Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

04/2017 | Polski Jubiler





POLSKI JUBILER » NUMERY » 2017 » 04/2017

45 lat pracy z krzemieniem pasiastym

Wystawa prac Cezarego Łutowicza Od 31 lipca do 25 października w Muzeum Nadwiślańskim w Kazimierzu Dolnym w oddziale Muzeum Sztuki Złotniczej można oglądać wystawę biżuterii Cezarego Łutowicza „Krzemień pasiasty”. W holu gmachu głównego muzeum zgromadzono prace artysty, który wprowadził krzemień pasiasty do polskiej i światowej biżuterii. Muzeum Nadwiślańskie, chcąc podkreślić…

04/2017, WYSTAWA

Wakacyjne zegarki dla kobiet

Zegarki traktowane są jako dodatek, który uzupełnia stylizację. Zastępują bransoletki i pozwalają na zmianę wizerunku. Dlatego też niezwykle ważne jest ich wzornictwo. Kolekcje damskich zegarków zmieniają się z sezonu na sezon. Wszystkie marki zegarmistrzowskie starają się z a s k o c z y ć s w o i c…

04/2017, ZEGARKI

Iść pod prąd

Rozmowa z Dawidem Krzysteczko, twórcą biżuterii, absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Artysta kontynuuje tradycję rodzinną, pracując w Pracowni Złotniczej Jan Krzysteczko. Obok wytwarzania biżuterii zajmuje się także fotografią, grafiką (w tym użytkową), tworzeniem plakatów. „Polski Jubiler”: Skąd wzięło się u pana zainteresowanie biżuterią? Dlaczego zdecydował się pan na wykorzystanie…

04/2017, DOBRE BO POLSKIE

Biżuteria autorska w interakcji z człowiekiem

Przez pokolenia powstawały przedmioty, które – chociaż pozbawione funkcji praktycznej – były równie ważne jak przedmioty codziennego użytku i w istotny sposób służyły człowiekowi. Świadczyły bowiem o pozycji i guście właściciela, stanowiły symbol prestiżu, rodzaj lokaty lub były nośnikiem informacji. Poza tym zawierały wiadomości o stylu danej epoki, środowisku, pozycji…

04/2017, EDUKACJA, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Akcesoria modowe

Klienci w polskich salonach jubilerskich i butikach coraz częściej decydują się na zakup akcesoriów modowych wykonanych z materiałów jubilerskich. Moda na ozdabianie telefonów komórkowych, torebek, laptopów, ale także okularów na stałe zagościła w Polsce. Biżuteryjne gadżety trafiają do salonów z biżuterią. Jeszcze do niedawna rzadko który jubiler decydował się na…

04/2017, TEMAT MIESIĄCA

Tatuaż i biżuteria

Moda na tatuowanie zatacza coraz szersze kręgi. Kiedyś tatuaż znajdował się na marginesie sztuki, dziś robią go niemal wszyscy. Stał się społecznie akceptowany i coraz częściej traktowany jako ozdoba. Tatuaż tak jak biżuteria wyraża emocje i staje się ozdobą. Niektórzy traktują go jako symbol, chcą za jego pomocą zamanifestować swoje…

04/2017, TEMAT MIESIĄCA

Muzeum a twórca

Sezon wakacyjny jest najlepszym czasem na promocję swojej twórczości. Okazję ku temu dają regionalne muzea i domy kultury, które prezentując twórczość polskich artystów złotników, pozwalają na rozpropagowanie nazwiska autora wśród publiczności. Jeszcze do niedawna regionalne muzea i domu kultury rzadko decydowały się na przygotowywanie wystaw lokalnych artystów złotników. Teraz na…

04/2017, TEMAT MIESIĄCA

Chokery wciąż w modzie

Moda na chokery, szczególnie w sezonie wakacyjnym, nie przemija. Swoje wersje naszyjników prezentują polscy projektanci, którzy zwracają uwagę na ich jakość oraz materiały użyte do ich wykonania. Aksamitne naszyjniki przeżywają swój wielki renesans. Modne w latach 90., teraz wróciły ze zdwojoną siłą i noszą je niemal wszyscy – od celebrytów…

04/2017, TEMAT MIESIĄCA

Nowe TRENDY

Wakacje to czas odpoczynku, ale projektanci i twórcy biżuterii okres urlopowy choć po części muszą przeznaczyć na pracę. Trzeba przygotować nowe kolekcje przed jesiennymi targami, zastanowić się nad strategią marketingową, promować swoją sztukę. Zmiany na rynku jubilerskim wymuszają na projektantach i producentach biżuterii stałe zaangażowanie w swoją pracę. Muszą być…

04/2017, TEMAT MIESIĄCA

Drogi złoty gadżet czy uznana i potwierdzona wartość

Czy prawdą jest, że w inwestycjach, zwłaszcza tych mających na celu zabezpieczenie stanu posiadania lub dopiero jego budowania, nie powinniśmy kierować się roztropnością i pewnego rodzaju ostrożnością w doborze instrumentów inwestycyjnych? Wszyscy odpowiedzą oczywiście, że tak. Zapytam więc trochę przekornie: Dlaczego wobec tego ciężko wypracowane środki przechowujemy tam, gdzie mogą…

04/2017, PROBLEM BRANŻY

Polski eksport

Polska biżuteria najlepiej sprzedaje się w Niemczech. Eksportujemy do naszego zachodniego sąsiada już nie tylko biżuterię z bursztynem, ale także inne wyroby sztuki złotniczej. W salonach z biżuterią w Niemczech nasza biżuteria cieszy się dużą popularnością głównie za sprawą wzornictwa, ale także doskonałego rzemiosła, którym mogą się poszczycić polscy twórcy.…

04/2017, RAPORT

Import biżuterii z Włoch

Prawie 44 mln euro – to wartość produktów jubilerskich, które w 2016 r. włoskie firmy sprzedały odbiorcom w Polsce, blisko 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Włochy od lat są jednym z czołowych producentów i eksporterów biżuterii do naszego kraju. Producenci z Półwyspu Apenińskiego, widząc duży potencjał polskiego rynku, chcą…

04/2017, RAPORT
Strona 1 z 212