POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 09/2009

09/2009

09/2009

Konkurs dla młodych

F150 organizuje konkurs dla studentów i absolwentów kierunków artystycznych w Polsce. Termin wysyłania prac na konkurs “Srebro Na Ty – współczesny komplet biżuterii” upływa 28 lutego, natomiast uroczyste ogłoszenie listy nagrodzonych nastąpi 15 marca. Celem konkursu jest promocja polskiego złotnictwa oraz pomoc w zaistnieniu na rynku osobom młodym, dopiero rozpoczynającym…

09/2009, PANORAMA

Szklana biżuteria

Na polskim rynku coraz częściej można spotkać się z artystyczną biżuterią wykonaną z niecodziennych materiałów. Wielu młodych artystów decyduje się na wykorzystanie materiałów, które do tej pory zarezerwowane były dla sztuki użytkowej. Po plastiku i drewnie, z których wykonywana jest artystyczna biżuteria, przyszedł czas na szyby ze szkła połączone z…

09/2009, WZORNICTWO

Złoto Srebro Czas po raz dziesiąty

Targi Biżuterii i Zegarków Złoto Srebro Czas odbędą się już po raz dziesiąty 2-4 października w Warszawskim Centrum Expo XXI. Organizatorami imprezy są Międzynarodowe Centrum Targowe i Pracownia Sztuk Plastycznych. Warszawskie targi stwarzają możliwość nawiązania kontaktów handlowych, zapoznania się z najnowszymi trendami na następne sezony oraz ofertami producentów i dystrybutorów,…

09/2009, PANORAMA

Krzemień w Sandomierzu

Od 5 do 18 października odbędzie się VI edycja Sandomierskich Warsztatów Złotniczych “Krzemień pasiasty – kamień optymizmu”. Organizatorem warsztatów jest Muzeum Okręgowe w Sandomierzu oraz Gold & Silver Gallery Cezarego Łutowicza. Impreza otwarta jest dla wszystkich artystów złotników polskich i zagranicznych, którzy złożą pisemną deklarację uczestnictwa. Organizatorzy liczą na powstanie…

09/2009, PANORAMA

Bursztynowy Paszport w światowej stolicy bursztynu

4 sierpnia w Muzeum Bursztynu w Gdańsku odbyła się konferencja prasowa, podczas której podpisana została Deklaracja Dobrych Praktyk Bursztynniczych. Konferencja zorganizowana została z okazji publikacji “Paszportu Bursztynowego”, którego rolą jest umacnianie roli Gdańska jako światowej stolicy bursztynu. W spotkaniu udział wzięli Paweł Adamowicz oraz przedstawiciele organizacji, firm, sklepów i galerii…

09/2009, PANORAMA

Diamentowa Polska

Jubilerzy obserwując to zwiększone zainteresowanie klientów, zaczynają kupować drogocenne kamienie szlachetne, które po oprawieniu oferują w salonach. Coraz częściej prowadzone są także akcje promocyjne, których zadaniem jest zachęcanie Polaków do większego zainteresowania brylantową biżuterią. Największa akcja promocyjna przeprowadzona została przez salony firmy W. Kruk, w której zaprezentowany został pierścionek Jedyny¨.…

09/2009, RYNEK

Nie można żyć bez diamentów

Polski Jubiler: Jaka jest sprzedaż diamentów jubilerskich w Polsce? Zbigniew Nastałek, prezes zarządu Michelson Diamonds: Polska to nie jest dobry rynek na handel diamentami. Przeciętny Polak na biżuterię rocznie wydaje mniej więcej tyle ile miesięcznie na papierosy. W naszym kraju bardzo często sprzedawane są cyrkonie. Są takie kraje, gdzie biżuteria…

09/2009, RYNEK

Najnowsze trendy w sklepie jubilerskim

Moda zmienia się każdego sezonu. Nawet najlepsi znawcy rynku jubilerskiego nie są w stanie przewidzieć, jakie trendy będą obowiązywały w nadchodzącym sezonie. Nie sposób zgadnąć także preferencji konsumentów i ich decyzji zakupowych. Właściciele sklepów jubilerskich starają się sprostać zapotrzebowaniu rynku, jednak nie jest to zazwyczaj prosta sprawa. Mogą oni uczestniczyć…

09/2009, SKLEP

Praca z nowoczesnym sprzętem ręcznym i mechanicznym

Jubilerzy mają swoje sposoby, by stworzyć niepowtarzalne dzieła zachwycające kupujących swoim kunsztem. Mają tylko sobie znane metody pracy potrzebne do wykonania wspaniałej biżuterii. Jednak, niezależnie od oryginalności i pomysłowości, każdy z jubilerów zastosować się musi do kilku etapów tworzenia, które sprawią, że wykonane wyroby będą niecodzienne. Jubilerzy nie mogliby dobrze…

09/2009, TEMAT MIESIĄCA

Nowe czasy, nowe wymagania

Komputer stał się niezastąpionym sprzętem niemal w każdej dziedzinie. Nie można już wyobrazić sobie ani życia, ani pracy bez użycia sprzętu komputerowego, którego skuteczność doceniają wszyscy. Do niedawna osobami, którymi udawało się obyć bez ogarniającej z każdej strony komputeryzacji, byli jubilerzy, jednak teraz coraz powszechniej w ich świat wkracza informatyzacja,…

09/2009, TEMAT MIESIĄCA

Elitarny jubiler

W większości salonów jubilerskich można kupić biżuterię wytworzoną w innym warsztacie. Właściciele salonów jubilerskich decydują się na zakup gotowej biżuterii, którą następnie oferują swoim klientom. Jednak za naszą zachodnią granicą coraz powszechniejsze jest oferowanie w małych salonach jubilerskich biżuterii autorskiej, która jest projektowana na specjalne zamówienie klienta. Właściciele zachodnich małych…

09/2009, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 212