Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

07-08/2009 | Polski Jubiler



POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 07-08/2009

07-08/2009

07-08/2009

Polski skarb narodowy

Każdy w Polsce wie, czym jest bursztyn. Wie, jak wygląda bursztynowa biżuteria, jednak – jak mówią twórcy i sprzedawcy – bursztyn nie cieszy się wielkim zainteresowaniem klientów. Wyniki sprzedażowe bursztynowej biżuterii na polskim rynku nie napawają entuzjazmem. Owszem, bursztyn ma w Polsce swoich zagorzałych zwolenników, ale liczba sprzedawanej biżuterii z…

07-08/2009, NIEZBĘDNIK BURSZTYNNIKA

Polskie srebro żyłą złota

Polski rynek jubilerski zdominowany jest przez hurtownie srebrnej biżuterii i półfabrykatów. Srebrna biżuteria od dawna święci w Polsce triumfy popularności i nie jest to tylko zasługą jej stosunkowo niskiej ceny, ale przede wszystkim całej rzeszy Polaków, którzy chcą w sklepach jubilerskich kupować srebrne produkty. W zjawisku fascynacji Polaków srebrem nie…

07-08/2009, TEMAT MIESIĄCA

Czego pragną klienci…

Hurtownie srebrnej biżuterii i półfabrykatów nie mogą narzekać na brak klientów. Właściciele sklepów jubilerskich bardzo chętnie korzystają z ich usług i kupują oferowane produkty. Jednak hurtownie nie mogą liczyć, że każdy produkt, jaki będą miały w swoim asortymencie, znajdzie odbiorców. Właściciele hurtowni muszą dbać, aby w ich ofercie nie zabrakło…

07-08/2009, RYNEK

Obficie w świecie sztucznej biżuterii

Rynek polskiej biżuterii w ostatnim czasie zdominowany został przez hurtownie sztucznej biżuterii. Klienci mogą wybierać swojego dostawcę i negocjować z nim ceny produktów. Wszystkie hurtownie biżuterii sztucznej prześcigają się w oferowaniu odbiorcy jak najlepszych warunków finansowych, proponują liczne rabaty i promocje a także upominki dla stałych klientów. Hurtownie sztucznej biżuterii…

07-08/2009, RYNEK

Diamenty naszych czasów

Sztuczna biżuteria na stałe przeniknęła do polskiej branży jubilerskiej. Nie jest już modną tendencją, a stała się stałym elementem rynku. Coraz częściej kobiety odkładają swoją wartościową biżuterię do szkatułek, a zaczynają chodzić w sztucznej biżuterii, która z roku na rok staje się coraz popularniejsza. Oczywiście biżuteria złota z diamentami nadal…

07-08/2009, RYNEK

Bursztyn dla wszystkich

Rozmowa z prezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników Mariuszem Drapikowskim Polski Jubiler: W zeszłym miesiącu został pan wybrany na nowego prezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników. Wobec tego chciałabym zapytać, jakie będą pana pierwsze decyzje? Czy zamierza pan wprowadzić zmiany w sposobie pracy i zarządzaniu MSB? Mariusz Drapikowski, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników: Pełniąc stanowisko…

07-08/2009, LUDZIE BRANŻY

Plastikowe dodatki

Plastikowe, duże i wielobarwne bransoletki, olbrzymie kolorowe kolczyki, naszyjniki z plastikowych korali… Taką biżuterię można teraz zobaczyć na najbardziej wyrafinowanych pokazach mody. Sztuczna biżuteria zdominowała rynek, jest jej coraz więcej i cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. A właściciele sklepów jubilerskich coraz częściej stają przed dylematem, czy zamówić ją…

07-08/2009, RYNEK

YES pomiędzy Warszawą a Paryżem

25 czerwca podczas Warsaw Fashion Nights zaprezentowana została biżuteria YES zaprojektowana przez Michała Hekmata, jednego z najbardziej utalentowanych projektantów młodego pokolenia. Na sukces premierowego wieczoru z nowego cyklu Warsaw Fashion Nights złożyło się zaskakujące połączenie różnych, wyrazistych elementów. Klasyczne ikony świata mody, awangardowe wzornictwo i prestiżowa biżuteria tworzyły zaskakującą całość.…

07-08/2009, PANORAMA

Brylanty traktowane metodą Yehudy

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Kamuflaż pęknięć, rys, drobnych szczelin i innych podobnych defektów w kamieniach szlachetnych ma równie starą tradycję jak zainteresowanie nimi. Zabiegi takie szczególnie chętnie stosowano względem niektórych kamieni kolorowych. Przykładem może być znane już w czasach antycznych olejenie szmaragdów, szczególnie w basenie Morza Śródziemnego.…

07-08/2009, GEMMOLOGIA

Pandora w Polsce

Na polskim rynku pojawiła się znana marka jubilerska Pandora i od czerwca Polki także będą mogły nosić kultową bransoletkę z zawieszkami w srebrze, złocie, z kamieniami szlachetnymi i półszlachetnymi, które mogą być dowolnie komponowane. Pandora działa od 1982 roku, gdy Per Enevoldsen razem z żoną otworzył w dzielnicy Norrebrogade w…

07-08/2009, PANORAMA

E-mail z fakturą

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Jednym z powszechnie występujących w obrocie gospodarczym obowiązków przedsiębiorców wynikających z regulacji ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, popularnie zwanej ustawą o VAT, jest obowiązek wystawiania faktur. Konieczność taka wynika z brzmienia art. 106 ust. 1 powołanej ustawy, który…

07-08/2009, PRAWO
Strona 1 z 3123