Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

11/2009 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 11/2009

11/2009

11/2009

Platynowe Eldorado

Inwestycje w złoto czy brylanty były szeroko opisywane w polskiej prasie. Jednak mało kto analizując rynek inwestycji w metale szlachetne i zwrócił uwagę na platynę. A powszechnie wiadomo, że platyna jest jednym z najrzadziej występujących na ziemi metali a co za tym idzie i jest bardzo trudno dostępna i to…

11/2009, RYNEK

Biżuteria decoupage

Technikę decoupage, która może poszczycić się długą tradycją, można odnaleźć w różnych stylach w bardzo wielu kulturach. Także wielu znanych i uznanych twórców wykorzystywało ją w swojej pracy, m.in. Matisse czy choćby Picasso. Pierwszych śladów decoupage można doszukać się już w XII wieku w Chinach, gdzie tworzone były wycinanki w…

11/2009, WZORNICTWO

Budowanie świątecznego nastroju

Wystrój sklepu ma istotny wpływ na budowanie relacji z klientem, który zdecyduje się na przekroczenie progu naszego punktu. Tylko bowiem w ten sposób można osiągnąć ponadprzeciętne zyski w okresie gwiazdkowych zakupów. Przede wszystkim klient – Klient musi intuicyjnie orientować się w sklepie, nie może czuć się w nim osaczony zarówno…

11/2009, SKLEP

Wizytówka sklepu

Szał przedświątecznych zakupów niedługo ogarnie całą Polskę. Właściciele sklepów jubilerskich, mimo że nie narzekają na brak klientów, nie mogą osiąść na laurach i czekać na tłumne przybycie kupujących. Aby zainteresować klientów naszym towarem, nie wystarczy dobry projektant wnętrz i firma zajmująca się montażem mebli, przede wszystkim potrzebna jest koncepcja, jak…

11/2009, SKLEP

Magia zamknięta w pudełku

Właściciele sklepów jubilerskich przygotowują się na nadejście świąt Bożego Narodzenia niemal przez cały rok. Podporządkowują cykl swojej pracy szałowi gwiazdkowych zakupów, które zapewniają im znaczne zyski. Starannie dobierają asortyment świąteczny, dbają o wystrój sklepu oraz o różnego rodzaju świąteczne dekoracje. Jednak ciągle nie przykładają należytej wagi do opakowań, które podkreślają…

11/2009, SKLEP

Stylowy design

Sklepy jubilerskie powinny jednak jak najbardziej różnić się między sobą. Dlatego też każdy właściciel takiego sklepu powinien starać się nadać swojemu punktowi niepowtarzalny charakter. Jubilerzy stawiają na uniwersalność Nowoczesne meble przeznaczone do sklepów jubilerskich dają duże możliwości aranżacji salonu. Poszczególne elementy można łączyć z różnymi materiałami, takimi jak szkło, kolorowe…

11/2009, SKLEP

Srebro dla młodych

Biżuteria ofiarowywana jest dzieciom z okazji urodzin, świąt czy innych ważnych wydarzeń w życiu młodego człowieka. W sklepach można znaleźć biżuterię przeznaczoną zarówno dla niemowlaków, jak i nastolatków. Jeszcze do niedawna najpopularniejszą biżuterią ofiarowywaną dzieciom były wszelkiego rodzaju dewocjonalia. Teraz sytuacja uległa zmianie. Młodzi ludzie sami chcą decydować o biżuterii,…

11/2009, SKLEP

Kordieryt – kamień wikingów

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski O wikingach mówi się, że byli doskonałymi żeglarzami i nawigatorami. Powszechnie wiadomo, że na przełomie pierwszego i drugiego tysiąclecia swobodnie żeglowali po północnym Atlantyku, przemieszczając się między Skandynawią i odbitą Celtom Islandią, i Grenlandią, tudzież pomniejszymi wyspami tego regionu: Szetlandami, Orkadami, Hebrydami czy…

11/2009, GEMMOLOGIA

Biżuteria do zwrotu

Zakupom biżuterii, zwłaszcza tej okolicznościowej, jak pierścionki czy obrączki, towarzyszą zwykle pozytywne emocje. Nabywcę cieszy fakt zdobycia pięknego przedmiotu. Zadowolenie sprzedającego wynika zarówno z możliwości zaoferowania kupującemu obiektu pożądania, jak również z prozaicznego faktu uzyskania przychodów ze sprzedaży. Czasami jednak bywa jak w przysłowiu: “Nie wszystko złoto, co się świeci”.…

11/2009, EKONOMIA

Galwanotechnika wiedza niezbędna jubilerom

Rozmowa z Janem Olszewskim, prezesem Polskiego Towarzystwa Galwanotechnicznego Polski Jubiler: Polskie Towarzystwo Galwanotechniczne integruje środowiska naukowe i techniczne zajmujące się galwanotechniką oraz m.in. szkoli studentów i specjalistów w zakresie galwanotechniki. Jak wobec tego, z państwa punktu widzenia, wygląda wiedza środowiska jubilerskiego na temat galwanotechniki oraz jaki odsetek jubilerów uczestniczy w…

11/2009, LUDZIE BRANŻY

Eksperymentalna biżuteria

Polski Jubiler: Projektuje pani biżuterię już od kilku lat, jednak dopiero od niedawna pani nazwisko zaczyna być rozpoznawalne w branży. Czy coś się zmieniło, czy to efekt świadomych działań, czy też po prostu przyszedł czas na Orską? Anna Orska: Po dziesięciu latach pracy w branży jubilerskiej, po wprowadzeniu do masowej…

11/2009, DOBRE BO POLSKIE
Strona 1 z 212