POLSKI JUBILER » NUMERY » 2012

Konkurs dla młodych projektantów

Po prostu pierścionek został bohaterem 17. Międzynarodowego Konkursu na Projekt Biżuterii z Bursztynem Amberif Design Award 2013, który towarzyszy 20 edycji targów Amberif 2013. Termin zgłaszania prac to 10 lutego 2013 roku. Celem Konkursu AM BERI F DESI GN AWAR D, towarzyszącego Targom AM BERI F 2013, jest promocja myśli…

06/2012, PANORAMA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Marka biżuterii modowej Ania Kruk

20 listopada odbyła się prezentacja przed szeroką publicznością nowej marki biżuteryjnej – projektantka Ania Kruk razem z Wojciechem Krukiem powołali do życia markę biżuterii modowej Ania Kruk. Inauguracja odbyła się w obecności Ewy i Wojciecha Kruków, twórców firmy W. Kruk. Ania Kruk to nowy koncept najmłodszego pokolenia jubilerskiej rodziny Kruków.…

06/2012, PANORAMA, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Kolorowe kamienie jubilerskie

Udział kamieni kolorowych w światowym rynku jubilerskim szacowany jest obecnie na 7-8 proc. i z każdym rokiem rośnie, szczególnie na rynkach azjatyckich. Wartościowo jest to około 10-12 mld dolarów rocznie. Z tego blisko jedna trzecia przypada na rubiny i szafiry, a ponad dziesiąta część na szmaragdy (fig. 1). Z rynkowego…

06/2012, GEMMOLOGIA

Biżuteria na fotografii

Osoby, chcące kupić kamienie szlachetne lub biżuterię za pośrednictwem internetu powinny dysponować możliwie najpełniejszą wiedzą. A sprzedawca zobowiązany jest nam ją zapewnić.     Kamienie szlachetne muszą zachwycać. Nie dziwi zatem konieczność zamieszczania możliwie najdokładniejszych i najprecyzyjniejszych zdjęć, na podstawie których klient może wyrobić sobie zdanie na temat kamienia czy…

06/2012, WARSZTAT JUBILERSKI

Swiąteczny prezent dla przedsiębiorców

Długo oczekiwaną przez przedsiębiorców ustawę o umorzeniu należności powstałych z tytułu nieopłaconych składek przez osoby prowadzące działalność gospodarczą Sejm uchwalił 9 listopada 2012. Problem nieopłaconych składek ZUS dotyczy tysięcy drobnych przedsiębiorców, którzy często nieświadomie lub na skutek błędnych informacji nie wywiązywali się z obowiązków rozliczania składek.   Nowe prawo Z…

06/2012, PRAWO

Polskie firmy ruszają w świat

Zakwalifikowanie branży jubilerskiej i bursztynniczej do elitarnej grupy tych dziedzin gospodarki, które powinny stać się wizytówką Polski, stwarza niepowtarzalną okazję dla wszystkich przedstawicieli branży. Polskie wyroby z bursztynu i kruszców szlachetnych, od dawna znane i cenione zagranicą, mają teraz szansę stać się polską specjalnością eksportową.     W kwietniu 2012…

06/2012, EKONOMIA

Constantinos Kyriacou

Constantinos urodził się na Cyprze w roku 1972. Studiował projektowanie biżuterii w Le Arti Orafe we Florencji, a w 2006 roku obronił dyplom u Giovanni Corvaja w Alchima Contemporary Jewellery School. Prace Constantinosa były prezentowane w licznych wystawach zarówno solowych jak i grupowych m.in. na Cyprze, Grecji, Francji, Holandii, Niemczech,…

06/2012, WZORNICTWO

Biżuteria Łódzkiej ASP w Galerii Otwartej

24 listopada w sandomierskiej Galerii Otwartej zainaugurowane zostały aż dwie wystawy: „Biżuteria – wspólny punkt widzenia” i wystawa grafik Magdaleny Paszkiewicz pt. „Abstrakcja – obraz rzeczywisty”.   Pierwsza z nich to zbiorowy pokaz absolwentów łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego. Dwudziestka w różnych latach kończąca studia na tej uczelni,…

06/2012, DOBRE BO POLSKIE

Klejnot tworzący tożsamość miasta

Rozmowa z Liesbet Bussche, najbardziej znaną i najbardziej podziwianą artystką, tworzącą biżuterię w przestrzeni miejskiej.   Polski Jubiler: Jakbyś się opisała, kim jesteś i skąd pochodzisz?     Liesbet Bussche: Urodziłam się w 1980 roku i wzrastałam w małej wsi w Belgii. Jednak do szkoły poszłam w Brukseli. Tam też…

06/2012, RAPORT

Sprzedaż diamentów

W Polsce najlepiej sprzedają się najmniejsze i niekoniecznie najlepszej jakości diamenty a także kamienie najdroższe. Importerzy diamentów podkreślają, że najchętniej kupowane są kamienie o masie 0,005-0,009 ct, których ceny rzadko przewyższają 2500 złotych za karat. A także diamenty, których ceny przekraczają milion złotych.     Kamienie najtańsze wybierają zazwyczaj złotnicy,…

06/2012, TEMAT MIESIĄCA

Klienci szukają unikatów

Kryzys na rynku jubilerskim oraz zmiana upodobań klientów salonów jubilerskich w kierunku coraz większej unikalności, sprawia, że projektanci biżuterii na całym świecie starają się zachęcić konsumentów do zakupów.     Jednym ze sposobów na zwiększenie sprzedaży biżuterii, jest wykorzystywanie niecodziennych kamieni i minerałów do produkcji kosztowności. Twórcy sięgają po materiały,…

06/2012, TEMAT MIESIĄCA

Kamienie ozdobne i oryginalne

Wraz ze wzrostem zainteresowania biżuterią modową rośnie zainteresowanie kamieniami ozdobnymi. Coraz częściej kupują je amatorzy próbujący swoich sił na rynku jubilerskimi. Kamienie ozdobne w czasach kryzysu kupowane są przez złotników i jubilerów, projektantów biżuterii, którzy starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów.     Warto zauważyć, że najszybciej wzrasta sprzedaż kamieni…

06/2012, TEMAT MIESIĄCA