POLSKI JUBILER » NUMERY » 2020 » 03/2020

Naszyjnik stworzony przez NASA

Amerykańska Agencja Kosmiczna NASA wprowadziła na rynek naszyjnik antykoronawirusowy, który wibruje za każdym razem, gdy jego właściciel próbuje dotknąć swojej twarzy. Medyczna biżuteria została wydrukowana na drukarce 3D. Za pomocą czujnika podczerwieni urządzenie wisior wykrywa dłoń, która znajduje się zbyt blisko twarzy. Gdy tylko pojawi się ruch, w naszyjniku uruchamia…

03/2020, WYSTAWA

Bezpieczeństwo pracowników w punktach sprzedaży biżuterii

Właściciele sklepów jubilerskich oraz galerii z biżuterią autorską są zobowiązani zgodnie z prawem do zapewnienia swoim pracownikom bezpiecznych warunków pracy. W czasie pandemii na pracodawców spada obowiązek przeprowadzenia szkoleń BHP oraz zapewnienia niezbędnych do wykonywania pracy materiałów ochronnych. Przedsiębiorcy mają także obowiązek przeszkolić pracowników, jak ci muszą zachowywać się względem…

03/2020, PRAWO

Znikające zawody

O ile sprzedaż smartwatchów rośnie w oszołamiającym tempie, o tyle spada sprzedaż tradycyjnych zegarków, a z mapy Polski znikają kolejne salony zegarmistrzowskie. Polacy swoje zakupy przenieśli do sieci i coraz rzadziej udają się po zegarek do zegarmistrza. Dość dobrze radzą sobie salony zegarmistrzowskie zlokalizowane w centrach handlowych, jednak i na…

03/2020, ZEGARKI

Inteligentny zegarek w modzie

Branża zegarmistrzowska tak jak branża jubilerska musi borykać się z problemami wynikającymi z ogłoszonej na świecie pandemii. Jednak na rynku zegarmistrzowskim jeden segment nie tylko nie odnotował strat w sprzedaży, ale jego wartość wzrosła – jest to segment zegarków smart. W czasie kwarantanny klienci na całym świecie decydowali się na…

03/2020, ZEGARKI

Eksport polskiej biżuterii

Jeszcze na długo przed wybuchem epidemii koronawirusa polska branża jubilerska miała problemy z eksportem biżuterii. Załamanie się eksportu do Chin, Niemiec czy Stanów Zjednoczonych zaczęło się na długo przed pojawieniem się choroby COVID-19. A teraz sytuacja ta jeszcze się pogłębiła. Odwołane bądź przełożone targi jubilerskie, brak możliwości produkcji biżuterii na…

03/2020, PRODUKT

Patriotyki i biżuteria religijna

Okres pandemii sprawił, że niemal wszyscy właściciele sklepów internetowych odnotowywali rekordowe zyski. Kupowano biżuterię okazjonalną, religijną i – co ciekawe – patriotyczną. Ta ostatnia cieszy się wciąż dużą popularnością wśród klientów polskich salonów jubilerskich. Bardzo dobrze sprzedaje się także biżuteria religijna – krzyżyki, medaliki oraz srebrne różańce. Biżuteria religijna i…

03/2020, TEMAT MIESIĄCA

Sprzedaż biżuterii w kurortach

Wakacje to czas rozprężenia i mimo że Polacy spędzają je w nieco innych niż dotychczas warunkach, to nie zapominają o kupnie biżuterii. Nasza rzeczywistość znacznie się zmieniła w ciągu ostatniego czasu z powodu koronawirusa, jednak w polskich kurortach sprzedaż biżuterii utrzymuje się na wysokim poziomie. Polacy chcą normalności i chętnie…

03/2020, TEMAT MIESIĄCA

Klasyczne obrączki

Nawet czas pandemii nie spowodował, że Polscy przestali brać śluby. A to z kolei oznacza, że produktem, który wciąż kupujemy, są obrączki. I jak podkreślają jubilerzy – jest to ten wyrób, który pozwala przetrwać ciężki czas polskim twórcom biżuterii. Niezależnie od pandemii w modzie ślubnej niewiele się zmienia, cały czas…

03/2020, TEMAT MIESIĄCA

Wirtualne zakupy

Dziś aby sprzedać biżuterię, trzeba posiadać sklep w sieci. Z całą pewnością można powiedzieć, że sprzedaż za pośrednictwem internetu to przyszłość branży jubilerskiej. Aby jednak zaistnieć w wirtualnym świecie ze swoimi kolekcjami, trzeba się wyróżnić na tle konkurencji. Zaproponować klientom nie tylko piękną biżuterię, ale także wykreować o niej historię,…

03/2020, TEMAT MIESIĄCA

Tarcza antykryzysowa dla złotnika

Rząd przygotował kilka kół ratunkowych, które w trudnym czasie pandemii mogą pomoc polskim przedsiębiorcom. Z pomocy korzystają także właściciele salonów jubilerskich, producenci, właściciele hurtowni czy artyści złotnicy, czyli wszyscy pracujący dla dobra polskiego rynku biżuteryjnego. Polscy przedsiębiorcy skorzystali z pomocy, jakiej udzielił rząd w pierwszych miesiącach lockdownu, ale należy pamiętać,…

03/2020, PROBLEM BRANŻY

Solidarność branży w obliczu kryzysu zdrowotnego

Największe marki jubilerskie w obliczu pandemii wywołanej koronawirusem postanowiły pomóc w walce z nim. Giganci zdecydowali się na rezygnację z części zysków, a pozyskane środki przekazali na walkę z chorobą. Bulgari, Graff, Tiffany & Co i De Beers są jednymi z największych domów jubilerskich, którzy przekazali darowizny w odpowiedzi na…

03/2020, RAPORT

Wielki reset branży jubilerskiej i nie tylko jej

Na styczeń 2021 r. zaplanowane zostało kolejne Światowe Forum Ekonomiczne. Zaproszeni goście będą debatować o kwestiach związanych z koronawirusem, problemami gospodarki, niepokojami społecznymi. Główne hasło nadchodzącej konferencji to „Wielki Reset”. Jak czytamy na oficjalnej stronie Światowego Forum Ekonomicznego www.weforum.org, kryzys wywołany przez COVID-19 oraz spowodowane nim problemy polityczne, gospodarcze i…

03/2020, RAPORT
Strona 1 z 212