POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 09/2011

Briju na giełdzie

10 sierpnia na warszawskiej giełdzie zadebiutowała firma jubilerska Briju. Gnieźnieńska firma jest jedną z większych polskich firm produkujących biżuterię. Briju istnieje na polskim rynku jubilerskim już od ponad stu lat. Jak dotąd znana była pod nazwą Futurat, jednak w związku z dynamicznym rozwojem firmy oraz wejściem spółki na rynek NewConnect…

09/2011, PANORAMA

Kredyty dla małych i średnich

Doświadczenia krajów wysoko rozwiniętych wskazują, że małe i średnie przedsiębiorstwa to jeden z wiodących sektorów gospodarki. Od ich liczby i potencjału zależy nasycenie rynku produktami i usługami odpowiedniej jakości oraz wzrost bądź spadek zatrudnienia. Można pokusić się o stwierdzenie, że mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa są swoistym stymulatorem rozwoju gospodarki.…

09/2011, EKONOMIA

Nocne spotkanie z bursztynem

12Międzynarodowe Targi Bursztynu AMBERMART, które będą odbywały się od 8 do 10 września w Gdańsku, mogą stać się okazją do spędzenia magicznej nocy z bursztynem. 10 września od 17 do 22 bowiem wszyscy będą mogli uczestniczyć w wydarzeniu „Mariacka pod Gwiazdami”. Impreza ta będzie okazją do spędzenia czasu z bursztynem…

09/2011, PANORAMA

Kod ukryty w biżuterii

Rozmowa z Danutą Grabowską-Gitlin, projektantką biżuterii Polski Jubiler: Tworzeniem biżuterii zajmuje się Pani od dziesięciu lat. Skąd wzięła się u Pani miłość do biżuterii? Danuta Grabowska-Gitlin, projektantka biżuterii: Można powiedzieć, że moja przygoda z biżuterią związana jest z miesięcznikiem Polski Jubiler. W roku 2002 wzięłam udział w warsztatach organizowanych przez…

09/2011, DOBRE BO POLSKIE

Biennale „Alatyr 2011”

Muzeum Bursztynu Miasta Gdańska wzięło udział w Międzynarodowym Biennale „Alatyr 2011” w Muzeum Bursztynu w Kaliningradzie. Prace artystów, które zgłoszone zostały na konkurs, musiały nawiązywać do jego głównego tematu „Przestrzeń. Czas”. Do konkursu „Alatyr 2011” zakwalifikowanych zostało 158 prac z ośmiu państw: Danii, Niemiec, Włoch, Litwy, Łotwy, Polski, Rosji i…

09/2011, PANORAMA

Kamienie szlachetne − rubin, szafir, szmaragd

To najcenniejsze, najbardziej pożądane i najpiękniejsze kamienie kolorowe. Każdy złotnik i właściciel salonu jubilerskiego musi posiadać niezbędną wiedzę na ich temat, aby funkcjonować na rynku i wzbudzać zaufanie odbiorców biżuterii. Klienci wymagają od sprzedawców biżuterii fachowej wiedzy na temat oferowanego produktu. W związku z tym należy przyjrzeć się najpopularniejszym kamieniom…

09/2011, WARSZTAT JUBILERSKI

Złoto, srebro i czas

Już po raz dwunasty w dniach od 30 września do 2 października odbędą się w Warszawie Targi Biżuterii i Zegarków Złoto Srebro Czas. Organizatorem imprezy są Międzynarodowe Centrum Targowe i Pracownia Sztuk Plastycznych. Podczas tegorocznej edycji targów na wszystkich wystawców oraz odwiedzających czeka wiele spotkań, nie tylko handlowych i towarzyskich,…

09/2011, TARGI

Sukces uciekających zegarków

Rok 2011 należy do „uciekających zegarków” firmy Nanda Home Inc, za sprawą modelu Trocky, który został ogłoszony Gadżetem Roku 2010. Model Trocky wyposażony jest w mikrofon, dzięki czemu można na nim nagrywać swoje własne kompozycje. Jest też łatwy w obsłudze dzięki dotykowemu interfejsowi sterującemu jego funkcjami. Wystarczy obrócić palcem wokół…

09/2011, PANORAMA

Biżuteria na plusie

Brak stabilizacji na rynkach finansowych nie musi źle wróżyć branży jubilerskiej, która nie ma powodów do obaw. Z opublikowanego raportu KPMB wynika, że w 2010 roku wydatki Polaków na biżuterię wyniosły 1 164 mln złotych. Raport wskazuje także, że w najbliższym czasie, mimo niestabilnej sytuacji ekonomicznej, wydatki Polaków na dobra…

09/2011, RAPORT

Walka z masówką

Stale rosnące zainteresowanie klientów masową i tanią biżuterią staje się dla właścicieli salonów jubilerskich coraz większym zagrożeniem. Klienci bowiem decydując się na zakupy masowej biżuterii, rzadziej zaglądają do salonów i kupują pełnowartościową biżuterię.Część właścicieli salonów jubilerskich podjęło walkę z producentami masowych dodatków i oferuje w swoich sklepach biżuterię, nie tylko…

09/2011, PROBLEM BRANŻY

Kamienie szlachetne nadal w modzie

Właściciele salonów jubilerskich nadal sprzedają biżuterię z diamentami. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się pierścionki z małymi kamieniami szlachetnymi. Pomimo kryzysu na światowych rynkach biżuteria z kamieniami szlachetnymi znajduje swoim odbiorców. Z całą pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma moda na pierścionki zaręczynowe z brylantami. Nic nie wskazuje na to,…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Certyfikat jakości kamienia stał się elementem obowiązkowym

Rozmowa z Arkadiuszem Hakało,właścicielem firmy Diamondchand Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą kamieni szlachetnych, szczególnie diamentów. Jak oceniają Państwo zainteresowanie zakupem diamentów przez jubilerów i złotników? Czy w ostatnim czasie sprzedaż diamentów wzrosła? Arkadiusz Hakało: Mimo trwających wakacji zainteresowanie kamieniami luzem jest wysokie. Porównując aktualną sytuację do…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 3123