Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

02/2012 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2012 » 02/2012

Biżuteria dla każdego

By dziubeka wprowadza na rynek biżuterię w stylu unisex – biżuterię dla niej i dla niego. Kolekcję EGO stanowią bransoletki wykonane z naturalnej skóry z metalowymi elementami. Minimalistyczna kolekcja EGO, wykonana z naturalnej skóry i metalu, stworzona została myślą o niezależnych osobach podążających za trendami, dla których liczy się zarówno…

02/2012, PANORAMA, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Gdańsk w przededniu targów

Na tegorocznej edycji targów AMBERIF, które rozpoczynają się już 21 marca, organizatorzy spodziewają się niemal 450 firm z Polski, Litwy, Belgii, Niemiec, Turcji, Włoch, a także kupców z ponad 40 krajów. Targi są dostępne wyłącznie dla publiczności branżowej: osób i firm związanych z handlem biżuterią, sztuką jubilerską i użytkową. Na…

02/2012, TARGI

Polacy na INHORGENCIE

Zakończyły się największe targi w Europie – INHORGENTA MUNICH. Tegoroczna edycja zgromadziła 1134 wystawców z 37 krajów. Na targi przybyło aż 30 tysięcy odwiedzających z 80 krajów. Stoiska polskich wystawców: Arek Wolski Monachijskie targi poświadczają, że branża jubilerska powoli wychodzi z kryzysu. Większość wystawców była niezwykle zadowolona z ilości oraz…

02/2012, TARGI

Rynek złota

Wydaje się, że cena złota ukształtowała się na stałym poziomie i wynosi nieco ponad 1700 dolarów za uncję. Od paru miesięcy złoto jest droższe od platyny, której cena wynosi 1680 dolarów za uncję. Dla wielu uczestników rynku wydawało się niemożliwe, aby cena złota przekroczyła cenę jeszcze do niedawna najdroższego metalu…

02/2012, RAPORT

Warsztat złotnika

Właściciele salonów jubilerskich, producenci biżuterii, a także artyści osoby tworzące biżuterię nie są w stanie obyć się bez odpowiednich maszyn i narzędzi, które ułatwiają pracę. Dążąc do stworzenia najpiękniejszej biżuterii, muszą dysponować możliwie najnowocześniejszym sprzętem jubilerskim. Zakup specjalistycznych narzędzi oraz maszyn jubilerskich zazwyczaj wiąże się z przeznaczeniem na ten cel…

02/2012, PROBLEM BRANŻY

Ślubne zakupy w salonie jubilerskim

W salonach jubilerskich sprzedaje się głównie złota biżuteria, podczas gdy w galeriach z biżuterią autorską większym zainteresowaniem klientów cieszą się ozdoby wykonane ze srebra. Można zauważyć, że polski rynek jubilerski ulega stopniowej specjalizacji – po wyroby ze złota klienci udają się do markowych salonów jubilerskich, a po srebrną biżuterię autorską…

02/2012, TEMAT MIESIĄCA

Designerskie kolekcje z hurtowni

W hurtowniach z biżuterią złotą można znaleźć biżuterię cieszącą się wielkim zainteresowaniem klientów. Niemniej właściciele hurtowni mają w swoim asortymencie nie tylko biżuterię, która już znalazła uznanie klientów, ale również tę, która cieszy się popularnością wśród klientów salonów jubilerskich w krajach zachodniej Europy. Hurtownie złota, funkcjonujące na polskim rynku, dość…

02/2012, TEMAT MIESIĄCA

Złote dewocjonalia

Dewocjonalia sprzedawane są w Polsce od wielu lat na stałym poziomie. Mimo zmieniającej się mentalności Polaków, ozdoby w postaci krzyżyków i medalików są jednym z lepiej sprzedających się rodzajów złotej biżuterii. Od lat w tym segmencie nie można mówić o negatywnych zmianach, klienci niezmiennie zainteresowani są ozdobami, które odwołują się…

02/2012, TEMAT MIESIĄCA

Użytkowe ozdoby ze złota

Bezustanna walka o klienta w polskich salonach jubilerskich sprawia, że sprzedawcy, a przede wszystkim twórcy i importerzy złotej biżuterii starają się zaskakiwać swoich klientów niekonwencjonalnymi rozwiązaniami technologicznymi. W salonach jubilerskich w całej Polsce pojawiają się złote dodatki, które coraz trudniej nazwać biżuterią. Można bowiem znaleźć w nich dodatki do telefonów…

02/2012, TEMAT MIESIĄCA

Salon ze złotą biżuterią

Złota biżuteria w salonie jubilerskich jest podstawowym asortymentem. Klienci udając się na zakupy do jubilera chcą kupować biżuterię z certyfikatami i dostawać pełną informację na temat biżuterii, w którą zamierzają zainwestować środki finansowe. Polacy przeznaczając swoje pieniądze na biżuterię, chcą nie tylko posiadać piękny przedmiot biżuteryjny, ale także chcą mieć…

02/2012, TEMAT MIESIĄCA

Zakup przez kliknięcie

Coraz więcej podmiotów gospodarczych funkcjonujących na polskim rynku jubilerskim decyduje się na poszerzenie liczy swoich odbiorców i otwiera sklepy internetowe. Zazwyczaj prowadzenie salonu w sieci jest swoistym uzupełnieniem sprzedaży prowadzonej w tradycyjnym sklepie. Niemniej na polskim rynku można znaleźć coraz więcej firm, które ograniczyły się jedynie do prowadzenie sprzedaży biżuterii…

02/2012, SKLEP

Słowacki obsydian

Obsydian jest szkłem wulkanicznym powstającym przez szybkie krzepnięcie lawy zasobnej w krzemionkę. Wysoka zawartość krzemionki (około ¾ objętości) jest powodem dużej lepkości i wysokiego stopnia jej polimeryzacji. Fig. 1. – szczególna postaćobsydianu. Krzemionka h a m u j e dyfuzję atomów, zapob i e g a j ą c wczesnej…

02/2012, GEMMOLOGIA
Strona 1 z 212