POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 09/2011

Biennale „Alatyr 2011”

Muzeum Bursztynu Miasta Gdańska wzięło udział w Międzynarodowym Biennale „Alatyr 2011” w Muzeum Bursztynu w Kaliningradzie. Prace artystów, które zgłoszone zostały na konkurs, musiały nawiązywać do jego głównego tematu „Przestrzeń. Czas”. Do konkursu „Alatyr 2011” zakwalifikowanych zostało 158 prac z ośmiu państw: Danii, Niemiec, Włoch, Litwy, Łotwy, Polski, Rosji i…

09/2011, PANORAMA

Kamienie szlachetne − rubin, szafir, szmaragd

To najcenniejsze, najbardziej pożądane i najpiękniejsze kamienie kolorowe. Każdy złotnik i właściciel salonu jubilerskiego musi posiadać niezbędną wiedzę na ich temat, aby funkcjonować na rynku i wzbudzać zaufanie odbiorców biżuterii. Klienci wymagają od sprzedawców biżuterii fachowej wiedzy na temat oferowanego produktu. W związku z tym należy przyjrzeć się najpopularniejszym kamieniom…

09/2011, WARSZTAT JUBILERSKI

Złoto, srebro i czas

Już po raz dwunasty w dniach od 30 września do 2 października odbędą się w Warszawie Targi Biżuterii i Zegarków Złoto Srebro Czas. Organizatorem imprezy są Międzynarodowe Centrum Targowe i Pracownia Sztuk Plastycznych. Podczas tegorocznej edycji targów na wszystkich wystawców oraz odwiedzających czeka wiele spotkań, nie tylko handlowych i towarzyskich,…

09/2011, TARGI

Sukces uciekających zegarków

Rok 2011 należy do „uciekających zegarków” firmy Nanda Home Inc, za sprawą modelu Trocky, który został ogłoszony Gadżetem Roku 2010. Model Trocky wyposażony jest w mikrofon, dzięki czemu można na nim nagrywać swoje własne kompozycje. Jest też łatwy w obsłudze dzięki dotykowemu interfejsowi sterującemu jego funkcjami. Wystarczy obrócić palcem wokół…

09/2011, PANORAMA

Biżuteria na plusie

Brak stabilizacji na rynkach finansowych nie musi źle wróżyć branży jubilerskiej, która nie ma powodów do obaw. Z opublikowanego raportu KPMB wynika, że w 2010 roku wydatki Polaków na biżuterię wyniosły 1 164 mln złotych. Raport wskazuje także, że w najbliższym czasie, mimo niestabilnej sytuacji ekonomicznej, wydatki Polaków na dobra…

09/2011, RAPORT

Walka z masówką

Stale rosnące zainteresowanie klientów masową i tanią biżuterią staje się dla właścicieli salonów jubilerskich coraz większym zagrożeniem. Klienci bowiem decydując się na zakupy masowej biżuterii, rzadziej zaglądają do salonów i kupują pełnowartościową biżuterię.Część właścicieli salonów jubilerskich podjęło walkę z producentami masowych dodatków i oferuje w swoich sklepach biżuterię, nie tylko…

09/2011, PROBLEM BRANŻY

Kamienie szlachetne nadal w modzie

Właściciele salonów jubilerskich nadal sprzedają biżuterię z diamentami. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się pierścionki z małymi kamieniami szlachetnymi. Pomimo kryzysu na światowych rynkach biżuteria z kamieniami szlachetnymi znajduje swoim odbiorców. Z całą pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma moda na pierścionki zaręczynowe z brylantami. Nic nie wskazuje na to,…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Certyfikat jakości kamienia stał się elementem obowiązkowym

Rozmowa z Arkadiuszem Hakało,właścicielem firmy Diamondchand Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą kamieni szlachetnych, szczególnie diamentów. Jak oceniają Państwo zainteresowanie zakupem diamentów przez jubilerów i złotników? Czy w ostatnim czasie sprzedaż diamentów wzrosła? Arkadiusz Hakało: Mimo trwających wakacji zainteresowanie kamieniami luzem jest wysokie. Porównując aktualną sytuację do…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

09/2011

09/2011

Jubiler otwarty na potrzeby klienta

Jubilerzy i złotnicy są najlepszymi klientami firm specjalizujących się w sprzedaży kamieni szlachetnych. Kamienie przez nich kupione używane są do tworzenia biżuterii, która oferowana jest klientowi indywidualnemu. Jednocześnie złotnicy i jubilerzy są osobami, które często pośredniczą w sprzedaży kamieni szlachetnych. Klienci salonów jubilerskich oczekują od ich pracowników wiedzy na temat…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Należy odkrywać piękno „złota Bałtyku”

Rozmowa z MichałemKosiorem, kierownikiembiura MiędzynarodowegoStowarzyszenieBursztynników. Polski Jubiler: Wsłuchując się w głos przedstawicieli branży jubilerskiej można stwierdzić, że w ciągu ostatniego czasu znacznie zmniejszyła się liczba sprzedawanej biżuterii. Czy branża bursztynnicza także boryka się z kłopotami? Czy w ostatnim czasie spadła sprzedaż bursztynowej biżuterii? Michał Kosior, kierownik biura Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników:…

09/2011, LUDZIE BRANŻY

Polskie skarby

W salonach jubilerskich, oprócz biżuterii z kamieniami szlachetnymi, klienci szukają także biżuterii nieco tańszej. Często sięgają po kosztowności z bursztynem i ostatnio modnym krzemieniem pasiastym. Rodzime kamienie cieszą się popularnością, gdyż twórcy tego rodzaju biżuterii wykorzystują niekonwencjonalne wzornictwo. Bursztyn i krzemień pasiasty w ostatnim czasie zyskują nowych zwolenników. Klienci stawiają…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 3123