Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

TEMAT MIESIĄCA | Polski Jubiler




POLSKI JUBILER » DZIAŁY » TEMAT MIESIĄCA

Wzornictwo na topie

Kilka ostatnich sezonów pokazało, jak bardzo zmienia się wzornictwo polskiej biżuterii. Producenci starają się zadowolić swoich potencjalnych klientów, eksperymentują z formą i kształtem biżuterii, a także wykorzystują do jej produkcji coraz bardziej nietypowe materiały jubilerskie. Duże znaczenie w pojawianiu się nowych wzorów ma wykorzystywanie w pracy drukarek 3D, które pozwalają…

04/2018, TEMAT MIESIĄCA

Pamiątka z wakacji

Polskie kurorty przyzwyczaiły nas do straganów z tradycyjnymi „chińskimi” pamiątkami z wakacji. Wszędzie, od morza po Tatry, możemy znaleźć niemal te same przedmioty, które klienci kupują niezwykle chętnie. Głównie z powodu braku alternatywy. Tanie, kolorowe, kiczowate rzeczy zdominowały polski rynek pamiątkarski. Znudzeni turyści, przemierzający podczas wakacyjnych spacerów deptaki obstawione przez…

04/2018, TEMAT MIESIĄCA

Srebro w salonach jubilerskich

W salonach jubilerskich i w galeriach z biżuterią autorską zauważamy wzrost sprzedaży biżuterii srebrnej. Kupowane są zarówno pierścionki, kolczyki, jak i bransoletki, brosze. Polacy stawiają na wzornictwo. Wybierają produkty oryginalne, które pozwolą na wyróżnienie się z tłumu. Biżuteria srebrna sprzedaje się także bardzo dobrze za pośrednictwem stron internetowych. Klienci chętnie…

04/2018, TEMAT MIESIĄCA

Modowe biżu

Polacy pokochali biżuterię modową. Kupują ją bardzo chętnie i bardzo często, zarówno w butikach z biżuterią, jak i w sklepach odzieżowych, na straganach, a nawet w sklepach spożywczych. Przed biżuterią fashion Polacy stawiają tylko jeden warunek, zanim zdecydują się na jej zakup: musi być ona na czasie. Drugorzędną sprawą w…

04/2018, TEMAT MIESIĄCA

Kamienie na zamówienie

Na całym świecie rośnie zapotrzebowanie na kamienie syntetyczne. Producenci biżuterii niezwykle chętnie dokonują ich zakupu, gdyż spełniają one ich oczekiwania. A jak powszechnie wiadomo, popyt rodzi podaż, dlatego na rynkach jubilerskich oferowane są coraz to nowe kamienie syntetyczne, tworzone w nowo powstających laboratoriach chemicznych, nie zawsze legalnych. Należy pamiętać, że…

03/2018, TEMAT MIESIĄCA

Rewolucja technologiczna a rękodzieło

W procesie tworzenia biżuterii w ciągu ostatniej dekady nastąpiła rewolucja. Przemysł wytwórczy ewoluował, i to zarówno pod względem wzornictwa, jak i technik wytwarzania biżuterii. Oczywiście za zmianami na rynku biżuteryjnym stoi rozwój technologiczny, który umożliwił projektantom i producentom biżuterii znaczne usprawnienie pracy oraz dał możliwość kreowania nieosiągalnych dotychczas form i…

03/2018, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Znany projektant dźwignią handlu

Zanim polscy projektanci biżuterii zostaną gwiazdami o światowej sławie, muszą liczyć się z tym, że Polacy będą kupować biżuterię marek zagranicznych. Z badań wynika bowiem, że najlepiej sprzedaje się biżuteria znanych firm odzieżowych i jubilerskich. Jak wynika z danych spływających z rynku, najlepiej w Polsce sprzedaje się biżuteria marki Chanel,…

02/2018, TEMAT MIESIĄCA

Styl glamour i moda na modowe akcesoria

W dzisiejszych czasach wszystko, co kupujemy, musi być modne – od jedzenia po samochód. Konsumenci przyzwyczajeni do modowych trendów zwracają uwagę na odbiór społeczny przedmiotów, którymi się otaczają. O statusie społecznym nie decyduje dziś wykształcenie, pochodzenie czy majątek, ale umiejętne operowanie gadżetami, których posiadanie pozwala na przynależność do określonej grupy…

02/2018, TEMAT MIESIĄCA

Alternatywa pudełka dla artystów

Biżuteria autorska to biżuteria unikatowa, oryginalna, idąca na przekór komercjalizacji. Nie może być zatem traktowana identycznie jak biżuteria masowa. Jej sposób prezentacji oraz przekazanie jej klientowi muszą również być wyszukane. Artyści powinni szukać własnych sposobów na pakowanie swojej biżuterii. Wypracować własny pomysł na opakowanie, które stanie się znakiem rozpoznawczym ich…

02/2018, TEMAT MIESIĄCA

Okiem praktyka

Jak utrwalić logo w świadomości naszych klientów? Najprostszym sposobem są oczywiście opakowania firmowe. Jak powszechnie wiadomo, biżuteria musi być opakowana adekwatnie do swojej wartości. Nie należy zatem oszczędzać na opakowaniach, a już na pewno nie na kosztach umieszczenia na nich logo firmowego. To właśnie opakowanie (poza samą biżuterią oczywiście) klient…

02/2018, TEMAT MIESIĄCA

Indywidualnie dobrane pudełko

Personalizować można wszystko, nawet opakowania. Każda firma jubilerska chcąca wyróżnić się na rynku musi postarać się, aby jej wyroby znajdowały się w odpowiednim pudełku. Opakowanie jubilerskie jest równie ważne jak wyrób jubilerski znajdujący się w środku. Właściciele salonów jubilerskich oraz galerii z biżuterią autorską powinni pamiętać, że w pudełku zamykają…

02/2018, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria religijna

Polska postrzegana jest powszechnie jako kraj katolicki. Nie dziwi wobec tego mnogość firm specjalizujących się w produkcji i sprzedaży biżuterii religijnej. I mimo że w naszym kraju stopniowo acz systematycznie postępuje proces laicyzacji społeczeństwa, sklepy z dewocjonaliami radzą sobie dobrze. Należy jednak odnotować, że jeszcze kilka lat temu niemal w…

02/2018, TEMAT MIESIĄCA