Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

2010 | Polski Jubiler





POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010

12/2010

12/2010

Pierścionki jubileuszowe

Jubileusz to rocznica ważnego wydarzenia, wyróżniający w sposób indywidualny każdego człowieka. Jest to okazja do szczególnie uroczystego uczczenia i zapamiętania. Wychodząc naprzeciw swoim klientom, Firma Jubilerska Górecki przygotowała pierścionki specjalnie na takie okazje. W pierścionki wmontowane są rzymskie znaki X, które wykonane są z białego złota. Każdy znak X służy…

12/2010, PANORAMA

Świetnie zaPROJEKTowana biżuteria

Zakończyła się XXI edycja Konkursu im. Władysława Strzemińskiego – „Projekt 2010”. Konkurs ten jest największym przedsięwzięciem akademii służącym promocji prac studenckich powstających we wszystkich pracowniach projektowych Wydziału Tkaniny i Ubioru, Wydziału Grafiki i Malarstwa, Wydziału Sztuk Wizualnych oraz Wydziału Wzornictwa i Architektury Wnętrz. Podczas tegorocznej edycji konkursu także miesięcznik „Polski…

12/2010, WZORNICTWO

Bursztyn w Senacie

24 listopada w siedzibie Senatu RP otwarta została wystawa „Gdańsk światową stolicą bursztynu”. Uroczystego otwarcia dokonał marszałek Bogdan Borusewicz. Na wystawie zaprezentowano kilkadziesiąt fotogramów ukazujących zbiory Muzeum Bursztynu w Gdańsku, przedstawiających m.in. bryły bursztynu i jego odmiany barwne, inkluzje roślinne i zwierzęce, poławianie bursztynu, obiekty archeologiczne i pochodzące z XIX…

12/2010, PANORAMA

Inspiracja biżuterią

„Polski Jubiler”: Pani biżuteria została zaprezentowana na jednym z najbardziej liczących się konkursów artystycznych w Polsce – XXI Konkursie im. Władysława Strzemińskiego „Projekt”. Jak ocenia pani swój debiut przed szeroką publicznością na polskim rynku biżuteryjnym? Michalina Owczarek, projektantka biżuterii: Cieszę się, że młodzi projektanci mogą brać udział w dużej liczbie…

12/2010, WZORNICTWO

Miliony w diamentach

Warte kilkadziesiąt milionów złotych eksponaty zaprezentowane zostały na wystawie diamentów i wyrobów jubilerskich zorganizowanej przez Diamonds International Corporation w Warszawie. Zwiedzający mogli podziwiać m.in. koronę MISS UNIVERSE 2010, luksusowe klejnoty diamentowe, kamienie o wielkości od jednego do 12,5 karatów, a także ekskluzywne zegarki. Diam enty na wystaw ie Uroczyste otwarcie…

12/2010, PANORAMA

Odlewanie metali – wirówka czy vacu cast?

Wirówka i vacu cast to dwie podstawowe powszechnie stosowane metody odlewania metali szlachetnych w branży jubilerskiej i złotniczej. Każda z nich ma swoje dobre i złe strony. Można jednak powiedzieć, że przede wszystkim różnią się między sobą sposobem wlewania roztopionego metalu do formy. Pierwsza metoda opiera się na wypełnieniu formy…

12/2010, WARSZTAT JUBILERSKI

Wybrano Klejnot Polskiej Biżuterii

„Koronkowe bransolety ” Magdaleny Kieruzel zostały wyróżnione tytułem „Klejnot Polskiej Biżuterii 2011”. W internetowym konkursie Klejnot Polskiej Biżuterii tytułem klejnotu uhonorowane zostały równorzędnie trzy prace zgłoszone do konkursu. Są to „Koronkowe bransolety” Magdaleny Kieruzel, naszyjnik „Marry me” Agnieszki Niewiadomskiej oraz wisiorek „Jantarowy kłos” Joanny Stencel. Zwycięska praca Magdaleny Kieruzel ujmuje…

12/2010, PANORAMA

Krzemień pasiasty w polskiej biżuterii

Trzydzieści osiem lat sandomierskiej promocji krzemienia pasiastego doprowadziło do tego, że kamień ten stał się składnikiem polskiej biżuterii. Początkowe lata były bardzo trudne, bez internetu, organizacji złotniczych, inne też było wyobrażenie biżuterii. Dominowały kamienie powszechnie uznane jako biżuteryjne. Forma ozdób w większości tradycyjna. Udało się przez to przejść… Promocja krzemienia…

12/2010, DOBRE BO POLSKIE

Wyposażenie sklepu a sprzedaż

Wpływ na zwiększenie sprzedaży w salonie jubilerskim ma nie tylko dostosowanie asortymentu do potrzeb klientów, ale także stworzenie atmosfery, w której dokonywanie zakupów to przyjemność. Zwielokrotnienie sprzedaży zależy, według specjalistów od marketingu, od wielu elementów – jednak do najistotniejszych należy wystrój sklepu. Magia u jubilera – W salonie jubilerskim klient…

12/2010, RAPORT

Ginąca biżuteria

Czas świątecznych zakupów to dla jubilerów nie tylko możliwość zwielokrotnienia swoich zysków z utargów, ale także znacznie większe niebezpieczeństwo stania się ofiarą kradzieży. W czasie wzmożonego zainteresowania kupnem biżuterii przez klientów zdarzają się także znacznie częściej niż zazwyczaj kradzieże biżuterii. Właściciele salonów jubilerskich powinni wobec powyższego stosować się do podstawowych…

12/2010, PROBLEM BRANŻY

Tytan na rynku jubilerskim

Tytanowa biżuteria staje się w Polsce coraz popularniejsza wśród klientów salonówjubilerskich. Jednak cały czas znacznie częściej Polacy kupują biżuterię ze srebra i złota. Można jednak spodziewać się, że w czasie, kiedy coraz więcej klientów decyduje się na zakup biżuterii artystycznej, tytan znajdzie liczną rzeszę swoich zwolenników i entuzjastów. Tytan dla…

12/2010, TEMAT MIESIĄCA