Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Ubezpieczenie od kradzieży | Polski Jubiler





Ubezpieczenie od kradzieży

pj_2010_1-55.jpgUbezpieczenie firmy jubilerskiej nie należy do rzeczy najprostszych. Zakłady ubezpieczeń niezbyt chętnie ubezpieczają właścicieli salonów jubilerskich i producentów biżuterii.


Branża jubilerska nie może liczyć na sprawną obsługę i specjalnie dla niej przygotowane oferty ubezpieczeniowe. Nie zmienia to jednak faktu, że każdy właściciel firmy jubilerskiej musi ubezpieczyć swój majątek od kradzieży i włamania. W przeciwnym bowiem przypadku musiałby się liczyć ze stratą całego swojego majątku. Dlatego też właściciele salonów jubilerskich muszą spełniać wszystkie obowiązki nakładane na nich przez zakłady ubezpieczeń. A spełnienie tych warunków nie jest zadaniem łatwym.


Budynek odporny na napad

Aby ubezpieczyciel zdecydował się choćby na rozmowę wstępną z właścicielem firmy jubilerskiej, lokal, w którym znajdują się produkty jubilerskie, musi być umiejscowiony w budynku o stałej konstrukcji. I wbrew pozorom już samo spełnienie tego wymagania czasami sprawia jubilerom niemały kłopot. - Na lokalizację swojego sklepu jubilerskiego wybrałem budynek mieszkalny z małą galerią handlową na parterze.


Okazało się jednak, że zakład ubezpieczeniowy nie może zabezpieczyć mojego majątku, gdyż ściana działowa pomiędzy pomieszczeniem, które wynajmowałem, a pomieszczeniem sąsiednim nie spełniała warunków ubezpieczyciela - mówi Piotr Nowakowski, właściciel sklepu jubilerskiego Martyna Sp. z o.o. w Warszawie. Według większości ubezpieczycieli ubezpieczane mienie powinno znajdować się w budynkach o odpowiednio trwałej konstrukcji, która spełnia wszelkie wymogi prawa budowlanego. Jednocześnie lokal, w którym sprzedawana jest biżuteria, nie może znajdować się w pomieszczeniach, gdzie możliwe jest pokonanie poszczególnych elementów konstrukcji, takich jak podłoga, ściany czy sufit bez użycia specjalnych narzędzi.

pj_2010_1-38.jpg
Niestety, znaczna część małych prz [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Karol Kulej