POLSKI JUBILER » DZIAŁY » TEMAT MIESIĄCA
Polska branża jubilerska bardzo dynamicznie zareagowała na zmiany na rynku wywołane pandemią i przeniosła się do świata wirtualnego, budując sklepy internetowe. Wdrożyła rozwiązania ekologiczne, realizując główne założenia polityki zrównoważonego rozwoju, m.in. poprzez stosowanie nowoczesnych maszyn jubilerskich, tj. wykorzystujących lasery, czy używanie etycznych materiałów jubilerskich. Nie przestraszyła się również szalejącej inflacji…
/
Czytaj artykuł...
Twórcy nowoczesnych technologii prześcigają się we wprowadzaniu na rynek coraz to nowych, funkcjonalnych gadżetów, które przypadną do gustu konsumentom na całym świecie. Jednym z nich z całą pewnością jest nowy odbiornik VLC (ang. Visible Light Communication), czyli bezprzewodowa wersja komunikacji światłowodowej. Odkrycie nowej technologii powinno zainteresować twórców biżuterii, gdyż odbiornik…
/
Czytaj artykuł...
Specyfiką polską jest ofiarowywanie z okazji różnych uroczystości religijnych pamiątkowych i wartościowych prezentów, które podkreślają przynależność religijną. Wyroby jubilerskie wykonane ze złota i srebra są chętnie kupowane ze względu na ich symbolikę, ale także tradycję. I mimo że odsetek Polaków deklarujących się jako wierzący z roku na rok się zmniejsza,…
/
Czytaj artykuł...
Jak wynika ze wszystkich analiz, boom na biżuterię z bursztynem na rynku azjatyckim kończy się. Z mapy Polski poznikało wiele pracowni jubilerskich produkujących biżuterię na potrzeby głównie chińskiego rynku, swoje zrobiła również pandemia, która nie sprzyjała zakupom biżuterii z bursztynem. Bursztynnicy stanęli wobec poważnego problemu – jak przetrwać na stale…
/
Czytaj artykuł...
Biżuteria ze złota i srebra, mimo kryzysu gospodarczego, wojny w Ukrainie i rosnącej na całym świecie inflacji, sprzedaje się dobrze, ze względu na fakt, że klienci traktują ją jako pewną lokatę kapitału. Na całym świecie zauważyć można zwiększone zainteresowanie kupnem biżuterii ze złota i kamieni szlachetnych, która ma zapewnić poczucie…
/
Czytaj artykuł...
Pierwszy kontakt człowieka z biżuterią jest kluczowy dla uformowania gustu estetycznego. Biżuteria oferowana z okazji pierwszej komunii świętej odgrywa więc kluczową rolę w dalszym rozwoju młodego konsumenta. Właściciele salonów jubilerskich oraz producenci biżuterii powinni brać to pod uwagę, wprowadzając na rynek kolekcje biżuterii dziecięcej, która najczęściej kupowana jest z okazji…
/
Czytaj artykuł...
Najpilniejszym wyzwaniem, jakie stoi przed branżą jubilerską, jest transformacja produkcji i sprzedaży biżuterii w kierunku Europejskiego Zielonego Ładu. W grudniu 2019 r. Komisja Europejska przyjęła pakiet inicjatyw, który stanowi punkt wyjścia dla planowanej zrównoważonej transformacji oraz Taksonomii UE, czyli narzędzia wspierającego transformację. UE przeznaczyła na ten cel 180 mld euro…
/
Czytaj artykuł...
Od 16 do 20 stycznia br. w Davos odbywało się Światowe Forum Ekonomiczne (WEF), jedno z ważniejszych wydarzeń ekonomicznych na świecie, któremu przyświecało hasło „Współpraca w podzielonym świecie”. Uczestnicy WEF debatowali na temat gospodarki światowej, perspektyw jej rozwoju oraz możliwości przeciwdziałania kryzysowi ekonomicznemu na świecie. Ustalenia poczynione podczas spotkania odcisną…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Jerzym Stefankiem, właścicielem firmy produkującej biżuterię religijną Stefanek, o sytuacji na rynku dewocjonaliów Jak z perspektywy właściciela firmy produkującej biżuterię religijną wygląda sytuacja na rynku dewocjonaliów? Sytuacja jest stabilna. Produkujemy biżuterię, mamy klientów, realizujemy zamówienia. Nie zauważam recesji na rynku dewocjonaliów. Popyt na ten rodzaj biżuterii cały czas…
/
Czytaj artykuł...
Rosnąca inflacja sprawia, że klienci salonów jubilerskich ograniczają wydatki na biżuterię – zarówno tę luksusową, jak i religijną. Polacy wstrzymują się z zakupami ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację gospodarczą. Należy pamiętać, że biżuteria religijna kupowana jest w Polsce przede wszystkim z okazji różnych uroczystości religijnych, jak chrzty czy…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Sebastianem Sitkowskim z firmy Sovrani o polskim rynku dewocjonaliów Czy w ostatnim czasie rośnie czy maleje sprzedaż dewocjonaliów w Polsce? Niestety ostatnie miesiące pokazują ogólny spadek sprzedaży dewocjonaliów z naszej oferty. Ratują nas nowe kolekcje obrazków z możliwością grawerunku z przodu, które cieszą się popularnością u klientów. Jednak…
/
Czytaj artykuł...
Polski rynek wyrobów sakralnych i dewocjonaliów ma ugruntowaną pozycję. Jednak także na nim widoczne są olbrzymie zmiany. W czerwcu w Kielcach odbywały się największe w naszym kraju targi Sacroexpo, które ukazały kierunek, w jakim zmierza rynek wyrobów sakralnych w Polsce. Obraz nie jest optymistyczny. Sytuacja twórców wyrobów sakralnych jest trudna…
/
Czytaj artykuł...