POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 11/2010

11/2010

11/2010

Targi Złoto Srebro Czas zakończone

W Warszawie zakończyła się jedenasta edycja targów Złoto Srebro Czas. Międzynarodowe Centrum Targowe i Pracownia Sztuk Plastycznych, jako organizatorzy, stanęli na wysokości zadania. Targi zakończyły się sukcesem. Wystawcy zaprezentowali najnowsze wzory biżuteryjne. W ekspozycjach dominowało białe i żółte złoto, srebro, diamenty oraz bursztyn. Swoje prace zaprezentowali także licznie zgromadzeni artyści.…

11/2010, TARGI

Sprzedaż zegarków lawinowo rośnie

Wyniki sprzedażowe ukazują, że listopad i grudzień to miesiące, w których odnotowuje się największy wzrost sprzedaży zegarków. Czasomierze bowiem są jednym z najczęstszych prezentów ofiarowywanych z okazji świąt Bożego Narodzenia. Analitycy podkreślają, że Polacy średnio przeznaczają na zakup zegarka dwieście złotych i coraz częściej sięgają po zegarki wykonane z drogocenny…

11/2010, ZEGARKI

Bursztynowa wizytówka Polski

W połowie września kierownictwo Ministerstwa Gospodarki podjęło decyzję o wyborze piętnastu branż, grup produktowych i usługowych, które mogą liczyć na finansowe wsparcie pochodzące ze środków unijnych. Pomoc ta będzie udzielana w ramach Branżowych programów promocji. Na liście wybrańców znajduje się również branża jubilersko -bursztynnicza. Objęcie branżowym programem promocji stwarza niepowtarzalną…

11/2010, RAPORT

Biżuteria w mocy prawa

Marta Andrzejczak Opracowano na podstawie Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz „Prawa autorskiego i prawa pokrewnego” Jacka Sobczaka, Iris, Warszawa-Poznań 2000 Projektanci biżuterii i jej twórcy coraz częściej stają przed dylematem związanym z naruszeniem praw autorskich. Ich dzieła bowiem ulegają kradzieży intelektualnej, która według polskiego prawa zagrożona jest…

11/2010, PROBLEM BRANŻY

Żywe srebro

Ceny srebra rosną bardzo dynamicznie. Coraz więcej inwestorów zaczęło zdawać sobie sprawę, że inwestycja w metale szlachetne stanowi możliwość lukratywnego ulokowania swojego kapitału. Branża jubilerska nie powinna jednak popadać w pesymizm, bowiem mimo wzrostu cen srebra, klienci nadal zainteresowani są kupnem srebrnej biżuterii. Znawcy rynku podkreślają, że wielu klientów salonów…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Rynek biżuterii srebrnej – morzem możliwości

„Polski Jubiler”: Jak ocenia pan polski rynek biżuterii srebrnej? Tomasz Ćwikałowski, firma Gokat: Z perspektywy firmy rodzinnej – jaką reprezentuję − to morze możliwości. Fascynujące jest szczególnie tempo ewolucji. Kiedyś trudno było nawet o surowiec do produkcji, a targi odbywały się przy okazji pokazów mody. Teraz oferowana jest ogromna różnorodność…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Preferencje klientów hurtowni półfabrykatów

Zmiany w sektorze jubilerskim musiały wpłynąć także na hurtownie półfabrykatów, które aktywnie uczestniczą w życiu branży. Najbardziej wyrazistą tendencją, jaką można zauważyć na tym rynku, jest fakt, że klienci poszukują możliwie najoryginalniejszych wzorów i rozwiązań technologicznych.Trendy w hurtowniach półfabrykatów, podobnie jak w całej branży jubilerskiej, zmieniają się z sezonu na…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Srebro zawsze modne

Srebro jest kruszcem, który niezależnie od sezonu i mody cieszy się w Polsce największym zainteresowaniem klientów. Z całą pewnością wpływ na ten fakt mają zarówno cena biżuterii z niego wykonanej, ale też ciekawe wzornictwo. Właściciele salonów jubilerskich w zbliżającym się okresie bożonarodzeniowych zakupów nie powinni o tym zapominać i sprawić,…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Masowa sprzedaż półfabrykatów

Wraz ze wzrostem zainteresowania domowym tworzeniem biżuterii dynamicznie wzrosła sprzedaż srebrnych półfabrykatów. Właściciele hurtowni półfabrykatów jubilerskich nie mają żadnych powodów do niepokoju, gdyż w najbliższym czasie z całą pewnością asortyment będzie znikał z ich punktów. Zbliżająca się Gwiazdka spowoduje, że wielu amatorów, którzy wytwarzają biżuterię, będzie potrzebowało półfabrykatów, aby móc…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Półfabrykaty i srebrna biżuteria

Na polskim rynku jubilerskim istnieją hurtownie, które oferują swoim klientom nie tylko gotową biżuterię srebrną, ale także srebrne półfabrykaty. Tym sposobem zakupy w nich zaczynają przypominać zakupy w wyspecjalizowanych sklepach, gdzie każdy znajdzie produkt, którego potrzebuje. Jednocześnie właściciele hurtowni biżuterii srebrnej i półfabrykatów są w stanie dostosować swoją ofertę do…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Złoty prezent pod choinkę

Przedświąteczny czas jest dla właścicieli salonów jubilerskich okazją do zwielokrotnienia swoich dochodów. Klienci bowiem bardzo często wybierają biżuterię jako gwiazdkowy prezent. Zakupy dokonywane przed świętami mogą być doskonałą okazją do sprzedaży złotych dodatków, które w tym roku nie cieszyły się wielkim zainteresowaniem klientów. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w…

11/2010, SKLEP
Strona 1 z 212