POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 12/2010

12/2010

12/2010

Miliony w diamentach

Warte kilkadziesiąt milionów złotych eksponaty zaprezentowane zostały na wystawie diamentów i wyrobów jubilerskich zorganizowanej przez Diamonds International Corporation w Warszawie. Zwiedzający mogli podziwiać m.in. koronę MISS UNIVERSE 2010, luksusowe klejnoty diamentowe, kamienie o wielkości od jednego do 12,5 karatów, a także ekskluzywne zegarki. Diam enty na wystaw ie Uroczyste otwarcie…

12/2010, PANORAMA

Odlewanie metali – wirówka czy vacu cast?

Wirówka i vacu cast to dwie podstawowe powszechnie stosowane metody odlewania metali szlachetnych w branży jubilerskiej i złotniczej. Każda z nich ma swoje dobre i złe strony. Można jednak powiedzieć, że przede wszystkim różnią się między sobą sposobem wlewania roztopionego metalu do formy. Pierwsza metoda opiera się na wypełnieniu formy…

12/2010, WARSZTAT JUBILERSKI

Wybrano Klejnot Polskiej Biżuterii

„Koronkowe bransolety ” Magdaleny Kieruzel zostały wyróżnione tytułem „Klejnot Polskiej Biżuterii 2011”. W internetowym konkursie Klejnot Polskiej Biżuterii tytułem klejnotu uhonorowane zostały równorzędnie trzy prace zgłoszone do konkursu. Są to „Koronkowe bransolety” Magdaleny Kieruzel, naszyjnik „Marry me” Agnieszki Niewiadomskiej oraz wisiorek „Jantarowy kłos” Joanny Stencel. Zwycięska praca Magdaleny Kieruzel ujmuje…

12/2010, PANORAMA

Krzemień pasiasty w polskiej biżuterii

Trzydzieści osiem lat sandomierskiej promocji krzemienia pasiastego doprowadziło do tego, że kamień ten stał się składnikiem polskiej biżuterii. Początkowe lata były bardzo trudne, bez internetu, organizacji złotniczych, inne też było wyobrażenie biżuterii. Dominowały kamienie powszechnie uznane jako biżuteryjne. Forma ozdób w większości tradycyjna. Udało się przez to przejść… Promocja krzemienia…

12/2010, DOBRE BO POLSKIE

Wyposażenie sklepu a sprzedaż

Wpływ na zwiększenie sprzedaży w salonie jubilerskim ma nie tylko dostosowanie asortymentu do potrzeb klientów, ale także stworzenie atmosfery, w której dokonywanie zakupów to przyjemność. Zwielokrotnienie sprzedaży zależy, według specjalistów od marketingu, od wielu elementów – jednak do najistotniejszych należy wystrój sklepu. Magia u jubilera – W salonie jubilerskim klient…

12/2010, RAPORT

Ginąca biżuteria

Czas świątecznych zakupów to dla jubilerów nie tylko możliwość zwielokrotnienia swoich zysków z utargów, ale także znacznie większe niebezpieczeństwo stania się ofiarą kradzieży. W czasie wzmożonego zainteresowania kupnem biżuterii przez klientów zdarzają się także znacznie częściej niż zazwyczaj kradzieże biżuterii. Właściciele salonów jubilerskich powinni wobec powyższego stosować się do podstawowych…

12/2010, PROBLEM BRANŻY

Tytan na rynku jubilerskim

Tytanowa biżuteria staje się w Polsce coraz popularniejsza wśród klientów salonówjubilerskich. Jednak cały czas znacznie częściej Polacy kupują biżuterię ze srebra i złota. Można jednak spodziewać się, że w czasie, kiedy coraz więcej klientów decyduje się na zakup biżuterii artystycznej, tytan znajdzie liczną rzeszę swoich zwolenników i entuzjastów. Tytan dla…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Tytan – egzotycznym materiałem

„Polski Jubiler”: Jak postrzegany jest tytan przez klientów poszukujących biżuterii? Czy cieszy się on wśród nich dużym zainteresowaniem? Urszula i Zbigniew Michałowscy, MHS Michałowscy: Tytan nadal jest materiałem, który pod względem popularności nie może konkurować ze srebrem lub złotem. Na polskim rynku biżuteria ta jest niszą, co wiąże się z…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Tytanowe starcie ze srebrem

Pozycji srebra na polskim rynku jubilerskim trudno zagrozić. Srebro jest bowiem metalem powszechnie znanym i spełniającym wszystkie oczekiwania klientów. Jednak nie można zapominać, że nie jest jedynym, z którego może powstawać ciekawa biżuteria – na rynku coraz częściej można znaleźć biżuterię wykonaną z tytanu. Tytan coraz częściej bywa wykorzystywany do…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Platyna – luksusowe dobro

W Polsce najrzadziej kupowaną biżuterią jest biżuteria platynowa. Z pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma jej cena oraz fakt, że biżuteria ze złota w opinii większości jest biżuterią najszlachetniejszą. Mentalność klientów zmienić jest niezwykle ciężko, jednak producenci platynowej biżuterii starają się przebić ze swoim towarem i sprawić, aby coraz…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA

Rzadko kupowane metale

Tytan i platyna to dwa metale, których nie sposób porównywać. Różni je niemal wszystko – od właściwości po wygląd. Mają one jednak dwie cechy wspólne – nie cieszą w Polsce dużą popularnością oraz nie wywołują alergii u osób, które zdecydują się na ich założenie. Platynowa biżuteria nie jest kupowana z…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 3123