POLSKI JUBILER » DZIAŁY » PRODUKT

Zakupy złotej biżuterii

Analitycy ze Światowej Rady Złota przewidują, że sprzedawcy złotej biżuterii będą w połowie 2022 r. borykali się z licznymi problemami. Rosnące stopy procentowe, wysoka inflacja, zagrożenia geopolityczne sprawią, że sprzedaż złotej biżuterii znacznie spadnie. Zazwyczaj sprzedaż złotej biżuterii szybowała w górę w grudniu, gdy do salonów jubilerskich na całym świecie…

05/2022, PRODUKT

Agenda Światowego Forum Ekonomicznego

Od 22 do 26 maja w szwajcarskim mieście Davos odbywało się Światowe Forum Ekonomiczne 2022, podczas którego politycy z całego świata zastanawiali się nad zmianami, jakie pojawiły się w światowych gospodarkach po ustaniu pandemii. Politycy, ekonomiści i liderzy opinii dyskutowali na temat rozwoju gospodarek poszczególnych państw na świecie. Ich postanowienia…

03/2022, PRODUKT

Sprzedaż online w ekologicznym pudełku

Pandemia spowodowała, że Polacy przenieśli zakupy do sieci. W związku z tym sprzedawcy biżuterii musieli przenieść swoją działalność do sklepów wirtualnych. I chociaż sprzedaż biżuterii utrzymuje się na zadowalającym poziomie, to należy pamiętać, że sytuacja nie zwalnia sprzedawców z budowania pozytywnych doświadczeń związanych z zakupem biżuterii. Nie wolno zapominać, że…

02/2022, PRODUKT

Opakowanie – nasza wizytówka

Zaistnienie w świadomości klienta jest dla właścicieli marek jubilerskich zadaniem niezwykle trudnym. Do dyspozycji mają przede wszystkim reklamę w ogólnopolskich mediach, portalach społecznościowych czy marketing szeptany. Oczywiście wypromowanie marki jest procesem długofalowym, wymaga cierpliwości, pracy i nakładów finansowych. Twórcy biżuterii muszą więc szukać alternatywnych rozwiązań, aby zaistnieć w świadomości Polaków.…

02/2022, PRODUKT

Promocja polskich specjalności eksportowych

Biżuteria może stać się polskim towarem eksportowym numer jeden. Aby się jednak tak stało, zarówno producenci, jak i jubilerzy muszą zrobić wszystko, co w nich mocy, by wypromować polskie drogocenności na zagranicznych rynkach. Nie można bowiem pozwolić, aby nasze klejnoty były noszone i podziwiane tylko przez naszych rodaków. Dzięki subwencjom…

01/2022, PRODUKT

Sztuka w cieniu zarazy

Twórcy biżuterii autorskiej w czasie globalnego kryzysu pandemicznego utracili najwięcej. Nie mieli możliwości prezentowania swojej sztuki podczas wystaw czy międzynarodowych targów. Nie mogli sprzedawać swojej biżuterii w galeriach. Musieli całkowicie przenieść się do świata wirtualnego, gdzie swoją sztukę prezentowali artyści z całego świata. Zaistnienie więc w świadomości klientów było niezwykle…

01/2022, PRODUKT

Nowe zasady na rynku jubilerskim

Pandemia zmieniła zasady gry na rynku jubilerskim. Wiele sklepów z biżuterią zostało zamkniętych, wiele podmiotów gospodarczych zawiesiło bądź zamknęło działalność. Utrzymanie się na powierzchni było zadaniem niezwykle trudnym, szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydaje się jednak, że najgorsze już za nami. I właściciele salonów jubilerskich oraz producenci biżuterii muszą…

01/2022, PRODUKT

Pochodzenie kamieni

Klienci salonów jubilerskich stają się coraz bardziej wymagający. Zależy im na posiadaniu nie tylko oryginalnej biżuterii, ale także znając swoje prawa, chcą wiedzieć, co kupują. Każdy sprzedawca zobowiązany jest do przekazania swoim klientom pełnej wiedzy na temat oferowanego towaru i udzielenia im informacji na temat pochodzenia kosztowności. Aby jednak tak…

04/2021, PRODUKT

Złoto ekologiczne

Klienci salonów jubilerskich w ostatnim czasie stali się bardziej świadomi i zwracają uwagę nie tylko na jakość materiałów jubilerskich i ich cenę, ale także na sposób ich pozyskania. Klientom w polskich salonach jubilerskich zależy, aby kupowana przez nich biżuteria była bezpieczna dla środowiska naturalnego, pochodziła z legalnych źródeł i wypisywała…

04/2021, PRODUKT

Projekt pod konkretne zamówie

W czasie pandemii polscy złotnicy i jubilerzy przeżywali trudne czasy. Klienci wybierali zakupy za pośrednictwem sieci a tradycyjne zakłady jubilerskie stanęły przed odpowiedzią na pytanie: co dalej? Znaczna większość nich zdecydowała się na zamknięcie swoich warsztatów, gdyż rosnące koszty utrzymania lokalu, amortyzacja maszyn, inwestycja w wyroby i materiały jubilerskie sprawiała,…

04/2021, PRODUKT

Srebro w sieci

Związek Rzemiosła Polskiego opublikował dane, z których wynika, że z mapy Polski w czasie pandemii zniknęło ponad 30 tysięcy przedsiębiorstw, znaczna część z nich to małe warsztaty złotnicze. Swoje interesy zamknęli także niektórzy twórcy biżuterii autorskiej, którzy specjalizowali się w biżuterii srebrnej. Sytuacja dotyczy przede wszystkim tych, którzy swoje wyroby…

04/2021, PRODUKT

Miniaturyzacja i automatyzacja

narzędzia i maszyny jubilerskie są stale udoskonalane, aby spełnić oczekiwania producentów biżuterii. z roku na rok stają szybsze i wydajniejsze. Teraz przyszedł czas na ich miniaturyzację. Niemal wszyscy producenci sprzętu jubilerskiego dostrze- gli potrzebę dostosowania maszyn jubilerskich do nowych wymagań klientów, którzy poza jakością i funkcjonalnością kupowanego sprzętu, oczekują także…

01/2021, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA