POLSKI JUBILER » NUMERY » 2020 » 02/2020

02/2020

02/2020

Zwiedzanie online

Nie każdy z nas ma możliwość zwiedzenia wszystkich muzeów i galerii, w których prezentowana jest biżuteria. Zapoznania się ze zdaniem twórców, którzy komunikują się ze światem za pośrednictwem małych obiektów sztuki biżuteryjnej. Na te oczekiwania odpowiada więc współczesna technologia, która pozwala na zwiedzenie muzeów na całym świecie bez wychodzenia z…

02/2020, WYSTAWA

Problem na rynku zegarków

Nie ma chyba branży, na której koronawirus nie odcisnąłby swojego piętna. Jednak branża zegarmistrzowska, tak jak jubilerska, będzie obok branży turystycznej, hotelarskiej i gastronomicznej tą, która najsilniej odczuje skutki pandemii. Zegarki kupowane są znacznie rzadziej niż przedmioty jubilerskie. Czasomierz jest symbolem prestiżu, oznaką luksusu. Widmo kryzysu gospodarczego z całą pewnością…

02/2020, ARTYKUŁ GŁÓWNY, W NUMERZE, ZEGARKI

Biżuteria Fridy Kahlo

Meksykańska malarka Frida Kahlo znana była z kultowych autoportretów i charakterystycznego stylu. Coraz częściej krytycy sztuki nazywają ją prekursorką selfie. Artystka przeszła do historii nie tylko jako malarka, ale także jako kobieta, której udało się wykreować siebie. Ważnym elementem jej stylizacji była biżuteria, gdyż ta odgrywała w życiu artystki ważną…

02/2020, DZIEDZICTWO, W NUMERZE

Regulacje prawne na ciężkie czasy

Ustawa antykryzysowa ma pomóc przedsiębiorcom poradzić sobie z konsekwencjami kwarantanny narodowej wynikającej z zagrożenia zakażeniem koronawirusem. Branża jubilerska, tak jak większość firm zajmujących się produkcją, może liczyć na dofinansowanie przy przestoju. Tarcza antykryzysowa zakłada, że państwo dofinansuje wynagrodzenia dla pracodawcy ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP), w razie przestoju,…

02/2020, ARTYKUŁ GŁÓWNY, PRAWO, W NUMERZE

Ja tylko dziergam

Rozmowa z Ewą Jankowską, projektantką biżuterii, twórczynią marki Jankowska Jewellery o biżuterii wydzierganej na drutach, sukcesie i planach na przyszłość Jankowska Jewellery to rodzinna marka założona przez Ewę Jankowską, artystkę z Opola. Od 2006 r. tworzącą srebrną biżuterię unikatową metodą opracowaną przez siebie. Faktura wyrobów to efekt ręcznej pracy, wykonywanej…

02/2020, DOBRE BO POLSKIE, W NUMERZE

Prezenty z okazji uroczystości religijnych

Klienci salonów jubilerskich z okazji uroczystości religijnych kupują przedmioty jubilerskie, których zadaniem jest upamiętnienie ważnego wydarzenia. Najczęściej decydują się na przedmioty wykonane ze srebra, z jednej strony bowiem doceniają trwałość ofiarowanego prezentu, z drugiej – walory estetyczne kruszcu. Rynek przedmiotów upamiętniających uroczystości religijne wydaje się ustabilizowany, jednak z całą pewnością…

02/2020, PRODUKT

Komunie święte pod znakiem zapytania

Epidemia koronawirusa odciska swoje piętno w każdej dziedzinie życia społecznego. Problemy mogą pojawić się również w branży dewocjonaliów. Dynamicznie zmieniająca się sytuacja związana z rozwojem zakażenia, może spowodować odwołanie w całej Polsce komunii świętych, ślubów i chrzcin. Spadek sprzedaży, przestoje na liniach produkcyjnych z całą pewnością odcisną swoje piętno na…

02/2020, TEMAT MIESIĄCA

Samotna i szczęśliwa z obrączką na palcu

Na polski rynek jubilerski dotarła moda na pierścionki i obrączki kupowane przez singielki Bycie samotną kobietą nie musi się już wiązać z kompleksami względem mężatek, na których palcach znajduje się obrączka. Kobiety niezależne same sobie kupują upragnioną biżuterię i z dumą prezentują biżuterię symbolizującą ich niezależność. Mieszanka mocy i piękna…

02/2020, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Żółte złoto na topie

Specjaliści branży jubilerskiej podkreślają, że w roku 2020 klienci najchętniej kupować będą pierścionki zaręczynowe i obrączki wykonane z żółtego złota. Wpływ na taki stan rzeczy ma, z jednej strony, poszukiwanie przez klientów nowości, z drugiej – paradoksalnie rosnące ceny złota. Klienci chcą podkreślać, że posiadają obrączki i pierścionki wykonane z…

02/2020, TEMAT MIESIĄCA

Pierścionek rozwodowy

Na rynku mody jubilerskiej pojawił się nowy trend – pierścionek z okazji rozwodu. Polacy, którzy decydują się na rozwód, nie chcą rezygnować z biżuterii i we współpracy ze złotnikiem przerabiają biżuterię ślubną – pierścionek zaręczynowy i obrączki – na przedmiot jubilerski, który będzie symbolizował nowy etap w ich życiu. Kobiety…

02/2020, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Dropshipping czy to dobre rozwiązane dla sprzedawcy biżuterii?

Rynek biżuteryjny na całym świecie zmienia się. Coraz częściej możemy spotkać się z sytuacją, że firmy decydują się na dropshipping, czyli model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do…

02/2020, ARTYKUŁ GŁÓWNY, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE
Strona 1 z 212