POLSKI JUBILER » NUMERY » 2018 » 05/2018

05/2018

05/2018

Bursztyn jest dla mnie mistrzem

Rozmowa z Andrzejem Adamskim, artystką, złotnikiem, projektantem biżuterii o indywidualnej wystawie „Bursztyn klasycznie?” oraz jego wizji sztuki złotniczej Od 7 września w Muzeum Bursztynu w Gdańsku można obejrzeć pana indywidualną wystawę „Bursztyn klasycznie?”, na której zaprezentowano pięćdziesiąt dzieł sztuki złotniczej. Jak dokonał pan wyboru prac, co panem kierowało? Jaki klucz…

05/2018, WYSTAWA

Oryginalny warsztat złotniczy

Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym zaprasza wszystkich miłośników złotnictwa na otwarcie wystawy stałej w Oddziale Muzeum Sztuki Złotniczej, która zaprezentuje rekonstrukcję wnętrza dawnego warsztatu złotniczego. Będzie to jedyna ekspozycja w kraju pokazująca oryginalny warsztat złotniczy z jego wyposażeniem. Eksponowane na wystawach stałych zbiory Oddziału Muzeum Sztuki Złotniczej, na które składają…

05/2018, WYSTAWA

Droższe od złota

Ostatnio na łamach „Polskiego Jubilera” w jednym z artykułów przeczytałem, że pierwszymi sygnałami nadchodzącej rewolucji w świecie biżuterii jest to, iż cytuję: „starzejące się społeczeństwa przeznaczają znacznie mniej środków finansowych na zakup luksusowej biżuterii. A młodzi ludzie są nią coraz mniej zainteresowani. Nie traktują jej bowiem ani jako lokaty kapitału,…

05/2018, OPINIE

Biżuteria jest towarzyszką życia

Rozmowa z Anną Ławską, projektantką biżuterii. Projekty Anny Ławskiej są połączeniem świata realnego ze światem marzeń, wizji przyszłości z nostalgicznym spojrzeniem wstecz. Od kiedy zajmuje się pani biżuterią? Jak zaczęła się pani przygoda z nią? Już w dzieciństwie uwielbiałam przeglądać drewniane szkatułki z Cepelii mojej babci, które kryły w sobie…

05/2018, DOBRE BO POLSKIE

Złoto i pastele, czyli zegarki damskie w pigułce

Kolekcje damskich zegarków zmieniają się z sezonu na sezon. W salonach zegarmistrzowskich widać nowe trendy, które staną się obowiązujące w nadchodzącym sezonie. Producenci czasomierzy zaproponowali kobietom szeroki wybór zegarków – od eleganckich biżuteryjnych po sportowe i wyraziste. Zegar ki w biżuteryjnej odsłonie Polki zaczęły traktować zegarek jako element swojej stylizacji.…

05/2018, ZEGARKI

Klejnot dla każdego. Biżuteria Kennetha Jay Lane’a

Biżuteria Kennetha Jay Lane’a przeszła do historii za sprawą jej wielbicielek Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor oraz Jackie Kennedy. Nie tworzył on jednak dla kobiet, które stać było na wszystko, zależało mu na tym, aby na jego biżuterię mógł pozwolić sobie każdy. Urodzony w Detroit, syn dostawcy części samochodowych, za sprawą…

05/2018, WZORNICTWO

Kasetka na biżuterię

Właściciele salonów jubilerskich wprowadzają do swoich sklepów nowe kolekcje biżuterii, zaskakują klientów, oferując akcesoria jubilerskie, jednak zapominają o asortymencie służącym do przechowywania biżuterii. Pudełka, szkatuły do przechowywania biżuterii pojawiają się w salonach jubilerskich sporadycznie, a jeśli już są, to najczęściej są to tradycyjne kasetony o mało wyszukanym wzornictwie. Tymczasem moda…

05/2018, PRODUKT

Autorskie kolekcje w autorskim pudełku

Artyści złotnicy starają się zaskoczyć swoich odbiorców nowymi rozwiązaniami technologicznymi, nowoczesnym wzornictwem, nowatorskimi materiałami jubilerskimi. Zapominają jednak o jednym – o ciekawym opakowaniu na swoją biżuterię. Większość polskich projektantów nie zwraca uwagi na rodzaj pudełka, w którym przekazują biżuterię klientowi A opakowanie to nie tylko sposób pozwalający bezpiecznie przenieść biżuterię,…

05/2018, RAPORT

Odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu

Najważniejszym ogniwem w procesie sprzedaży biżuterii jest jej sprzedawca. Musi być to osoba nie tylko doskonale znająca się na kupiectwie, ale profesjonalista, który przekaże klientowi wiedzę na temat biżuterii. Personel salonu jubilerskiego musi składać się z osób, dla których warsztat złotniczy nie ma żadnych tajemnic. W przeciwnym razie klienci mogą…

05/2018, TEMAT MIESIĄCA

Salon XXI wieku

Każdy właściciel salonu jubilerskiego staje wobec pytania, w jaki sposób wyposażyć swój sklep. Musi uwzględnić potrzeby klientów, miejsce, jakim dysponuje, bezpieczeństwo personelu i możliwości, jakie daje lokal, aby jak najlepiej wyeksponować biżuterię. Większość właścicieli decyduje się na rozwiązania tradycyjne. Zamawia do sklepów drewniane, oszklone meble, które – po pierwsze –…

05/2018, TEMAT MIESIĄCA

Miejsce spotkania z biżuterią

Właściciele salonów jubilerskich i galerii z biżuterią autorską starają się przyciągnąć do swoich sklepów nowych klientów. W tym celu zamawiają nowe kolekcje biżuterii, nawiązują współpracę z artystami złotnikami, umożliwiają kupno biżuterii przez internet, zapominając przy tym o swoim miejscu pracy. Wystój sklepu z biżuterią jest bowiem tak samo ważny jak…

05/2018, TEMAT MIESIĄCA
Strona 1 z 212