Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

11/2010 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 11/2010

11/2010

11/2010

Biżuteria w mocy prawa

Marta Andrzejczak Opracowano na podstawie Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz „Prawa autorskiego i prawa pokrewnego” Jacka Sobczaka, Iris, Warszawa-Poznań 2000 Projektanci biżuterii i jej twórcy coraz częściej stają przed dylematem związanym z naruszeniem praw autorskich. Ich dzieła bowiem ulegają kradzieży intelektualnej, która według polskiego prawa zagrożona jest…

11/2010, PROBLEM BRANŻY

Żywe srebro

Ceny srebra rosną bardzo dynamicznie. Coraz więcej inwestorów zaczęło zdawać sobie sprawę, że inwestycja w metale szlachetne stanowi możliwość lukratywnego ulokowania swojego kapitału. Branża jubilerska nie powinna jednak popadać w pesymizm, bowiem mimo wzrostu cen srebra, klienci nadal zainteresowani są kupnem srebrnej biżuterii. Znawcy rynku podkreślają, że wielu klientów salonów…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Rynek biżuterii srebrnej – morzem możliwości

„Polski Jubiler”: Jak ocenia pan polski rynek biżuterii srebrnej? Tomasz Ćwikałowski, firma Gokat: Z perspektywy firmy rodzinnej – jaką reprezentuję − to morze możliwości. Fascynujące jest szczególnie tempo ewolucji. Kiedyś trudno było nawet o surowiec do produkcji, a targi odbywały się przy okazji pokazów mody. Teraz oferowana jest ogromna różnorodność…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Preferencje klientów hurtowni półfabrykatów

Zmiany w sektorze jubilerskim musiały wpłynąć także na hurtownie półfabrykatów, które aktywnie uczestniczą w życiu branży. Najbardziej wyrazistą tendencją, jaką można zauważyć na tym rynku, jest fakt, że klienci poszukują możliwie najoryginalniejszych wzorów i rozwiązań technologicznych.Trendy w hurtowniach półfabrykatów, podobnie jak w całej branży jubilerskiej, zmieniają się z sezonu na…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Srebro zawsze modne

Srebro jest kruszcem, który niezależnie od sezonu i mody cieszy się w Polsce największym zainteresowaniem klientów. Z całą pewnością wpływ na ten fakt mają zarówno cena biżuterii z niego wykonanej, ale też ciekawe wzornictwo. Właściciele salonów jubilerskich w zbliżającym się okresie bożonarodzeniowych zakupów nie powinni o tym zapominać i sprawić,…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Masowa sprzedaż półfabrykatów

Wraz ze wzrostem zainteresowania domowym tworzeniem biżuterii dynamicznie wzrosła sprzedaż srebrnych półfabrykatów. Właściciele hurtowni półfabrykatów jubilerskich nie mają żadnych powodów do niepokoju, gdyż w najbliższym czasie z całą pewnością asortyment będzie znikał z ich punktów. Zbliżająca się Gwiazdka spowoduje, że wielu amatorów, którzy wytwarzają biżuterię, będzie potrzebowało półfabrykatów, aby móc…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Półfabrykaty i srebrna biżuteria

Na polskim rynku jubilerskim istnieją hurtownie, które oferują swoim klientom nie tylko gotową biżuterię srebrną, ale także srebrne półfabrykaty. Tym sposobem zakupy w nich zaczynają przypominać zakupy w wyspecjalizowanych sklepach, gdzie każdy znajdzie produkt, którego potrzebuje. Jednocześnie właściciele hurtowni biżuterii srebrnej i półfabrykatów są w stanie dostosować swoją ofertę do…

11/2010, TEMAT MIESIĄCA

Złoty prezent pod choinkę

Przedświąteczny czas jest dla właścicieli salonów jubilerskich okazją do zwielokrotnienia swoich dochodów. Klienci bowiem bardzo często wybierają biżuterię jako gwiazdkowy prezent. Zakupy dokonywane przed świętami mogą być doskonałą okazją do sprzedaży złotych dodatków, które w tym roku nie cieszyły się wielkim zainteresowaniem klientów. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w…

11/2010, SKLEP

Biżuteria jest symbolem

„Polski Jubiler”: Polski rynek jubilerski zmienia się niezwykle dynamicznie. Firmy zajmujące się produkcją biżuterii starają się stworzyć biżuterię, która będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród kupujących, projektanci eksperymentują z formami, aby nadać swoim kosztownościom niecodzienny charakter. Jednocześnie słychać opinię, że klienci zainteresowani są kupnem najtańszego rodzaju biżuterii. Jak pana zdaniem…

11/2010, LUDZIE BRANŻY

Hydrotermalne korundy jubilerskie

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet ŚląskiKorund jest syntetyzowany od ponad stu dwudziestu lat. Od początku podstawową metodą jego otrzymywania była metoda Verneuila. Jednak dzisiaj monokryształy korundu produkowane są także wielu innymi metodami, np. Czochralskigo (ang. pulled method), bezwodną (ang. flux-melt methode), Bridgmana (strefowego stapiania), wreszcie także hydrotermalną. Wielość metod powodowana jest…

11/2010, GEMMOLOGIA

Szlak bursztynowy promuje Łódzkie

Janusz Antczak, wiceprezes Stowarzyszenia Polski Szlak Bursztynowy został wyróżniony przez zarząd województwa łódzkiego za działalność na rzecz kreowania pozytywnego turystycznego wizerunku regionu. Janusz Antczak otrzymał nagrodę m.in. za organizację Europejskiego Święta Bursztynu, promocję rajdów rowerowych oraz inne działania, które spowodowały ożywienie turystyczne na ziemi wieluńskiej poprzez dolinę Warty aż do…

11/2010, PANORAMA
Strona 1 z 212