Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Nie tylko biżuteria | Polski Jubiler





Nie tylko biżuteria

Szybko, dobrze, dokładnie i w jednym miejscu, to oczekiwania, które stawiają klienci wszystkimi miejscom, w których zostawiają swoje pieniądze. Pod tym względem sklep jubilerski nie różni się od innych i nie może liczyć, że jego asortyment konsumenci potraktują inaczej. Jubilerzy muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i zaoferować im także inne usługi jubilerskie. Nie można bowiem pozwolić, aby w wyścigu o klienta wyprzedziła nas konkurencja.


Z badań konsumenckich wynika, że Polacy robią zakupy w sklepie jubilerskim stosunkowo rzadko, najczęściej w ważnych momentach życia. Na wizytę u jubilera decydują się z okazji zaręczyn, ślubu, chrztu, komunii i ważnych jubileuszy. Starając się przyciągnąć klientów poza wymienionymi okazjami, należy zaproponować im inny asortyment lub świadczyć usługi, z których mogliby skorzystać w ciągu całego roku, a nie tylko okazjonalnie.


Podążać za modą

Właściciele sklepów jubilerskich powinni śledzić najnowsze propozycje modowe, ponieważ mogliby odpowiednio wcześniej zareagować na potrzeby rynku i spełnić oczekiwania konsumentów. Ostatnio do Polski dotarła angielska moda na diamentowe, męskie kolczyki. Jednak niewielu jubilerów oferowało je swoim klientom, uważając, że to chwilowe zainteresowanie młodzieży - zaraz zapotrzebowanie zniknie, a oni zostaną z męskimi, pojedynczymi kolczykami, których nikomu nie sprzedadzą.

Młodzi ludzie, którzy chcieli kupić kolczyk, zrobili to, niestety, omijając przy tym rodzimych sprzedawców, a sprowadzając swoje zakupy z Anglii. - Nie można zapominać, że modne dodatki to największe źródło zysku - mówi Krzysztof Ważykowski, warszawski jubiler. - To one sprawiają, że klienci przychodzą na zakupy, bo w innym przypadku każdy nosiłby złoty łańcuszek przez całe życie.

Trzeba korzystać z okazji, którą niesie ze sobą rynek mody. Jeśli modne są męskie, diamentowe kolczyki, to czemu ich nie sprzedawać? - zastanawia się Ważykowski. Oczywiście, moda na kolczyk powoli mija, ale ci, którzy zdecydowali się na ryzyko, zarobili. Bo przecież prowadząc sklep jubilerski, należy zawsze pamiętać, że liczy się przede wszystkim zysk. Podobnie jak z diamentowymi kolczykami ma się sprawa z popularnym ostatnio różowym i czerwonym złotem, które prezentowane jest w magazynach modowych, jednak niełatwo znaleźć je w sklepach jubilerskich [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Marta Andrzejczak