POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 » 06/2009

06/2009

06/2009

Kolorowo i wzorzyście

W letnich kolekcjach dominuje złoto i srebro. Najważniejszymi kolorami są błękit, czerwień, czerń i biel. Artyści inspirują się pop-artem. W biżuterii można zaobserwować czarno-białe geometryczne wzory, ale i czyste, żywe, jasne kolory. Zestawy wyrazistych bransolet, kolczyków i naszyjników opanują podczas wakacji polskie miasta. W tym roku, podobnie jak w roku…

06/2009, WZORNICTWO

Artystyczną w hurcie sprzedam

Na polskim rynku jubilerskim zaczynają nieśmiało pojawiać się hurtownie biżuterii artystycznej. Starają się one podbić rynek niskimi cenami i faktem, że biżuteria przez nie oferowana wykonywana jest ręcznie. Odbierają one klientów sklepom jubilerskim i psują opinię branży. Mało osób decyduje się na współpracę z hurtowniami biżuterii artystycznej, niemniej mają już…

06/2009, TEMAT MIESIĄCA

Stoisko marzeń

Od dawna wiadomo, że bezpośredni kontakt z klientem jest istotą nowoczesnego biznesu. Najłatwiej relacje biznesowe nawiązać na targach, które stały się miejscem osobistego spotkania z kontrahentami. Zanim jednak podejmiemy decyzję o uczestnictwie w targach, należy przygotować strategię marketingową i dokładnie określić cele, jakie zamierzamy na nich osiągnąć. Sama bowiem obecność…

06/2009, SKLEP

Diamentowa firma

Na polskim rynku jubilerskim pojawiła się nowa firma Michelson Diamonds zajmująca się handlem hurtowym, jak i detalicznym kamieniami szlachetnymi. Kamienie szlachetne, oferowane przez Michelson Diamonds, są certyfikowane przez najbardziej uznane, najlepsze laboratoria gemmologiczne świata: GIA, IGI oraz HRD, co stanowi potwierdzenie najwyższej jakości oferowanych przez firmę minerałów. Firma posiada również…

06/2009, PANORAMA

Chińskie perły słodkowodne

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Światowy rynek jubilerski jest dziś nieomal w całości opanowany przez perły hodowane. Zaledwie w ciągu kilkudziesięciu lat skutecznie wyparły one perły naturalne. Początkowo były to głównie hodowane perły słonowodne. Ostatnimi laty coraz większy udział w rynku mają hodowane perły słodkowodne. Perły słodkowodne znane były…

06/2009, GEMMOLOGIA

Biżuteria według Anny Orskiej

25 maja we Wrocławiu została otwarta wystawa kolekcji biżuterii autorstwa Anny Orskiej, przygotowana w związku z wystawą “Europa – to nasza historia”. Artystka stworzyła kolekcję biżuterii, wykorzystując funkcje ozdobne, konstrukcyjne i znaczeniowe węzła.  Jego skomplikowana forma pozwala odzwierciedlić siatkę ludzkich zależności: miłości, przyjaźni, rodzinnych więzi oraz dalekich i bliskich znajomości.…

06/2009, PANORAMA

Pamiętaj o kasie fiskalnej

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Decyzja o likwidacji prowadzonej działalności gospodarczej stanowi niewątpliwie trudne wyzwanie, do którego najczęściej skłania przedsiębiorców trudna sytuacja rynkowa. W sytuacji, gdy się na nią zdecydujemy, musimy pamiętać, by wraz z zakończeniem działalności zakończyć prawną działalność naszej firmy. W tym kontekście warto pamiętać o zakończeniu pracy…

06/2009, PRAWO

OMEGA na Księżycu

Czterdziestą rocznicę lądowania człowieka na Księżycu OMEGA upamiętniła, wypuszczając na rynek dwie limitowane edycje zegarków OMEGA Speedmaster Professional Moonwatch Apollo 11 “40th Anniversary” Limited Edition: pierwsza wykonana ze stali szlachetnej i srebra sterling w liczbie 7969 sztuk i druga z platyny i 18-karatowego żółtego złota w 69 numerowanych egzemplarzach. Czasomierze…

06/2009, PANORAMA

Biżuteria wizytówką człowieka

Rozmowa z Grzegorzem Węcem, jednym z właścicieli sklepu Węc-Twój Jubiler Grzegorz Węc i Artur Węc SC. Czym dla pana osobiście jest biżuteria? Grzegorz Węc, jeden z właścicieli sklepu Węc-Twój Jubiler Grzegorz Węc i Artur Węc SC: Biżuterię widzę jako formę kreacji własnego ja. Pozwala pokazać innym ludziom w pośredni sposób…

06/2009, LUDZIE BRANŻY

Ambasador Elegancji

19 maja odbyła się konferencja prasowa, podczas której Agnieszka Radwańska została ambasadorem marki Longines. Szwajcarski producent podpisał kontrakt, który sprawił, że polska tenisistka została Ambasadorem Elegancji i dołączyła do legendarnej tenisowej pary Andre Agassi-Stefanie Graf. – Zostać Ambasadorem Elegancji Longines to dla mnie duży przywilej – mówiła Agnieszka Radwańska. –…

06/2009, PANORAMA

Szanse i zagrożenia rozwoju branży złotniczej i jubilerskiej w Polsce

Rynek jubilerski rządzi się swoimi prawami. Nawet teraz, kiedy wiele branż zmaga się z kryzysem, polskie firmy jubilerskie – przynajmniej te największe – z optymizmem planują swoją biznesową przyszłość. Ministerstwo Gospodarki podjęło próbę oceny warunków funkcjonowania branży złotniczej i jubilerskiej w Polsce. Zebrane opinie pozwalają na określenie najważniejszych problemów i…

06/2009, RYNEK
Strona 1 z 3123