Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

01-02/2010 | Polski Jubiler




POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 01-02/2010

01-02/2010

01-02/2010

Sztuka sprzedaży

Stworzenie pięknej biżuterii jest dopiero początkiem trudnej sztuki, jaką jest sprzedaż luksusowych towarów. Fakt, że oferujemy klientom niecodzienne kosztowności nie znaczy, że będziemy odnotowywali rekordowe zyski. Właściciele sklepów jubilerskich muszą nauczyć się różnych sposobów nawiązywania kontaktu z klientem oraz sztuki eksponowania biżuterii, ponieważ tylko wówczas mogą liczyć na znacznie wyższe…

01-02/2010, SKLEP

Rok 2010 i zmiany w prawie podatkowym

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Nowy rok tradycyjnie obfituje w zmiany prawa podatkowego. “Zwyczaj” ten dla wielu przedsiębiorców stanowi źródło szeregu komplikacji. Konieczne bowiem staje się zapoznanie z nowymi regulacjami, które nierzadko prowadzą do powstania szeregu wątpliwości a także wdrożenie nowych zasad i procedur w zakresie poprawnego rozliczania się z…

01-02/2010, PRAWO

Nowatorski wernisaż

18 stycznia w warszawskim Teatrze Współczesnym nastąpiło uroczyste otwarcie wystawy Współ, na której zaprezentowane są prace Oliwii Kuczyńskiej oraz Małgosi Kalińskiej. Biżuterię absolwentek Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi będzie można zobaczyć do 7 marca. Oliwia Kuczyńska i Małgosia Kalińska są laureatkami wielu konkursów oraz uczestniczkami licznych wystaw krajowych i zagranicznych.…

01-02/2010, PANORAMA

Moja praca to moja pasja

Rozmowa z Pawłem Wasiem “Polski Jubiler”: Jest pan uhonorowany wieloma nagrodami, m.in. pierwszą nagrodą w konkursie złotników i jubilerów “Bursztynowe rzemiosło” w 2008 roku, a ostatnio pańska biżuteria została “Klejnotem polskiej biżuterii”. Jaki wpływ na pana sztukę mają otrzymane nagrody? Czy mobilizują one do dalszej pracy, czy może wprost przeciwnie…

01-02/2010, DOBRE BO POLSKIE

Branża jubilerska po kryzysie

Kryzys finansowy, który prześladował branżę jubilerską, jest już za nami. Polacy znowu zaczynają kupować biżuterię i w związku z tym jej producenci, hurtownicy półfabrykatów i kamieni szlachetnych będą mieli pełne ręce roboty. Jednak nie można zapominać, że kryzys finansowy wywołał zmiany w mentalności klientów, które nie ominęły także branży jubilerskiej.…

01-02/2010, RYNEK

Szmaragdy – kamienie z make-upem

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Szmaragdy należą do najwyżej cenionych kamieni jubilerskich. W czasach faraonów wydobywano je u wybrzeży Morza Czerwonego na terenie ówczesnego Górnego Egiptu. Zapomniane, ponownie zostały odkryte w 1816 roku przez Frédérića Cailliaud, francuskiego przyrodnika i eksploratora. W czasach celtyckich i rzymskich głównym źródłem zaopatrzenia…

01-02/2010, GEMMOLOGIA

Industrialna magia

Do 7 marca w Muzeum Mazowsza Zachodniego w űyrardowie można obejrzeć wystawę “Magiczna i industrialna. Współczesna polska biżuteria artystyczna”, na której zaprezentowane zostały prace Danuty Kowalskiej oraz Andrzeja Bossa. Do wykonania biżuterii poza tradycyjnymi kruszcami i kamieniami szlachetnymi artyści posłużyli się blachą, aluminium, pleksją, tworzywem sztucznym, gliną, ceramiką, szkłem, gąbką,…

01-02/2010, PANORAMA

Promocja polskich specjalności eksportowych

Polska biżuteria może stać się polskim towarem eksportowym numer jeden. Aby się jednak tak stało, zarówno producenci, jak i jubilerzy muszą zrobić wszystko, co w ich mocy, by wypromować polskie drogocenności na zagranicznych rynkach. Nie można bowiem pozwolić, aby nasze klejnoty były noszone i podziwiane tylko przez naszych rodaków. Dzięki…

01-02/2010, EKONOMIA

BMW i szwajcarskie zegarki

Szwajcarski producent zegarków CERTINA, oficjalny partner BMW Sauber F1 Team od 2005 roku, zdecydował się na przedłużenie współpracy z zespołem F1 na sezon 2010. Logo CERTINA pojawi się na lusterkach samochodów oraz kaskach, rękawicach i rękawach kombinezonów kierowców Pedro de la Rosy i Kamui Kobayashi. CERTINA podkreśla, że na pozytywną…

01-02/2010, PANORAMA

Nowy zegarek na nowy rok

Po zeszłorocznej zapaści na rynku zegarków nikt nie spodziewał się, że już na samym początku roku największe marki rozpoczną walkę o klientów. Niemal wszystkie liczące się firmy zegarmistrzowskie wprowadziły na rynek autorskie kolekcje. Zeszłoroczny kryzys gospodarczy, który sprawił, że znacznie mniej osób zdecydowało się na zakup nowego zegarka, wymusił na…

01-02/2010, ZEGARKI

Modna Strona Biżuterii

W Paryżu zakończyły się targi Eclat de Mode – Modna Strona Biżuterii, podczas których można było podziwiać biżuterię pięciuset projektantów z 35 krajów świata. Trwające od 23 do 26 stycznia targi ukazały odwiedzającym trendy, które będziemy mieli okazję obserwować w biżuteryjnej modzie w wiosennych kolekcjach. Podczas Eclat de Mode może…

01-02/2010, PANORAMA
Strona 1 z 212