POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 09/2009

09/2009

09/2009

Diamentowa Polska

Jubilerzy obserwując to zwiększone zainteresowanie klientów, zaczynają kupować drogocenne kamienie szlachetne, które po oprawieniu oferują w salonach. Coraz częściej prowadzone są także akcje promocyjne, których zadaniem jest zachęcanie Polaków do większego zainteresowania brylantową biżuterią. Największa akcja promocyjna przeprowadzona została przez salony firmy W. Kruk, w której zaprezentowany został pierścionek Jedyny¨.…

09/2009, RYNEK

Nie można żyć bez diamentów

Polski Jubiler: Jaka jest sprzedaż diamentów jubilerskich w Polsce? Zbigniew Nastałek, prezes zarządu Michelson Diamonds: Polska to nie jest dobry rynek na handel diamentami. Przeciętny Polak na biżuterię rocznie wydaje mniej więcej tyle ile miesięcznie na papierosy. W naszym kraju bardzo często sprzedawane są cyrkonie. Są takie kraje, gdzie biżuteria…

09/2009, RYNEK

Najnowsze trendy w sklepie jubilerskim

Moda zmienia się każdego sezonu. Nawet najlepsi znawcy rynku jubilerskiego nie są w stanie przewidzieć, jakie trendy będą obowiązywały w nadchodzącym sezonie. Nie sposób zgadnąć także preferencji konsumentów i ich decyzji zakupowych. Właściciele sklepów jubilerskich starają się sprostać zapotrzebowaniu rynku, jednak nie jest to zazwyczaj prosta sprawa. Mogą oni uczestniczyć…

09/2009, SKLEP

Praca z nowoczesnym sprzętem ręcznym i mechanicznym

Jubilerzy mają swoje sposoby, by stworzyć niepowtarzalne dzieła zachwycające kupujących swoim kunsztem. Mają tylko sobie znane metody pracy potrzebne do wykonania wspaniałej biżuterii. Jednak, niezależnie od oryginalności i pomysłowości, każdy z jubilerów zastosować się musi do kilku etapów tworzenia, które sprawią, że wykonane wyroby będą niecodzienne. Jubilerzy nie mogliby dobrze…

09/2009, TEMAT MIESIĄCA

Nowe czasy, nowe wymagania

Komputer stał się niezastąpionym sprzętem niemal w każdej dziedzinie. Nie można już wyobrazić sobie ani życia, ani pracy bez użycia sprzętu komputerowego, którego skuteczność doceniają wszyscy. Do niedawna osobami, którymi udawało się obyć bez ogarniającej z każdej strony komputeryzacji, byli jubilerzy, jednak teraz coraz powszechniej w ich świat wkracza informatyzacja,…

09/2009, TEMAT MIESIĄCA

Elitarny jubiler

W większości salonów jubilerskich można kupić biżuterię wytworzoną w innym warsztacie. Właściciele salonów jubilerskich decydują się na zakup gotowej biżuterii, którą następnie oferują swoim klientom. Jednak za naszą zachodnią granicą coraz powszechniejsze jest oferowanie w małych salonach jubilerskich biżuterii autorskiej, która jest projektowana na specjalne zamówienie klienta. Właściciele zachodnich małych…

09/2009, TEMAT MIESIĄCA

Punkt Widzenia… Rinaldo Alvarez

Rinaldo Alvarez jest hiszpańskim artystą jubilerem. Naukę zawodu jubilera rozpoczął w European Institute of Gemology and Jewellery Oviedo-Asturias w Hiszpanii, a następnie w Enamelling, Design and Jewellery School Auri-Faber La Coruña-Galicia. Jest uczestnikiem wielu międzynarodowych wystaw, zarówno indywidualnych jak i grupowych. Na koncie ma liczne publikacje w magazynach, katalogach i…

09/2009, WZORNICTWO

Biżuteria z lamusa

Biżuteria patriotyczna była w Polsce niezwykle popularna. Nosiło się ją najczęściej jako znak protestu przeciwko rządom zaborców. Niemal każdy Polak posiadał krzyż czy sygnet z wygrawerowanymi symbolami narodowymi. I w momencie, gdy niemal wszyscy myśleli, że na zawsze odeszła ona do lamusa, na polskim rynku jubilerskim znowu pojawiają się jej…

09/2009, DZIEDZICTWO

Trwa walka z wiatrakami

Janusz Kowalski jest przewodniczącym Ogólnopolskiej Komisji Złotniczo-Jubilerskiej Związku Rzemiosła Polskiego, cechmistrzem Cechu Złotników, Jubilerów i Pokrewnych Zawodów Małopolskiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Krakowie Polski Jubiler: Do podstawowej działalności Związku Rzemiosła Polskiego należy reprezentowanie interesów rzemiosła wobec organów władzy i administracji, sądów oraz organizacji społecznych i gospodarczych w kraju i…

09/2009, LUDZIE BRANŻY

Luksus za pośrednictwem klawiatury

Biżuteria w Polsce kupowana jest przez najbogatszych. Z badań wynika, że najbardziej majętne osoby to osoby najczęściej korzystające z zakupów za pośrednictwem komputera. Są to nabywcy, o których z całą stanowczością można powiedzieć, że są bardzo świadomymi konsumentami. Nie od dziś wiadomo, że dobra luksusowe, do których należy biżuteria, kupują…

09/2009, RYNEK

Rycerze na bursztynowym szlaku

Podczas III Europejskiego Święta Bursztynu, które odbyło się 9 sierpnia w Konopnicy, można było spotkać się z naukowcami, obejrzeć pokazy walk rycerskich, sposoby obróbki bursztynu i wyścigi rydwanów. – Europejskie Święto Bursztynu promuje pradawny szlak bursztynowy, niegdyś handlowy, dziś turystyczny – mówi Janusz Antczak, wiceprezes Stowarzyszenia Polski Szlak Bursztynowy. –…

09/2009, PANORAMA
Strona 1 z 212