Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

03/2011 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 03/2011

Biżuteria inwestycją na przyszłość

Stale rosnące ceny złota, srebra i platyny są dobrą wiadomością dla wszystkich inwestorów, niestety złą dla niemal całej branży jubilerskiej. Producenci biżuterii muszą bowiem przeznaczyć znacznie większe kwoty na zakup niezbędnych w nich pracy metali, a trudno przewidzieć, czy ich nakłady finansowe zwrócą się w najbliższym czasie. Dynamiczny wzrost ceny…

03/2011, PANORAMA

Złota inwestycja

Rozmowa z Piotrem Wiaderek,prezesem spółki Assetus S.A. prowadzącej internetowąplatformę obrotu złotem GoldCorp.pl Polski Jubiler: Kryzys finansowy, który dotknął niemal każdą branżę w Polsce, delikatnie obszedł się z rynkiem złota, jednak tylko złota inwestycyjnego. Stale rosnąca bowiem cena tego kruszcu spowodowała kłopoty finansowe w branży jubilerskiej. Czy wydaje się Panu, że…

03/2011, RAPORT

Z orłem w klapie

Biżuteria patriotyczna jest typowo polską specjalnością. Żaden naród nie może pochwalić się posiadaniem biżuterii, która symbolizowała losy mieszkańców danego państwa oraz wyrażała postawę obywatelską. Kiedyś była niezwykle popularna. Obecnie zyski z jej sprzedaży nie są wysokie, jednak można zauważyć zmiany w tym segmencie rynku jubilerskim. Na polskim rynku widać zainteresowanie…

03/2011, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria z szafirem i rubinem

Pierścionki z szafirowymi i rubinowymi oczkami cieszą się w Polsce dużą popularnością. Klienci salonów jubilerskich bardzo często decydują się na zakup biżuterii z tymi kamieniami. W salonach jubilerskich najczęściej kupowane są złote pierścionki z szafirowymi oczkami, ale swoich odbiorców znajdują także kolczyki i zawieszki, do których wytworzenia wykorzystano niebieskie szafiry.…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Oczko z brylancikiem

Diamenty są kamieniami, które w Polsce sprzedają się najlepiej. Klienci kupują pierścionki z diamentowymi oczkami, a jubilerzy spełniając ich oczekiwania oferują najbardziej nawet wyszukane wzory z tymi drogocennymi kamieniami szlachetnymi. Mimo kryzysu w branży jubilerskiej, biżuteria z diamentami, a w szczególności pierścionki z brylantami, cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów. Polacy…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Kamienie szlachetne dla jubilera

Producenci i twórcy biżuterii coraz częściej stoją wobec dylematu, skąd wziąć odpowiednie kamienie jubilerskie do produkcji swojej biżuterii. Na rynku pojawia się coraz większa liczba podmiotów gospodarczych, które oferują kamienie jubilerskie po okazyjnych cenach. Polscy twórcy biżuterii coraz częściej także dokonują zakupów kamieni szlachetnych za pośrednictwem sieci. Nie można jednak…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Wzrost świadomości – wzrost zysków

Sama nazwa kamienia szlachetnego działa na klientów jak magnes. Osoby, które noszą się z zamiarem kupna biżuterii w salonie jubilerskim, chcą aby w nich biżuterii znajdowały się kamienie szlachetne. Społeczeństwo ma małą wiedzę na temat kamieni szlachetnych, stąd też kupują zazwyczaj biżuterię z kamieniami szlachetnymi, które znają. Ostatnio jednak znacznie…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

03/2011

03/2011

Szlachetne kruszce i kamienie szlachetne

W świadomości Polaków kamienie szlachetne muszą zostać połączone w biżuterii ze szlachetnymi metalami. W salonach jubilerskich trudno znaleźć biżuterię, do której wytworzenia zostały wykorzystane kamienie szlachetne w połączeniu z metalami nieszlachetnymi, takimi jak stal czy tytan. Producenci tworząc biżuterię z kamieniami szlachetnymi rzadko wykorzystują do jej produkcji srebro. Mimo że…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Promocja polskiego rzemiosła

Rozmowa z Karolem Kowalskim,wiceprzewodniczącym Ogólnopolskiej KomisjiZłotniczo-Jubilerskiej Związku Rzemiosła Polskiego Polski Jubiler: Związek Rzemiosła Polskiego jest organizacją, która prowadzi prace nad poprawieniem sytuacji w branży jubilerskiej. Starają się wywierać Państwo wpływ na ustawodawców, aby ci zwracali uwagę na problemy branży jubilerskiej. Jak ocenia Pan ubiegły rok z punktu widzenia zmian ustawodawczych…

03/2011, LUDZIE BRANŻY

Sprzedaż biżuterii przez internet

Żadna działalność gospodarcza nie może obejść się bez odpowiedniego wsparcia nowoczesnych technologii informatycznych. Tradycyjna sprzedaż czy kontakty handlowe zostały wzmocnione poprzez działania prowadzone za pośrednictwem komputera. Niemal każdy sklep posiada swoją stronę internetową i coraz częściej za jej pośrednictwem prowadzi sprzedaż swoich towarów. Sklepy jubilerskie i projektanci biżuterii także znacznie…

03/2011, SKLEP

Nowy prezes STFZ

Po dwudziestu latach prezesury Andrzeja Bielaka w Stowarzyszeniu Twórców Form Złotniczych nastąpiły wielkie zmiany. Podczas Walnego Zgromadzenia, które odbyło się na początku lutego, nowym prezesem wybrany został Marcin Tymiński. STFZ jest organizacją, która skupia polskich artystów plastyków oraz projektantów złotej biżuterii.…

03/2011, PANORAMA
Strona 1 z 3123