POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 12/2009

12/2009

12/2009

Bursztynowe rzemiosło

Przed złotnikami i jubilerami otwiera się szansa na prezentację swoich umiejętności zawodowych w Ogólnopolskim Konkursie Złotników i Jubilerów, którego rozstrzygnięcie nastąpi w Gdańsku podczas Międzynarodowych Targów Amberif 2010. Celem konkursu jest ukazanie umiejętności zawodowych złotników oraz młodych adeptów złotnictwa specjalizujących się w tradycyjnych i nowoczesnych technikach złotniczych. Konkurs ma za…

12/2009, PANORAMA

Nowe kolekcje Galerii f150

W Galerii f150 można zobaczyć nową biżuterię wykonaną przez Jakuba Żeligowskiego. Jednocześnie Galeria f150 wprowadziła do sprzedaży biżuterię Sylwii Całus. Biżuteria projektantki charakteryzuje się prostymi geometrycznymi formami, którym nadany jest elegancki połysk.…

12/2009, PANORAMA

Wieszak z biżuterią

W niemal każdym sklepie odzieżowym można znaleźć bardzo tanią biżuterię, która cieszy się zainteresowaniem klientek. Tania, plastikowa biżuteria, pasująca do ubrań, znajduje coraz większy krąg odbiorców. Sprzedawanie tanich ozdób przez sieciowe sklepy odzieżowe powoduje, że salony jubilerskie z roku na rok tracą swoich klientów, którzy przy okazji zakupów odzieżowych zaopatrują…

12/2009, RYNEK

Kamieni masa

Kamienie ozdobne kupują niemal wszyscy, którzy wytwarzają biżuterię. W Polsce największym zainteresowaniem twórców cieszą się cyrkonie, bursztyn, a ostatnio również koral i lawa wulkaniczna. Znacznie rzadziej, w porównaniu z kamieniami ozdobnymi, kupowane są kamienie szlachetne, które służą do wyrabiania najkosztowniejszej biżuterii. Na polskim rynku jubilerskim pojawiło się ostatnio wiele nowych…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Sprzedaż kamieni szlifowanych

Dynamiczny rozwój rynku hurtowni jubilerskich spowodował, że podmioty te musiały nieco zmienić swój asortyment, aby znaleźć swoją niszę. I mimo że każda z nich oferuje swoim klientom kamienie zarówno szlachetne, jak i półszlachetne, to jakość sprzedawanych przez nie towarów znacznie różni się między sobą. Niektórzy właściciele hurtowni postanowili sprzedawać swoim…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Zaopatrzenie od A do Z

Właściciele hurtowni kamieni nie mogą narzekać na brak klientów. Niemal każdy jubiler zaopatruje się u nich w niezbędne do pracy kamienie. A hurtownicy starają się jeszcze bardziej przywiązać do siebie klientów i oferują im, poza kamieniami, różnego rodzaju półfabrykaty, aby w pełni zaspokoić wymagania rynku. Stałe poszerzanie asortymentu powoduje, że…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Kupowanie kamieni w sieci

Sprzedaż kamieni zarówno szlachetnych, jak i półszlachetnych w sieci staje się ostatnio coraz bardziej popularna wśród jubilerów i projektantów biżuterii. Sytuacja ta wynika przede wszystkim z faktu, że zakupy dokonywane za pośrednictwem internetu są mniej czasochłonne oraz często wiążą się z mniejszymi wydatkami. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Obiekt biżuteryjny w sklepie jubilerskim

Od wieków biżuteria traktowana była przede wszystkim jako ozdoba. Niektórzy decydowali się na jej zakup, licząc, że będzie ona stanowiła lokatę kapitału. Ostatnio coraz częściej można spotkać się z biżuterią, której celem jest szokowanie odbiorców i pokazanie, że biżuteria jest dziełem sztuki, które w zależności od miejsca, w którym się…

12/2009, SKLEP

Brylanty o barwie fantazyjnej

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Rynki jubilerskie zdominowane zostały przez brylanty od bezbarwnych do lekko żółtych. Pozostałe atrakcyjne barwne brylanty określane są mianem “fantazyjnych” (ang. fancy colored diamonds) i definiowane kombinacją odcienia, jasności i nasycenia ich barwy. Termin “barwa fantazyjna” jeszcze do niedawna stosowany był jedynie w odniesieniu…

12/2009, GEMMOLOGIA

Zegarki przez internet

Polacy coraz częściej decydują się na zakupy za pośrednictwem internetu. Coraz więcej osób kupuje za pośrednictwem komputera biżuterię i zegarki. Z miesiąca na miesiąc rośnie grupa e-konsumetów, którzy podejmują bardzo świadome decyzje zakupowe Dynamiczny wzrost sprzedaży zegarków przez internet spowodował, że wiele małych firm specjalizujących się w sprzedaży czasomierzy zdecydowało…

12/2009, ZEGARKI

Biżuteria w równoległej rzeczywistości

Rozmowa z dr. hab. Sławomirem Fijałkowskim “Polski Jubiler”: W polskim środowisku artystycznym coraz częściej słychać dyskusje nad ustaleniem definicji “biżuterii artystycznej”. Czy według pana, jako wieloletniego nauczyciela akademickiego, można jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie: czym jest biżuteria artystyczna i stworzyć jej definicję, która pogodziłaby wszystkich zainteresowanych? Dr hab. SŁawomir Fijałkowski, projektant…

12/2009, LUDZIE BRANŻY
Strona 1 z 212