Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

12/2010 | Polski Jubiler





POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 12/2010

12/2010

12/2010

Platyna – luksusowe dobro

W Polsce najrzadziej kupowaną biżuterią jest biżuteria platynowa. Z pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma jej cena oraz fakt, że biżuteria ze złota w opinii większości jest biżuterią najszlachetniejszą. Mentalność klientów zmienić jest niezwykle ciężko, jednak producenci platynowej biżuterii starają się przebić ze swoim towarem i sprawić, aby coraz…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Rzadko kupowane metale

Tytan i platyna to dwa metale, których nie sposób porównywać. Różni je niemal wszystko – od właściwości po wygląd. Mają one jednak dwie cechy wspólne – nie cieszą w Polsce dużą popularnością oraz nie wywołują alergii u osób, które zdecydują się na ich założenie. Platynowa biżuteria nie jest kupowana z…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Należy uporządkować przestrzeń edukacyjną

Rozmowa z profesorem Andrzejem Szadkowskim,prorektorem ds. nauki w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. „Polski Jubiler”: Panie profesorze, Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi jest placówką edukacyjną, która najdłużej w Polsce kształci studentów w zakresie sztuki biżuteryjnej. Pracownia powołana została do istnienia przez Lenę Kowalewicz-Wegner ponad 50 lat temu i od tego…

12/2010, LUDZIE BRANŻY

Zakupy za granicami kraju – przelewy transgraniczne

Właściciele salonów jubilerskich, jubilerzy i producenci biżuterii coraz częściej dokonują swoich płatności poza granicami naszego kraju. Handel biżuterią stał się handlem międzynarodowym, co powoduje, że płatności za towary i usługi muszą dokonywać się poza tradycyjnym sposobem płatniczym. Pomocą w takich sytuacjach są narzędzia, które wprowadzają na polski rynek banki. Dzięki…

12/2010, EKONOMIA

Jedne z największych targów w Europie

Od 25 do 28 lutego w Monachium odbędą się 38. Międzynarodowe Targi Wyrobów Zegarmistrzowskich, Biżuterii, Kamieni Szlachetnych, Pereł i Wyrobów ze Srebra oraz Technologii Inhorgenta 2011 Messe München GmbH, organizator targów, podkreśla, że przyszłoroczna edycja targów będzie niezwykle udaną imprezą targową dla przedstawicieli branży z całego świata. – Perspektywy na…

12/2010, PANORAMA

Biżuteria męska

Współcześnie biżuteria kojarzy się przede wszystkim z kobiecością. Rzadko w salonach jubilerskich można znaleźć kosztowności zaprojektowane specjalnie dla mężczyzn. Przyjęło się uważać, że elegancki mężczyzna to mężczyzna, który nie nosi biżuterii, a jedyną jej akceptowalną formą jest zegarek. Ostatnio jednak trend ten powoli się zmienia i coraz większa rzesza młodych…

12/2010, TRENDY

Kolejne otwarcie w Warszawie

26 listopada PANDORA, duńska marka biżuterii, otworzyła kolejny sklep w Warszawie. Nowy salon powstał w Centrum Handlowym Arkadia. Marka Pandora powstała w 1982 r. w Kopenhadze. Zatrudnia ponad cztery i pół tysiąca pracowników. Pierwsze butiki duńskiej marki pojawiły się w Polsce w zeszłym roku i od tego czasu biżuteria Pandory…

12/2010, PANORAMA

Opal szlachetny

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski Opal jest najatrakcyjniejszą wizualnie formą naturalnego występowania krzemionki, czyli dwutlenku krzemu (SiO2). Powstaje przez stopniowe twardnienie żelu krzemionkowego odłożonego w porach i pustkach skalnych (fig. 1). Powodem twardnienia jest utrata zawartej w nim wody. Przyczyn twardnienia upatruje się w zmianach przyrodniczych środowiska występowania żelowej krzemionki,…

12/2010, GEMMOLOGIA

Biżuteria na cały rok

30 listopada w Reducie Banku Polskiego w Warszawie odbyła się prezentacja kalendarza marki YES. Tegoroczna edycja kalendarza to ukazanie trzech dzieł sztuki: biżuterii, top modelki Ani Jagodzińskiej oraz talentu fotografa Mateusza Stankiewicza. Ideą Kalendarza YES jest prezentacja luksusowej biżuterii za każdym razem w nowym, świeżym świetle, dlatego też co roku…

12/2010, PANORAMA

Opodatkowanie marży

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Istotną cechą charakteryzującą rynek wyrobów jubilerskich jest wzajemne istnienie obrotu zarówno nowymi, jak i używanymi kosztownościami. Podejmując decyzję o nabyciu w celu dalszej odsprzedaży używanego wyrobu jubilerskiego, warto zwrócić uwagę na problematykę podatkową, w tym zwłaszcza na zasady opodatkowania takiej czynności w aspekcie regulacji ustawy…

12/2010, PRAWO

Laur Klienta

Szwajcarska marka zegarków ATLANTIC zwyciężyła w konkursie konsumenckim Laur Klienta w kategorii zegarki ekskluzywne. Klienci zgodnie ocenili produkty tej marki jako doskonałe i najwyższej jakości. Po raz pierwszy konkurs przeprowadzono w 2004 roku. Plebiscyt jest podzielony na około 150 kategorii, w których skład wchodzą zarówno produkty, jak i usługi. Z…

12/2010, PANORAMA
Strona 1 z 3123