POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 07-08/2011

Bursztyn w nowej odsłonie

Okres urlopowy jest najlepszym czasem dla branży bursztynniczej. Sprzedaż biżuterii z bursztynem w czasie wakacji znacznie wzrasta. Z całą pewnością wpływ na taki stan rzeczy mają wyjazdy Polaków nad Bałtyk, ale także przyjazdy do naszego kraju zagranicznych turystów. Nic nie wskazuje na to, że w tym roku sytuacja ta miałaby…

07-08/2011, TEMAT MIESIĄCA

Bursztyn w salonie jubilerskim

Biżuteria z bursztynem jest ponadczasowa. Moda na nią nie przemija, jednak z biegiem czasu zmieniają się sposoby jej tworzenia oraz wzornictwo wykorzystane przez producentów biżuterii. Zamawiając asortyment do salonu jubilerskiego warto wziąć pod uwagę uwarunkowania rynkowe oraz preferencje klientów. W salonie jubilerskim w czasie tegorocznych wakacji nie może zabraknąć bursztynowej…

07-08/2011, TEMAT MIESIĄCA

07-08/2011

07-08/2011

Mix srebra z plastikiem

Projektanci biżuterii starają się zainteresować potencjalnego kupca coraz bardziej niecodziennymi połączeniami materiałów. Nikogo nie dziwi już oprawienie diamentów w srebro czy łączenie platyny z tytanem. Teraz przyszedł czas na połączenie srebra z plastikiem. Plastikowe oczka, kolorowe koraliki czy małe plastikowe figurki łączone są ze srebrem tworząc nietypową biżuterię. W polskich…

07-08/2011, TEMAT MIESIĄCA

Dobry design przede wszystkim

Rozmowa z Magdaleną Kwiatkiewicz,inicjatorką powstania Galerii YES,prywatnej galerii promującej sztukę złotniczą i dokonania polskich projektantów. Współzałożycielką i współwłaścicielką firmy YES Biżuteria. Polski Jubiler:Galeria YES powstała niemal 15 lat temu. Od tego czasu zaprezentowano w niej prace zarówno czołowych polskich projektantów,jak i początkujących artystów.Jak według Pani zmieniło się w tym czasie…

07-08/2011, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Biżuteria, która musi znaleźć się u jubilera

Właściciele salonów jubilerskich zazwyczaj okres wakacyjny traktują jako czas na opróżnienie swoich salonów z biżuterii, która nie spotkała się z zainteresowaniem klientów w ciągu całego roku. Starają się przygotować swój sklep na czas zwiększonych zakupów, które rozpoczynają się w branży jubilerskiej późną jesienią. Nie można jednak zapominać, że klienci niezależnie…

07-08/2011, TEMAT MIESIĄCA

Diamenty w Warszawie

W Warszawie do końca czerwca można było obejrzeć kolekcję diamentów firmy Diamonds International Corporation, eksperta w dziedzinie diamentów inwestycyjnych. Zwiedzający mogli podziwiać koronę Miss Universe 2010, wysadzaną 268 diamentami. A także wyjątkowe okazy kamieni inwestycyjnych do 12,5 ct. Wszystkie kamienie oprawione są w czternastokaratowe złoto, a ogólna wartość tej oryginalnej…

07-08/2011, PANORAMA

Cudzoziemiec u jubilera

W salonach jubilerskich coraz częściej robią zakupy cudzoziemcy. Zainteresowani są oni przede wszystkim unikatową, polską biżuterię stworzoną ze srebra, bursztynu a także krzemienia pasiastego. Zakupy dokonywane przez cudzoziemców są nie tylko okazją do zwiększenia sprzedaży biżuterii, ale także promocją polskich wyrobów biżuteryjnych poza granicami naszego kraju. Właściciele coraz częściej wychodzą…

07-08/2011, TEMAT MIESIĄCA

Festiwal Krzemienia Pasiastego

Po raz pierwszy zorganizowany zostanie w Sandomierzu Festiwal Krzemień Pasiaty – Kamień Optymizmu, któremu towarzyszyć będzie Ogólnopolski Konkurs Biżuterii Autorskiej. Kulminacja imprezy odbywać się będzie od 9 do 11 września. Tematem przewodnim będzie oczywiście krzemień pasiasty, ale w wielu jego aspektach. Od archeologii, historii, mineralogii, rzemiosła, sztuki złotniczej i zbiorów…

07-08/2011, PANORAMA

Salon jubilerski w terenie

Właściciele salonów jubilerskich w okresie wakacyjnym decydują się na umieszczenie swojego asortymentu poza salonem. Część z nich podejmuje decyzję o otwarciu filii w wakacyjnym kurorcie, inni starają się wyjść z biżuterią poza salon jubilerski. Sprzedaż w okresie letnim znacznie różni się od sprzedaży tradycyjnej. Biżuteria z całą pewnością cieszy się…

07-08/2011, SKLEP

ZRP realizuje szkolenia o innowacyjności w MŚP

1 czerwca 2011 r. Związek Rzemiosła Polskiego rozpoczął realizację projektu „Innowacje – to proste”. Projekt finansowany z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki jest realizowany w partnerstwie z firmą BDKM Grupa Doradcza Sp. z o.o. Działania przewidziane w ramach projektu składają się z 3 elementów: badawczego, szkoleniowego oraz…

07-08/2011, PANORAMA

Kamień księżycowy z Meethiyagoda

Kamień księżycowy z Meethiyagoda od przeszło stu lat cieszy się wielką estymą. Zawdzięcza ją przede wszystkim atrakcyjnie bladobłękitnej, delikatnej barwie efektu adularescencji przypominającej do pewnego stopnia blask księżyca oraz niezwykle wysokiej czystości wykazujących go skaleni potasowych (ortoklazów), czasem wręcz idealnie przezroczystych (fig. 1). Około 1905 roku zwrócili nań uwagę rolnicy…

07-08/2011, GEMMOLOGIA
Strona 1 z 3123