Salon XXI wieku

Każdy właściciel salonu jubilerskiego staje wobec pytania, w jaki sposób wyposażyć swój sklep. Musi uwzględnić potrzeby klientów, miejsce, jakim dysponuje, bezpieczeństwo personelu i możliwości, jakie daje lokal, aby jak najlepiej wyeksponować biżuterię. Większość właścicieli decyduje się na rozwiązania tradycyjne. Zamawia do sklepów drewniane, oszklone meble, które – po pierwsze – pozwalają na odpowiednie wyeksponowanie produktu, po drugie – zapewniają ochronę, po trzecie – podkreślają wytworność sklepu.

pj-2018-06a-10

Właściciele sklepów z biżuterią zdają sobie sprawę, że sprzedają nie tylko luksusowy produkt, jakim jest biżuteria, ale i wyobrażenie o nim, dlatego też starają się, aby wystrój ich salonu korespondował z wyobrażeniem klientów o komfortowym sklepie z towarami z wyższej półki. Nie można jednak zapominać, że wraz ze zmianami w upodobaniach klientów co do biżuterii, zmieniło się także ich podejście do luksusowych miejsc. Po salonie jubilerskim oczekują podążania z duchem czasów, a ten uznaje za luksusowe przede wszystkim miejsca minimalistyczne.

Tradycja vs nowoczesność

– Klientów salonów jubilerskich można podzielić na dwie kategorie: tradycjonalistów oraz poszukiwaczy nowych wrażeń, ludzi podążających za modą – mówi Katarzyna Miśkowska, specjalistka ds. marketingu. – Ci pierwsi oczekują od salonu tradycyjnych rozwiązań, jeśli chodzi o zagospodarowanie przestrzeni sklepu, chcą czuć się w nim dobrze, a to oznacza, że nie chcą być zaskakiwani – uważa. Kierując swoją ofertę do tradycyjnych klientów, należy zapewnić im pełny komfort. Salon jubilerski musi zostać wyposażony w drewniane meble z przeszklonymi, dobrze, czyli punktowo, oświetlonymi gablotami, ladą, za którą znajduje się sprzedawca, oraz miejscem, po którym swobodnie może poruszać się klient. – Salon jubilerski nie może być ciasnym pomieszczeniem – mówi Katarzyna Miśkowska. – Klient musi czuć się w nim komfortowo, mieć możliwość zapoznania się z asortymentem, swobodnego podejścia do gablot i przyjrzenia się ich zawartości – tłumaczy.

Personel nie może także atakować od wejścia klienta pytaniami, musi dać mu czas, aby wśród luksusowych przedmiotów odnalazł te, którymi jest zainteresowany. Jak wynika z badań nad preferencjami klientów, meble w salonie jubilerskim muszą być wykonane z drewna w ciepłym, brązowym kolorze. Ścianki gablot powinny być białe, a ekspozytory na biżuterię powinny być wykonane z czarnego atłasu bądź weluru, który podkreśli walory biżuterii. Należy zadbać o punktowane światło w gablotach, mające eksponować jedną kolekcję biżuterii. – Gabloty nie powinny być przeładowane biżuterią, jak to niestety często bywa – mówi Katarzyna Miśkowska. – W polskich salonach powinna panować zasada: jeden garnitur biżuterii – jedna gablota. Co innego, jeśli chcemy zaprezentować klientom pierścionki, kolczyki czy obrączki, wówczas najlepszym rozwiązaniem jest przeszklona lada, która pozwala na umieszczenie biżuterii obok siebie, dzięki czemu klient ma możliwość porównania produktów i wybrania tego, który najbardziej mu się podoba – wskazuje.

Jak podkreślają specjaliści, najlepiej przy tworzeniu wyposażenia sklepu zdać się na profesjonalistów, którzy skonstruują meble pod konkretne warunki salonu oraz podpowiedzą rozwiązania, które uwspółcześnią wizerunek. Ważnym, acz niedocenianym elementem wystroju jubilerskiego jest podłoga, która musi komponować się z całością salonu. – Najlepiej postawić na drewniane panele podłogowe, które wyeksponują kolor mebli – mówi Katarzyna Miśkowska. – Należy jednak pamiętać, że podłoga musi mieć barwę o kilka tonów jaśniejszą od mebli, dzięki czemu uzyskujemy efekt świeżości i czystości, a także pozwalamy na grę światłem sufitowym – dodaje. Światło górne powinno być jednolite i oświetlać równomiernie ka [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Marta Andrzejczak