Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

10/2010 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 10/2010

10/2010

10/2010

Złotnik roku 2010

W tym roku prestiżowy tytuł Złotnika Roku oraz medal św. Eligiusza, patrona rzemieślników, zostanie przekazany Adamowi Pstręgowskiemu, prezesowi zarządu firmy S&A z Gdyni. Uroczyste wręczenie dokona się podczas targów Złoto Srebro Czas. Tytuł, jak co roku, przyznany został przez Ogólnopolską Komisję Złotniczo-Jubilerską Związku Rzemiosła Polskiego.…

10/2010, PANORAMA

Spotkanie pod znakiem bursztynu

Zakończyły się 11. Międzynarodowe Targi Bursztynu Ambermart, podczas których swoją ofertę handlową zaprezentowało 130 wystawców, głównie z Polski i Litwy. Gdańskie targi odwiedziło niemal 2600 osób z 35 krajów. Na tegoroczną edycję targów przybyło niemal 1100 kupców mniej niż w roku ubiegłym. Jednak mimo faktu, że na targach nie było…

10/2010, RAPORT

Diamentowa Polska

Wbrew obawom jubilerów oraz analityków rynku, wartość rynku diamentowego w Polsce nie zmieniła się wraz z pojawieniem się kryzysu finansowego. Polacy nie tylko nie przestali kupować brylantowej biżuterii, ale nawet jej sprzedaż znacznie wzrosła. Brylantowa biżuteria cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, przede wszystkim z powodu możliwości ulokowania w niej swoich…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Diamenty z drugiej ręki

W Polsce diamentowy rynek wtórny rozwija się bardzo powoli. Coraz więcej klientów stara się pozyskać jak najwięcej informacji na temat biżuterii, jaką posiadają w domu, oraz znaleźć okazję, aby kupić starą biżuterię z diamentami. Największym jednak zainteresowaniem kupujących cieszą się kamienie, które nie zostały umieszczone w biżuterii. Niestety, obserwując rynek,…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Pudełko skrojone na miarę

Podstawowym celem opakowania jubilerskiego jest podkreślenie walorów ukrytej w nim biżuterii. Pudełko musi być nie tylko eleganckie, ale także doskonale komponować się z rodzajem sprzedawanej biżuterii.Trudno określić zasadę, którą powinni kierować się właściciele salonów jubilerskich, wybierając opakowania. Jednak z całą pewnością można powiedzieć, że im droższa biżuteria, tym pudełko, w…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Opakowanie gwarantem sukcesu

„Polski Jubiler”: Państwa firma jest jedną z największych firm funkcjonujących na polskim rynku jubilerskim. Wobec powyższego, czy moglibyście państwo powiedzieć, jak zmienia się rynek jubilerski w sektorze opakowań? Westpack: Opakowanie ma bardzo ważne znaczenie na rynku jubilerskim. W chwili obecnej liczy się estetyka wręczonego prezentu, czyli podarunek powinien zadowalać obie…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Ekologiczne opakowanie jubilerskie

Klienci wszystkich sklepów coraz większą rolę przykładają do ekologii. Nie tylko same wyroby, ale także opakowania muszą być przyjazne dla środowiska. Konsumenci coraz większą uwagę przykładają do opakowań, które wyprodukowane zostały z materiałów degradowalnych. Do niedawna potrzeba posiadania opakowań ekologicznych nie dotyczyła segmentu jubilerskiego, jednak coraz częściej możemy spotkać się…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Opakowanie na gwiazdkowe zakupy

Właściciele salonów jubilerskich w najbliższym czasie będą musieli zdecydować sięna wybór najodpowiedniejszych opakowań, w które będą pakować dokonywaneprzez klientów w ich sklepach zakupy świąteczne. Biżuteria jest jednym z najbardziej popularnych prezentów kupowanych z okazji świąt Bożego Narodzenia, dlatego też warto zastanowić się nie tylko nad zamówieniem do swoich salonów odpowiedniego…

10/2010, TEMAT MIESIĄCA

Podziały na rynku jubilerskim

Dane spływające z rynku napawają entuzjazmem, gdyż coraz więcej Polaków zainteresowanych jest kupnem biżuterii. Jednak właściciele salonów jubilerskich mówią o spadku zainteresowania biżuterią. Skąd takie rozbieżności? W ostatnim czasie mamy do czynienia z rozczłonkowaniem się rynku biżuteryjnego. Nasz rynek uległ podziałowi – z jednej strony znajdują się osoby, które swoich…

10/2010, PROBLEM BRANŻY

High-tech barwione brylanty

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski Fantazyjnie barwne diamenty (fancy diamonds) są w naturze wielką rzadkością. Stanowią ledwie śladową część światowego wydobycia diamentów. Początkowo interesowali się nimi głównie kolekcjonerzy i koneserzy kamieni jubilerskich. W centrum uwagi znalazły się dopiero pod koniec XX wieku, gdy pod wpływem mediów zyskały na popularności, szczególnie…

10/2010, GEMMOLOGIA

Wzornictwo powinno być sztuką

Rozmowa z twórcami i nauczycielami prywatnej szkoły jubilerskiej Wytwórnia Antidotum, z Aliną Tyro-Niezgodą, Romanem Kowalkowskim, Remigiuszem Grodzickim i Piotrem Małyszem. „Polski Jubiler”: Skąd wziął się u państwa pomysł na stworzenie prywatnej szkoły tworzenia biżuterii? Alina Tyro-Niezgoda: Pomysł wziął się po prostu z analizy rynku − wypełniliśmy pewną lukę, bo stworzyliśmy…

10/2010, LUDZIE BRANŻY
Strona 1 z 3123