Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

09/2008 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2008 » 09/2008

09/2008

09/2008

Złoto Srebro Czas 2008

Międzynarodowe Centrum Targowe ukierunkowało swoją akcję reklamową przede wszystkim na klientów ostatecznych. Jej głównymi filarami będą w tym roku: kampania billboardowa w Warszawie, współorganizowanie akcji “Różowa wstążka” wspólnie z miesięcznikiem “Twój Styl” oraz prezentacja targów i wystawców w programie “O tym się mówi” w TVN Style. Dlaczego obrano właśnie taki…

09/2008, TARGI

List do redakcji

Jako firma wymieniona w artykule p. Roberta Pytlosa, zamieszczonym w czerwcowym numerze Polskiego Jubilera, z dużym zaciekawieniem przeczytaliśmy przestrogi dla bursztynników. Przesłanie, które przyświecało autorowi, nawołujące do zjednoczenia się polskiej branży jubilerskiej (nie tylko bursztynniczej) wydaje się być czytelne i w pełni popieramy tego typu działania. Jednakże nie zgadzamy się…

09/2008, TARGI

Materiał i kolor – rozmowa z Ewą Wołk-Lewanowicz, współwłaścicielką firmy Lewanowicz

Firma Lewanowicz pojawiła się na polskim rynku stosunkowo niedawno i od razu dość mocno zaznaczyła swą obecność, głównie dzięki odmienności oferty. Lewanowicz to firma rodzinna, ja zajmuję się projektowaniem, mąż kontaktami handlowymi na świecie, a siostra jest odpowiedzialna za rynek polski. Jej początki sięgają końca lat 80. i branży bursztynniczej,…

09/2008, WZORNICTWO

Róże i fiolety

Magdalena Dąbrowska autorka jest główną stylistką w firmie YES Biżuteria W biżuterii obowiązuje zasada jednego, wyrazistego wyrobu Wiosną będzie modny róż, a jesienią fiolet – tak najczęściej rozpoczynają się meldunki z najbardziej prestiżowych wybiegów i pokazów mody. Dla większości z nas powody, dla których zmieniają się panujące trendy i tendencje,…

09/2008, PANORAMA

Prezentacje

Oferta wystawców Targów Biżuterii i Zegarków Złoto Srebro Czas wpisuje się w panujące trendy: widzimy wiele intensywnych barw, nierzadko kontrastujących ze sobą w jednym wyrobie, które poprzez spokojne, pastelowe odcienie przechodzą do szarości i czerni gwarantujących modną elegancję. Kolekcja tytanowa Tworząc kolekcję tytanową, skupiliśmy się na osiągnięciu niespotykanej faktury, i…

09/2008, WZORNICTWO

Jakość w biżuterii

Punktem naszego zainteresowania jest jakość biżuterii i chyba niewielu czytelników nie zgodzi się tu z Platonem, że nadal pozostajemy w sferze filozofii. Czym bowiem może być jakość w naszej branży? Uważa się, że jako pierwszy pojęcie jakości (gr. poiotes) zdefiniował Platon, oczywiście nie w kontekście biżuterii. W tamtych czasach było…

09/2008, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Kasa fiskalna w salonie jubilerskim

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowyPodatnik prowadzący działalność w zakresie sprzedaży detalicznej wyrobów jubilerskich z metali szlachetnych obowiązany jest do jej ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej Obowiązek ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej ustalono w ustawie z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz U 2004 nr…

09/2008, PRAWO

Diamentowy tort urodzinowy

Rita Gołębiowska (Paryż)Od półtora wieku Boucheron stroi w biżuterię najbogatsze kobiety świata: królowe, księżniczki, żony milionerów, a ostatnio nowobogackie oraz gwiazdy ekranu i show-biznesu W historii tej słynnej paryskiej firmy jubilerskiej z placu Vendôme zapisały się niezwykłe “zamówienia specjalne”, gdyż do klienteli Boucherona należała zarówno carska rodzina, jak indyjscy maharadżowie…

09/2008, DZIEDZICTWO

Brylant dla każdego?

Chodzi oczywiście o kamień syntetyczny. W istocie diament syntetyczny od naturalnego różni sie jedynie tym, że powstał w laboratorium. Współcześnie jest syntetyzowany tak doskonale, że niektóre jego parametry, w tym również handlowe, bywają lepsze od naturalnego pierwowzoru Analizując wieści dochodzące z rynku amerykańskiego, łatwo dojść do przekonania, że w nieodległej…

09/2008, GEMMOLOGIA

Technika i warsztat

 Jeweler’s Bench Book Kiedy trudno znaleźć poradniki w rodzimym języku, pozostają poszukiwania wśród literatury obcojęzycznej. Ostatnio na wydawniczym rynku pojawił się ciekawy tytuł, szczególnie dla zaczynających przygodę ze złotnictwem. Poradnik krok po kroku przedstawia jak najlepiej zorganizować swoje stanowisko pracy, poczynając od porad dotyczących wyboru odpowiedniego stołu, poprzez wskazanie najbardziej…

09/2008, WARSZTAT JUBILERSKI

Grawerkowe ABC

Rynek już od dawna oferuje szeroką gamę rozwiązań poszerzoną w ostatnich latach o maszyny sterowane komputerowo. Spadają ich ceny, zwiększa się gama modeli, rośnie dostępność. Wszystko to powoduje wzrost popularności tych urządzeń w zakładach złotniczych Sztuka grawerska nierozerwalnie związana ze sztuką złotniczą często stanowi jeden z ostatnich etapów tworzenia biżuteryjnego…

09/2008, WARSZTAT JUBILERSKI
Strona 1 z 212