Dropshipping czy to dobre rozwiązane dla sprzedawcy biżuterii?

Rynek biżuteryjny na całym świecie zmienia się. Coraz częściej możemy spotkać się z sytuacją, że firmy decydują się na dropshipping, czyli model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę towaru do klienta.

pj-2010-02v-11

Zasada dropshippingu jest prosta. Rola sprzedawcy ogranicza się do gromadzenia zamówień, które przekazuje dostawcy – hurtowni, producentowi etc. Dostawca odpowiada za wysyłkę towarów zakupionych w sklepie jubilerskim odbiorcy.

Sprzedaż biżuterii w nowym systemie

Sprzedawcy biżuterii z duża dozą nieufności podchodzą do dropshippingu. Jednak może warto zastanowić się nad tym rozwiązaniem, gdyż w przypadku branży jubilerskiej to nowoczesne rozwiązanie sprzedaży ma dużo zalet. – Właściciele sklepów jubilerskich powinni rozważyć przejście na ten nowy sposób dostarczania klientom biżuterii, gdyż będzie to dla nich szansa na zaoszczędzenie swoich funduszy – mówi Marek Nowotnik, ekonomista, specjalista ds. marketingu. – Nie muszą bowiem inwestować w towar, ich rola ogranicza się w większości wypadków do zebrania zamówienia i przekazania go do producenta biżuterii czy hurtowni biżuterii – dodaje. Sklep z biżuterią pobiera natomiast prowizję za sprzedaż biżuterii i to on rozlicza się z dostawcą biżuterii. Sprzedaż ta nie wpływa w żaden sposób na jakość świadczonych klientowi usług, a nawet znacznie poszerza możliwoś [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Marta Andrzejczak