Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

PROBLEM BRANŻY | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » DZIAŁY » PROBLEM BRANŻY

Moda na perły

Perłowa biżuteria stała się w Polsce biżuterią modną. Klientki salonów jubilerskich chętnie kupują kolczyki, bransoletki czy naszyjniki z pereł. Trudno wyobrazić sobie sklep z biżuterią, w którym brakowałoby perłowych kosztowności. I mimo że gros biżuterii pochodzi z importu, to coraz częściej na polskim rynku jubilerskim można spotkać producentów wykonujących biżuterię…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, W NUMERZE

Modowa z potencjałem

Nie od dziś wiadomo, że upodobania klientów kształtują media. A te stawiają na biżuterię modową. Na łamach czasopism, w lifestyle’owych portalach internetowych czy w telewizji pojawia się biżuteria modowa. Biżuteria ukazywana w popularnych serialach, noszona przez celebrytki oddaje charakter zmieniającego się społeczeństwa polskiego. Z danych opublikowanych przez Global Industry Analysts…

02/2019, PROBLEM BRANŻY

Sezon na biżuterię religijną

Obserwując polski rynek jubilerski, można zauważyć, że w kwietniu i maju znacznie wzrasta sprzedaż dewocjonaliów. Oczywiście sytuacja ta ma swoje uzasadnienie w związku z przygotowaniami do Pierwszej Komunii Świętej. Nie można jednak zapominać, że w naszym kraju sezon na biżuterię religijną trwa przez cały rok i zawsze znajdują się klienci…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Profesjonalne zdjęcie biżuterii

Rozmowa z Wojciechem Piechowskim – mistrzem złotnictwa, menedżerem produktu w firmie Komet Jewellery, fotografem z zamiłowania – o fotografii jubilerskiej Czy twórcy biżuterii powinni inwestować pieniądze w specjalistyczne aparaty fotograficzne, czy może lepiej, by zlecali wykonanie zdjęć swojej biżuterii specjalistom? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Każde z rozwiązań…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Biżuteria przed obiektywem

Nie od dziś wiadomo, że zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów, a w wypadku biżuterii nawet więcej niż milion. Decyzję o zakupie biżuterii podejmujemy bowiem coraz częściej na podstawie zdjęcia umieszczonego w internecie, gazecie czy katalogu. Albo dany obiekt biżuteryjny przypadnie nam do gustu, albo nie. Nie można więc zdać…

02/2019, ARTYKUŁ GŁÓWNY, PROBLEM BRANŻY

Im lepsze zabezpieczenie, tym mniejsza składka

Dawna reklama znanej firmy brzmi: przezorny zawsze ubezpieczony. Każdy właściciel salonu jubilerskiego, galerii autorskiej, a także twórca biżuterii powinien mieć ubezpieczenie, które zapewni mu poczucie bezpieczeństwa, a w razie jakichkolwiek kłopotów pozwoli na kontynuowanie działalności. Decydując się na ubezpieczenie salonu jubilerskiego, należy liczyć się z dużymi wydatkami. Firmy ubezpieczeniowe niechętnie…

01/2019, PROBLEM BRANŻY

Za dotknięciem myszy

W ostatnim czasie polskiej branży jubilerskiej wyrosła konkurencja. Polacy coraz chętniej kupują biżuterię za pośrednictwem sieci, zamawiając bezpośrednio od chińskich dostawców. Popularność platform sprzedażowych typu AliExpress sprawia, że polscy importerzy biżuterii, ale także twórcy odnotowują spadek sprzedaży biżuterii modowej. Tania, modna biżuteria, w której zakochali się Polacy, jest teraz jeszcze…

06/2018, PROBLEM BRANŻY

Nauka rzemiosła

Coraz większym zainteresowaniem wśród Polaków cieszą się wszelkiego rodzaju kursy i szkolenia jubilerskie. Na rynku znajduje się rzesza osób, która chce się nauczyć warsztatu jubilerskiego. A praktyczna nauka zawodu pod okiem fachowców staje się także dodatkową szansą na zarobek dla właścicieli pracowni jubilerskich. Młodzi ludzie chcą poznawać tajniki pracy złotnika…

05/2018, PROBLEM BRANŻY

Prawo własności intelektualnej

Tajemnicą poliszynela w Polsce objęte są wszelkie naruszenia prawa autorskiego. Kradzież wzorów, daleko idąca inspiracja cudzym dziełem sprawia, że artyści coraz częściej rejestrują swoje wzory w Urzędzie Patentowym. Jednak nie muszą tego robić. Są bowiem objęci prawem autorskim, które chroni ich własność. Za naruszenie praw autorskich twórcy mają prawo domagać…

04/2018, PROBLEM BRANŻY

Prawa autorskie obronione

Rozmowa z Martą Siemionko, marketing & sales manager NAC Amber o wieloletniej batalii sądowej o naruszenie praw autorskich zakończonej sukcesem Jak to się stało, że ktoś produkuje wasze wzory i sprzedaje jako własne? Na targach Amberif 2013 nasze stoisko odwiedziła zainteresowana ofertą NAC Amber klientka. W trakcie rozmowy i oglądania…

04/2018, PROBLEM BRANŻY

W walce o klienta

Współczesny świat zdominowany jest przez nowoczesne technologie. Każdy z nas otacza się przedmiotami, które ułatwiają mu funkcjonowanie w świecie. Narzędzia, których zadaniem jest usprawnienie pracy człowieka, stały się niezastąpionymi elementami naszego życia. Świat biżuterii także został poddany presji wywołanej przez rozwój technologiczny. Konsumenci oczekują od biżuterii czegoś innego niż tylko…

03/2018, PROBLEM BRANŻY

Niska sprzedaż platyny

Platynowa biżuteria kupowana jest w Polsce najrzadziej. Należy jednak zauważyć, że wartość jednorazowych zakupów platynowej biżuterii znacznie przewyższa wartość zakupów złotej biżuterii. Analitycy podkreślają, że na platynę decydują się najbardziej wymagający, najbogatsi i – co warte podkreślenia – najbardziej świadomi klienci. Jak zauważają specjaliści, przyczyn takiego stanu rzeczy należy szukać…

02/2018, PROBLEM BRANŻY