Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

03/2011 | Polski Jubiler





POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 03/2011

Wiosna w biżuterii

Na polskim rynku jubilerskim pojawiła się nowa kolekcja biżuterii firmy SWATCH zatytułowana Cool – Mess. Biżuteria wpisuje się w trendy modowe przede wszystkim dzięki kolorystyce, gdyż naszyjnik, bransoletka oraz kolczyki wykonane są z wielobarwnej masy i stali szlachetnej.…

03/2011, PANORAMA

Klasyka i elegancja

Na rynku zegarmistrzowskim panuje ostatnio moda na klasykę. Producenci szwajcarskich zegarków wprowadzają na rynek odrestaurowane modele klasycznych zegarków a klienci są zainteresowani ich kupnem. Z całą pewnością jest to dobra wiadomość dla polskiego rynku zegarmistrzowskiego, gdyż w Polsce od dawna klienci zainteresowani byli przede wszystkim klasycznymi modelami czasomierzy i poszukiwali…

03/2011, ZEGARKI

Nagrody przyznane

Rozstrzygnięty został konkurs „Amberif Design Award”. Główna nagroda przyznana została Gilbertowi Stachowi, nagrodę bursztynową otrzymał Piotr Tołkin natomiast nagroda srebrna została przyznana Annie Szewczyk-Cieleckiej. Nagrody zostaną wręczone podczas targów Amberif 2011. Założeniem Międzynarodowego Konkursu „Amberif Design Award” jest szeroka promocja bursztynu jako naturalnego tworzywa o wyjątkowych właściwościach. Dotychczas odbyło się…

03/2011, PANORAMA

PUNKT WIDZENIA: Lissa Hashimoto

Liisa urodziła się w USA i tam też kształciła się w zakresie projektowania biżuterii i obróbki metalu. Teraz tworzy i żyje w Japonii. Jest laureatką m.in. Itami Award podczas Itami International Craft Exhibition „Jewellery” w 2001 roku. Na swoim koncie ma dziewięć solowych wystaw − w tym ostatnią z 2007…

03/2011, WZORNICTWO

Kolejna edycja konkursu „Bursztynowe Rzemiosło”

Wszyscy złotnicy i jubilerzy mogą się zgłaszać do ogólnopolskiego konkursu „Bursztynowe Rzemiosło”, którego rozstrzygnięcie nastąpi podczas tegorocznej edycji targów Złoto Srebro Czas. Celem konkursu jest ukazanie umiejętności zawodowych złotników polskich, którzy wykonują swoją biżuterię z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych technik złotniczych. W pracach zgłaszanych do konkursu ważne jest kreowanie autorskiego…

03/2011, PANORAMA

Komputer w warsztacie złotnika nowe technologie, nowe możliwości

Pierwszy raz z produkcją biżuterii przy użyciu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych spotkałem się w 1987 roku w National Gold & Silewr Lisa Lee Creations przy Seldon Street w Woodbridge. Fabryka produkowała, przy pobieżnym obliczeniu, około dziesięciu tysięcy sztuk srebrnej biżuterii dziennie. Tworzyła trudną do policzenia ilość wzorów i modeli. Przy tak…

03/2011, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Antwerpska kolekcja diamentowej biżuterii D.I.C

Niekwestionowaną stolicą diamentów jest Antwerpia, dlatego właśnie najnowsza kolekcja diamentowej biżuterii firmy Diamonds International Corporation powstała właśnie tam i od tego miejsca zaczerpnęła swoją nazwę. Wszystkie wzory ukazane w kolekcji antwerpskiej D.I.C zachwycają swoją subtelnością. Szerokie, wykonane z kilku szeregów maleńkich diamentów pierścionki urzekają swoim pięknem i charakterem. W kolekcji,…

03/2011, PANORAMA

Biżuteria jest moim światem

Polski Jubiler: Tworzy Pan biżuterię, która ujmuje odbiorcę swoją niepowtarzalnością. W Pana pracach widać kunszt rzemieślniczy i lekkość artystyczną – a obie te cechy sprawiają, że prace te są oryginalnymi dziełami sztuki jubilerskiej. Czy bliżej Panu do rzemieślnika, który z mozołem wykonuje biżuterię, czy artysty, który podporządkuje swoje życie stworzeniu…

03/2011, DOBRE BO POLSKIE

Public relations w małej firmie

24 lutego odbyła się konferencja inaugurująca projekt „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP”, realizowany przez Związek Rzemiosła Polskiego i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W konferencji udział wzięli przedsiębiorcy, reprezentanci izb, cechów i stowarzyszeń branżowych oraz dziennikarze. Program spotkania objął trzy wystąpienia. − Największą barierą…

03/2011, PANORAMA

Butik z biżuterią na wynos

Polacy, podobnie jak inni Europejczycy, zainteresowani są kupowaniem oryginalnych drobiazgów w niecodziennych miejscach. Nie powinno nikogo więc dziwić, że na polskim rynku pojawia się coraz więcej butików, w których osoby, które mają potrzebę kupowania unikatowych produktów, mogą znaleźć coś dla siebie. Butiki z biżuterią artystyczną pojawiają się w niemal każdym…

03/2011, SKLEP

Biżuteria inwestycją na przyszłość

Stale rosnące ceny złota, srebra i platyny są dobrą wiadomością dla wszystkich inwestorów, niestety złą dla niemal całej branży jubilerskiej. Producenci biżuterii muszą bowiem przeznaczyć znacznie większe kwoty na zakup niezbędnych w nich pracy metali, a trudno przewidzieć, czy ich nakłady finansowe zwrócą się w najbliższym czasie. Dynamiczny wzrost ceny…

03/2011, PANORAMA

Złota inwestycja

Rozmowa z Piotrem Wiaderek,prezesem spółki Assetus S.A. prowadzącej internetowąplatformę obrotu złotem GoldCorp.pl Polski Jubiler: Kryzys finansowy, który dotknął niemal każdą branżę w Polsce, delikatnie obszedł się z rynkiem złota, jednak tylko złota inwestycyjnego. Stale rosnąca bowiem cena tego kruszcu spowodowała kłopoty finansowe w branży jubilerskiej. Czy wydaje się Panu, że…

03/2011, RAPORT
Strona 1 z 3123