zzzzz
POLSKI JUBILER » DZIAŁY » ZEGARKI

Sprzedaż zegarków w czasie pandemii

Rynek zegarmistrzowski w Polsce w ostatnim czasie stracił na rzecz rynku jubilerskiego. Klienci, którzy masowo w pierwszym okresie pandemii kupowali biżuterię za pośrednictwem internetu, nie patrzyli takim samym życzliwym okiem na rynek zegarmistrzowski. Dużym zainteresowaniem cieszyły się wszelkiego rodzaju smartwatche, podczas gdy tradycyjne czasomierze wybierane były przez nielicznych. Klienci polskich…

06/2020, ZEGARKI

Zegarek na miarę

Wartość rynku zegarmistrzowskiego, według prognoz Ministerstwa Gospodarki, w roku 2020 wyniesie nieco ponad 300 mln zł. Rynek ten stale się poszerza, a szansy zaistnienia na nim poszukuje coraz więcej polskich projektantów, którzy swoje innowacyjne pomysły chcą wyrazić w stworzeniu nowoczesnych i funkcjonalnych czasomierzy. Należy zwrócić uwagę, że większość dostępnych w…

05/2020, POLSKI JUBILER, ZEGARKI

Znikające zawody

O ile sprzedaż smartwatchów rośnie w oszołamiającym tempie, o tyle spada sprzedaż tradycyjnych zegarków, a z mapy Polski znikają kolejne salony zegarmistrzowskie. Polacy swoje zakupy przenieśli do sieci i coraz rzadziej udają się po zegarek do zegarmistrza. Dość dobrze radzą sobie salony zegarmistrzowskie zlokalizowane w centrach handlowych, jednak i na…

03/2020, ZEGARKI

Inteligentny zegarek w modzie

Branża zegarmistrzowska tak jak branża jubilerska musi borykać się z problemami wynikającymi z ogłoszonej na świecie pandemii. Jednak na rynku zegarmistrzowskim jeden segment nie tylko nie odnotował strat w sprzedaży, ale jego wartość wzrosła – jest to segment zegarków smart. W czasie kwarantanny klienci na całym świecie decydowali się na…

03/2020, ZEGARKI

Problem na rynku zegarków

Nie ma chyba branży, na której koronawirus nie odcisnąłby swojego piętna. Jednak branża zegarmistrzowska, tak jak jubilerska, będzie obok branży turystycznej, hotelarskiej i gastronomicznej tą, która najsilniej odczuje skutki pandemii. Zegarki kupowane są znacznie rzadziej niż przedmioty jubilerskie. Czasomierz jest symbolem prestiżu, oznaką luksusu. Widmo kryzysu gospodarczego z całą pewnością…

02/2020, ARTYKUŁ GŁÓWNY, W NUMERZE, ZEGARKI

Zegarek z dużym cyferblatem

Moda na rynku zegarmistrzowskim zmienia się. Klienci decydowali się na zegarki tradycyjne, jednak nie można nie zauważyć, że dużym zainteresowaniem kupujących cieszyły się czasomierze sportowe z dużymi cyferblatami. Moda na sportowe, kolorowe, duże zegarki rośnie. Wszystko za sprawą wiosennych kolekcji odzieżowych, w których pojawia się wyraziste wzornictwo. Tendencja wzrostowa w…

01/2020, ZEGARKI

Polak twórcą arcydzieła zegarmistrzowskiego

Polski mistrz zegarmistrzostwa i inżynier mechaniki precyzyjnej Karol Roman zaprojektował i własnoręcznie wykonał niezwykły zegar gabinetowy Zegar ten jego twórca przekazał na cele charytatywne – na licytację, z której dochód zostanie przeznaczony na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Licytację przeprowadzi Klub Miłośników Zegarów i Zegarków, którego Karol jest aktywnym członkiem. Jedyny…

06/2019, ZEGARKI

Trendy na rynku zegarków

Oferta na polskim rynku zegarmistrzowskim w ponad 70 proc. jest skierowana do mężczyzn. Damskie, młodzieżowe czy dziecięce zegarki plasowane są na marginesie wprowadzonych do branżowych salonów kolekcji. I ma to swoje uzasadnienie, gdyż kupującymi zegarki są przede wszystkim mężczyźni. Należy zauważyć jednak, że rynek zmienia się bardzo dynamicznie. Zegarki damskie…

05/2019, ZEGARKI

Inteligencja na nadgarstku

Rynek zegarków zmienił się diametralnie. Przez ostatnie pięć lat został dominowany przez zegarki inteligentne. Smartwatche zrewolucjonizowały rynek zegarmistrzowski na całym świecie. Dziś jest to jeden z najmodniejszych gadżetów i obiekt pożądania zarówno nastolatków, jak i ludzi w średnim wieku. Noszą je niemal wszyscy – od uczniów po prezesów korporacji i…

04/2019, ZEGARKI

Zegarek przez internet

Klienci przyzwyczaili się do zakupów przez internet. W sieci chętnie kupują odzież, biżuterię, sprzęt elektroniczny, a badania przeprowadzone przez Global Industry Analysts, Inc. (GIA) pokazują, że coraz częściej kupują także zegarki. W ostatnich latach wydatki konsumentów dokonujących zakupów online znacznie wzrosły. Szansa na wzrost sprzedaży zegarków przez internet zmusiła dostawców…

03/2019, ZEGARKI

Funkcjonalność i design

Producenci zegarków prześcigają się w proponowaniu klientom czasomierzy, które nie tylko będą odpowiadały ich potrzebom, ale także swoim designem podkreślą styl posiadacza. Klienci oczekują nowoczesnych technologii zamkniętych w zegarmistrzowskim dziele sztuki. Właściciele salonów zegarmistrzowskich, odpowiadając na oczekiwania klientów, coraz częściej wprowadzają do swojego asortymentu zegarki, które z całą pewnością można…

02/2019, ZEGARKI

Zegarki mechaniczne wciąż w modzie

Mimo rosnących obaw na rynku zegarmistrzowskim dotyczących pojawiania się na nim smartwatchy, zegarki mechaniczne są najchętniej kupowanymi zegarkami na świecie. Paradoksalnie rozwój technologiczny, jaki dokonał się na rynku zegarmistrzowskim, spowodował, że klienci na całym świecie chętnie kupują czasomierze, które charakteryzuje kunszt wykonania i marka za tym kunsztem stojąca. Tradycyjne zegarki…

01/2019, ZEGARKI