Dla niej czy dla niego?

Przez niektórych uznana za nową, choć nowa nie jest. Tendencja, która nadal wzbudza emocje w branży. O co chodzi? O zacierające się granice między modelami damskimi a męskimi. Słowem: o uniseks.

pj-2024-01-620691-107206

Przeglądając nowości z ostatnich trzech lat, możemy zauważyć, że wśród nich jest sporo zegarków, które wyglądają neutralnie pod względem płci i prezentowane są jako propozycje dla każdego. Jak choćby Chronomaster Sport marki Zenith i Navitimer B01 Chronograph firmy Breitling – oba mają duże koperty, powyżej 40 mm, więc teoretycznie są męskimi zegarkami, lecz zdjęcia reklamowe sugerują coś innego.

Zegarek „medium size”

Pisząc o modelach uniwersalnych, komentatorzy trendów uważają, że od tej tendencji nie ma już odwrotu. Lecz czy tego typu zegarki to całkiem nowe zjawisko? I tak, i nie. Aby odpowiedzieć na to pytanie, musimy cofnąć się o kilkanaście lat. Wtedy niektóre firmy miały w swoich kolekcjach zegarki o nietypowym rozmiarze. Tak zwany „medium size” najbardziej spodobał się Włoszkom, które zawsze były gotowe na eksperymenty w modzie i dodatkach, oraz mężczyznom pochodzącym z Azji – ci z kolei podchodzili do tej kwestii pragmatycznie, ponieważ średni rozmiar koperty po prostu lepiej wyglądał na ich nadgarstkach.

Zegarki w wersji medium miały średnicę mniejszą niż modele dla mężczyzn i większą niż ówczesne zegarki damskie. Natomiast jeśli chodzi o wygląd, to ich wzornictwo bardziej nawiązywało do typowo męskiej stylistyki. Z czasem „medium size” prawie całkowicie zniknął z rynku (po prostu przestał być modny), by po wybuchu pandemii COVID-19 powrócić w nowej formie, a właściwie z nową wizytówką, na której pojawił się napis: uniseks. Co ciekawe, zmieniła się nie tylko nazwa, lecz także idea, która jej przyświeca. Teraz chodzi bowiem o to, by nie sugerować klientkom i klientom, co [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Magdalena Piekarska – redaktorka polskiej wersji magazynu o ekskluzywnych zegarkach „Chronos”. Publikuje także m.in. w magazynach „Forbes”, „Twój Styl”, „Men’s Health” oraz na portalu ch24.pl