POLSKI JUBILER » DZIAŁY » ZEGARKI

Dla niej czy dla niego?

Przez niektórych uznana za nową, choć nowa nie jest. Tendencja, która nadal wzbudza emocje w branży. O co chodzi? O zacierające się granice między modelami damskimi a męskimi. Słowem: o uniseks. Przeglądając nowości z ostatnich trzech lat, możemy zauważyć, że wśród nich jest sporo zegarków, które wyglądają neutralnie pod względem…

01/2024, ZEGARKI

Trendy na rynku

Obserwując modę na rynku zegarków, można wskazać na dwa kierunki jej rozwoju. Pierwszy to taki, że zegarki zaczynają być traktowane jako fantazyjna i funkcjonalna biżuteria damska, która doskonale uzupełnia stylizację. Drugi – to dynamiczny rozkwit rynku zegarków inteligentnych. Należy zauważyć, że smartwatche stają się coraz popularniejsze, i to w każdym…

02/2023, ZEGARKI

Przyszłość zegarków

Z danych opublikowanych przez amerykańską firmę badawczą McKinsey wynika, że przyszłość zegarków leży w rynku wtórnym. Uważa się, że do 2025 r. rynek używanych zegarków będzie wart nawet 32 mld dolarów. Jest to szansa dla sprzedawców czasomierzy w Polsce na zwiększenie sprzedaży i wejście na rynek z nowym produktem, którego…

05/2022, ZEGARKI

Zegarki tylko dla elity

Rynek zegarmistrzowski w Polsce zmienił się diametralnie. Z mapy zniknęły salony zegarmistrzowskie, a zegarmistrzowie w olbrzymiej większości odeszli na emeryturę. Sprzedaż zegarków przeniosła się do sieci i zajmują się nią przede wszystkim platformy sprzedażowe spoza naszego kraju. W centrach handlowych zamykane są kolejne salony zegarmistrzowskie, a te które zostają, podejmują…

04/2022, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA, ZEGARKI

Cyfryzacja branży zegarmistrzowskiej

Skala wpływu pandemii na polski rynek jubilerski jest ogromna. Na całym świecie branża zegarmistrzowska stara się, przewidując przyszłość, znaleźć rozwiązanie w tej nowej sytuacji i odnajduje je w cyfryzacji. Cyfryzacja branży zegarmistrzowskiej staje się coraz powszechniejsza i mimo sporych problemów z jej wprowadzeniem, wiele podmiotów gospodarczych inwestuje pieniądze w jej…

03/2022, ZEGARKI

Popandemiczny rynek zegarmistrzowski

Rynek zegarmistrzowski w czasie pandemii i po niej zmienił się diametralnie. Klienci zaczęli poszukiwać zegarków, które ułatwiają im funkcjonowanie w świecie wirtualnym, a także stawiać na marki zegarmistrzowskie, które realizują strategię zrównoważonego rozwoju. Na znaczeniu zyskał także rynek wtórny, który jeszcze kilka lat temu ogrywał marginalną rolę. Sprzedaż zegarków niemal…

02/2022, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA, ZEGARKI

Inteligentny zegarek w modzie

Branża zegarmistrzowska ma problemy podobne do branży jubilerskiej. Klienci salonów zegarmistrzowskich stali się znacznie bardziej wymagający i rzadziej decydują się na zakup zegarka. Jednak na rynku zegarmistrzowskim jeden segment nie tylko nie odnotował strat w sprzedaży, ale jego wartość wzrosła – to segment zegarków smart. Wczasie kwarantanny klienci na całym…

01/2022, ZEGARKI

Trendy na rynku

Polski rynek zegarmistrzowski nie różni się od innych rynków europejskich. Również na nim pojawiają się różnego rodzaju mody, które sprawiają, że klienci chętniej decydują się na dany model czasomierza. Trendy modowe zauważalne są przede wszystkim na rynku zegarków damskich, młodzieżowych, dziecięcych oraz sportowych. Kolekcje przeznaczone dla mężczyzn odwołują się raczej…

01/2021, ZEGARKI

Sprzedaż zegarków w czasie pandemii

Rynek zegarmistrzowski w Polsce w ostatnim czasie stracił na rzecz rynku jubilerskiego. Klienci, którzy masowo w pierwszym okresie pandemii kupowali biżuterię za pośrednictwem internetu, nie patrzyli takim samym życzliwym okiem na rynek zegarmistrzowski. Dużym zainteresowaniem cieszyły się wszelkiego rodzaju smartwatche, podczas gdy tradycyjne czasomierze wybierane były przez nielicznych. Klienci polskich…

06/2020, ZEGARKI

Zegarek na miarę

Wartość rynku zegarmistrzowskiego, według prognoz Ministerstwa Gospodarki, w roku 2020 wyniesie nieco ponad 300 mln zł. Rynek ten stale się poszerza, a szansy zaistnienia na nim poszukuje coraz więcej polskich projektantów, którzy swoje innowacyjne pomysły chcą wyrazić w stworzeniu nowoczesnych i funkcjonalnych czasomierzy. Należy zwrócić uwagę, że większość dostępnych w…

05/2020, POLSKI JUBILER, ZEGARKI

Znikające zawody

O ile sprzedaż smartwatchów rośnie w oszołamiającym tempie, o tyle spada sprzedaż tradycyjnych zegarków, a z mapy Polski znikają kolejne salony zegarmistrzowskie. Polacy swoje zakupy przenieśli do sieci i coraz rzadziej udają się po zegarek do zegarmistrza. Dość dobrze radzą sobie salony zegarmistrzowskie zlokalizowane w centrach handlowych, jednak i na…

03/2020, ZEGARKI

Inteligentny zegarek w modzie

Branża zegarmistrzowska tak jak branża jubilerska musi borykać się z problemami wynikającymi z ogłoszonej na świecie pandemii. Jednak na rynku zegarmistrzowskim jeden segment nie tylko nie odnotował strat w sprzedaży, ale jego wartość wzrosła – jest to segment zegarków smart. W czasie kwarantanny klienci na całym świecie decydowali się na…

03/2020, ZEGARKI