Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

01-02/2009 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 01-02/2009

01-02/2009

01-02/2009

Nie taki kryzys straszny, jak go malują

Marta Andrzejczak: W ostatnim czasie z czołówek gazet nie znika temat kryzysu finansowego, który wielkimi krokami zbliża się do naszego kraju. Jak, pana zdaniem, kryzys finansowy wpłynie na polski rynek jubilerski? Czy sądzi pan, że Polacy przestaną kupować biżuterię, czy może wprost przeciwnie, znaczna część obywateli naszego kraju nie będzie…

01-02/2009, LUDZIE BRANŻY

Moda na własne wyroby artystyczne

Polskę stopniowo opanowuje moda na własną biżuterię. Domowe wyroby coraz częściej noszone są przez młode kobiety, które chcą się wyróżniać oryginalnością i własnym stylem. W sklepach pojawiło się bardzo wiele akcesoriów do produkcji biżuterii, od kamieni szlachetnych, srebrnych bigli, do przekładek Zjawisko samodzielnego tworzenia wisiorków oraz bransoletek nie jest niczym…

01-02/2009, TRENDY

Apart nagrodzony

Za zajęcie I miejsca w kategorii marek niespożywczych statuetka MARQA 2008 trafiła do firmy Apart. Nagroda przyznawana przez dziennik “Rzeczpospolita” ma być wyróżnieniem dla firm, które w danym roku odcisnęły największe piętno na polskim rynku i stały się najmocniejszymi markami w grupie.  – Tegoroczny ranking najmocniejszych polskich marek “Rzeczpospolitej” przyniósł…

01-02/2009, PANORAMA

Biżuteria do pracy w świetle etykiety biznesu

Historia biżuterii jest ściśle związana z historią obyczajów i mody. Przez wieki obyczajem było, że to mężczyźni kupowali kobietom biżuterię, to oni pojawiali się u jubilera i podejmowali decyzję. Dziś w coraz większym stopniu biżuterię kupują sobie same kobiety. To zmienia postać marketingu i ma wpływ na kierunek kształtowania się…

01-02/2009, TRENDY

Gdańsk wita AMBERIF

Po raz szesnasty odbędą się w Gdańsku Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich AMBERIF. Od 11 do 14 marca na 6 tys. zarejestrowanych gości czekać będzie ponad 450 wystawców z dziewięciu krajów. Amberif to największe targi bursztynu na świecie, a także wiodące targi biżuterii w Europie Środkowo-Wschodniej. Gościem specjalnym…

01-02/2009, PANORAMA

Kasa prawie za darmo

Obowiązek zakupu kasy fiskalnej spada na każdy podmiot gospodarczy, jednak nie narazi to już nabywców na wielkie koszty. Kupując kasę, można bowiem liczyć na odliczenie sobie od podatku nawet 90 proc. ceny jej zakupu, o ile nie będzie to więcej niż 700 złotych Jednym z uprawnień wynikających z regulacji ustawy…

01-02/2009, PRAWO

Różowe złoto dla mężczyzn

Firma TIMEX wprowadziła na rynek nową kolekcję męskich zegarków wykonanych ze złota. Z różowego kruszcu zrobiono detale tarczy i finezyjne zdobienia wokół koperty, czyli akcenty, które nadają zegarkom lekkości, zmysłowości i elegancji. Timex oferuje dwa modele inkrustowane różowym złotem – na bransolecie ze stali nierdzewnej oraz na czarnym, skórzanym pasku.…

01-02/2009, PANORAMA

Brylanty, jak kobiety, potrafią być zmienne

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Mało atrakcyjne wizualnie brązowe brylanty, syntetyzowane metodą CVD, mogą mieć poprawianą barwę nową metodą zwaną skrótowo LPHT (Low Pressure/High Temperature). Metoda ta upraszcza, a tym samym powoduje potanienie procesu otrzymywania wysokiej jakości bezbarwnych diamentów typu IIa LPHT – nowa metoda zmiany barwy brylantów…

01-02/2009, GEMMOLOGIA

Polski eksport w czasie kryzysu

Rozmowa na temat polskiego eksportu z Adamem Pstrągowskim, prezesem S&A Bursztynowa Biżuteria Polski Jubiler: Jak ocenia pan sytuację polskiego eksportu w czasach kryzysu? Adam Pstrągowski: Fakty wskazują na to, że oglądamy już od kilku miesięcy efekty spowolnienia popytu na nasze towary za granicą. Polski eksport stał się bardziej czuły na…

01-02/2009, RYNEK

Euro – konsekwencje wprowadzenia wspólnej waluty

Od chwili wprowadzania euro w formie gotówkowej waluta ta ciągle budzi emocje. Od euforii wśród euroentuzjastów do uzasadnionych obaw eurosceptyków. Od 1 stycznia 2009 r. do strefy euro weszła Słowacja, stając się 16. członkiem eurolandu. Jest pierwszym krajem w naszej części Europy, który ma wspólną walutę. Zmiana w kraju naszego…

01-02/2009, RYNEK

Na podbój Chin

Tegoroczny marzec upłynie pod znakiem targów, nie tylko naszych rodzimych, które odbędą się w Gdańsku, ale także tych azjatyckich. Od 4 do 8 marca w Hongkongu będzie odbywała się impreza branżowa HKTDC Hong Kong International Jewellery Show 2009. Targi te zaliczane są do trzech największych na świecie wydarzeń w branży…

01-02/2009, PANORAMA
Strona 1 z 3123