POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 11/2009 (Strona 2)

Biżuteria do zwrotu

Zakupom biżuterii, zwłaszcza tej okolicznościowej, jak pierścionki czy obrączki, towarzyszą zwykle pozytywne emocje. Nabywcę cieszy fakt zdobycia pięknego przedmiotu. Zadowolenie sprzedającego wynika zarówno z możliwości zaoferowania kupującemu obiektu pożądania, jak również z prozaicznego faktu uzyskania przychodów ze sprzedaży. Czasami jednak bywa jak w przysłowiu: “Nie wszystko złoto, co się świeci”.…

11/2009, EKONOMIA

Galwanotechnika wiedza niezbędna jubilerom

Rozmowa z Janem Olszewskim, prezesem Polskiego Towarzystwa Galwanotechnicznego Polski Jubiler: Polskie Towarzystwo Galwanotechniczne integruje środowiska naukowe i techniczne zajmujące się galwanotechniką oraz m.in. szkoli studentów i specjalistów w zakresie galwanotechniki. Jak wobec tego, z państwa punktu widzenia, wygląda wiedza środowiska jubilerskiego na temat galwanotechniki oraz jaki odsetek jubilerów uczestniczy w…

11/2009, LUDZIE BRANŻY

Eksperymentalna biżuteria

Polski Jubiler: Projektuje pani biżuterię już od kilku lat, jednak dopiero od niedawna pani nazwisko zaczyna być rozpoznawalne w branży. Czy coś się zmieniło, czy to efekt świadomych działań, czy też po prostu przyszedł czas na Orską? Anna Orska: Po dziesięciu latach pracy w branży jubilerskiej, po wprowadzeniu do masowej…

11/2009, DOBRE BO POLSKIE

Punkt Widzenia… Ela Bauer

Biżuteria Wraz z upływem czasu moje postrzeganie biżuterii rozwinęło się i poszerzyło horyzonty. Na początku postrzegałam ją konwencjonalnie, prawie automatycznie jako naszyjnik, pierścionek, z czasem jednak biżuteria stała się dla mnie mniej oczywista i dająca się zdefiniować. Obiekt biżuteryjny jest kwestią intencji. Osobiście, widzę biżuterię, jako cokolwiek, co posiada intencję…

11/2009, WZORNICTWO

Widoczna biżuteria

W nadchodzącym sezonie biżuteria musi być przede wszystkim śmiała. Projektanci uważają, że im odważniejsza, tym lepsza. Oczywiście nadal panuje trend, aby biżuteria, którą będą nosić Polki, była w rozmiarze XXL. YES, srebro, markazyty Nadążyć za modą jest trudno. Ta bowiem zmienia się niemal z miesiąca na miesiąc. Właściciele sklepów jubilerskich…

11/2009, TRENDY

Papierowa biżuteria

Podczas odbywających się w Poznaniu Art&Fashion Festival wszyscy zainteresowani mogli wziąć udział w warsztatach tworzenia biżuterii z papieru. Pomysłodawczyni tego projektu Anna Orska, projektantka biżuterii, przygotowała dla uczestników specjalne arkusze papieru z różnokolorowymi elementami do samodzielnego składania. Według autorki jednorazowa biżuteria jest odpowiedzią na dzisiejsze, niezwykle zmienne czasy, w których…

11/2009, PANORAMA

Zegarek więcej niż z duszą…

Znacznie częściej niż do tej pory na rynku zegarmistrzowskim można znaleźć zegarki, których bransolety zostały wykonane z kamieni szlachetnych, bursztynu czy nietypowych połączeń złota i srebra. Złoto i srebro zawsze w modzie Oczywiście najwięcej zegarków biżuteryjnych wykonywanych jest ze złota i srebra. Bransolety i koperty takich czasomierzy mają wówczas znacznie…

11/2009, ZEGARKI

Masywny zegarek na zimę

Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawił się nowy zegarek Seawing szwajcarskiej marki Atlantic. – Zegarek dla prawdziwego mężczyzny, to nie tylko zwykły dodatek czy też elegancki przyrząd do pomiaru czasu. Często, szczególnie we wszelkiego rodzaju relacjach biznesowych, jest postrzegany jako wyznacznik pozycji i prestiżu – mówi Jarosław Guzek, brand manager. –…

11/2009, PANORAMA

Modny mężczyzna

Męskie modele zegarków zmieniają się znacznie wolniej niż ich damskie odpowiedniki. Projektanci męskich czasomierzy cały czas uważają, że najlepszy męski zegarek musi być duży. Jednak można zauważyć, że najmodniejsze są zegarki stylizowane na stare w kształcie beczki “tonneau” i takie, które kształtem przypominają ekran komputera. Retro nadal w modzie Najbardziej…

11/2009, ZEGARKI

Bursztyn bałtycki żywicą

W warszawskiej siedzibie Związku Rzemiosła Polskiego odbyło się spotkanie specjalistów i naukowców zajmujących się bursztynem, na którym omawiane były metody badań surowca bursztynowego oraz wyrobów w celu identyfikacji bursztynu (sukcynitu) i żywic bursztynopodobnych. Spotkanie miało na celu zapobieganie sprzedaży falsyfikatów i imitacji tego surowca. Warto podkreślić, że było to już…

11/2009, PANORAMA

Prywatne rozmowy podczas pracy

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Nikt już nie wyobraża sobie prowadzenia działalności gospodarczej bez wykorzystywania usług telekomunikacyjnych. Ich dostępność oraz konkurencja na rynku operatorów powoduje, że niemal każda firma posiada telefony służbowe. Należy pamiętać jednak, że samo zawarcie umowy o świadczeniu usług telefonicznych dla potrzeb firmy obliguje do ponoszenia określonych…

11/2009, PRAWO
Strona 2 z 212