POLSKI JUBILER » DZIAŁY » TEMAT MIESIĄCA (Strona 30)

Kupowanie kamieni w sieci

Sprzedaż kamieni zarówno szlachetnych, jak i półszlachetnych w sieci staje się ostatnio coraz bardziej popularna wśród jubilerów i projektantów biżuterii. Sytuacja ta wynika przede wszystkim z faktu, że zakupy dokonywane za pośrednictwem internetu są mniej czasochłonne oraz często wiążą się z mniejszymi wydatkami. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Opakowanie sposobem na oryginalność

W polskich salonach jubilerskich dominuje przekonanie, że niezależnie od rodzaju biżuterii klient otrzymuje niemal identyczne opakowanie. Niestety, takie podejście należy zmienić, ponieważ odbiorcom zaczęło zależeć, aby inaczej opakowana była biżuteria złota, a inaczej srebrna. Zależy im, aby pierścionek został zupełnie inaczej dostarczony niż choćby kolczyki. Właściciele salonów jubilerskich zazwyczaj nie…

10/2009, TEMAT MIESIĄCA

Pudełko nie dla każdego

Piękne przedmioty powinny być zamknięte w pięknych opakowaniach. To powszechnie znana prawda. Nie można umieścić kosztownej biżuterii w papierowej torebce i w takim opakowaniu przekazać ją klientowi, ponieważ można mieć pewność, że tak potraktowany klient ponownie do naszego salonu nie przyjdzie. Renomowane salony jubilerskie, szczególnie te funkcjonujące na zachodnich rynkach,…

10/2009, TEMAT MIESIĄCA

Elitarny jubiler

W większości salonów jubilerskich można kupić biżuterię wytworzoną w innym warsztacie. Właściciele salonów jubilerskich decydują się na zakup gotowej biżuterii, którą następnie oferują swoim klientom. Jednak za naszą zachodnią granicą coraz powszechniejsze jest oferowanie w małych salonach jubilerskich biżuterii autorskiej, która jest projektowana na specjalne zamówienie klienta. Właściciele zachodnich małych…

09/2009, TEMAT MIESIĄCA

Praca z nowoczesnym sprzętem ręcznym i mechanicznym

Jubilerzy mają swoje sposoby, by stworzyć niepowtarzalne dzieła zachwycające kupujących swoim kunsztem. Mają tylko sobie znane metody pracy potrzebne do wykonania wspaniałej biżuterii. Jednak, niezależnie od oryginalności i pomysłowości, każdy z jubilerów zastosować się musi do kilku etapów tworzenia, które sprawią, że wykonane wyroby będą niecodzienne. Jubilerzy nie mogliby dobrze…

09/2009, TEMAT MIESIĄCA

Nowe czasy, nowe wymagania

Komputer stał się niezastąpionym sprzętem niemal w każdej dziedzinie. Nie można już wyobrazić sobie ani życia, ani pracy bez użycia sprzętu komputerowego, którego skuteczność doceniają wszyscy. Do niedawna osobami, którymi udawało się obyć bez ogarniającej z każdej strony komputeryzacji, byli jubilerzy, jednak teraz coraz powszechniej w ich świat wkracza informatyzacja,…

09/2009, TEMAT MIESIĄCA

Polskie srebro żyłą złota

Polski rynek jubilerski zdominowany jest przez hurtownie srebrnej biżuterii i półfabrykatów. Srebrna biżuteria od dawna święci w Polsce triumfy popularności i nie jest to tylko zasługą jej stosunkowo niskiej ceny, ale przede wszystkim całej rzeszy Polaków, którzy chcą w sklepach jubilerskich kupować srebrne produkty. W zjawisku fascynacji Polaków srebrem nie…

07-08/2009, TEMAT MIESIĄCA

Polski diament

Krzemień pasiasty do niedawna był lekceważony, a teraz stanowi jedno z polskich dóbr eksportowych. Podbija rynki europejskie i powoli staje się jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Istnieje szansa, że w najbliższym czasie odbierze palmę pierwszeństwa bursztynowi. Dawniej krzemień służył do wyrobu prymitywnych siekierek i grotów strzał, dziś wiemy, że…

06/2009, TEMAT MIESIĄCA

Wakacyjna sprzedaż

Sprzedaż biżuterii, podobnie jak innych produktów luksusowych, ma charakter sezonowy. W czasie urlopowym do sklepów jubilerskich zagląda znacznie mniej klientów niż normalnie. Warto jednak byłoby zmienić panujący trend i zaproponować konsumentom ciekawy asortyment, który spowodowałby ożywienie w sklepie podczas letnich upałów. Klienci salonów jubilerskich zazwyczaj wstrzymują się z zakupami do…

06/2009, TEMAT MIESIĄCA

Słońce, plaża, morze i… kosztowności

Wakacje nie są czasem odpoczynku od biżuterii. Każda kobieta powinna w swojej szkatułce posiadać kosztowności, które może nosić podczas letnich wypraw. Sklepy jubilerskie powinny zadbać, aby w ich asortymencie nie zabrakło ozdób, które będą oryginalne i sprawią, że czas spędzony z dala od domu będzie kojarzył się ze wspaniałą, wyszukaną…

06/2009, TEMAT MIESIĄCA

Artystyczną w hurcie sprzedam

Na polskim rynku jubilerskim zaczynają nieśmiało pojawiać się hurtownie biżuterii artystycznej. Starają się one podbić rynek niskimi cenami i faktem, że biżuteria przez nie oferowana wykonywana jest ręcznie. Odbierają one klientów sklepom jubilerskim i psują opinię branży. Mało osób decyduje się na współpracę z hurtowniami biżuterii artystycznej, niemniej mają już…

06/2009, TEMAT MIESIĄCA

Modna narzeczona

Projektanci pierścionków zaręczynowych prześcigają się w wymyślaniu odpowiedniego pierścionka, który zaspokoiłby oczekiwania nawet najbardziej wymagającej kobiety. W swoich poszukiwaniach wzoru na idealną biżuterię muszą pamiętać, że będzie ona towarzyszyła obdarowanej przez lata. Stąd też w większości sklepów jubilerskich oferowane pierścionki zaręczynowe można określić jednym zdaniem – są klasyczne Nie można…

05/2009, TEMAT MIESIĄCA