Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

2019 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2019

02/2019

2019

ADA 2019 – nagroda główna trafiła do artysty z Meksyku

Alberto Dávila Quesada z Meksyku otrzymał pierwszą nagrodę w konkursie Amberif Design Award 2019. Jury zachwyciła jego odważna interpretacja hasła konkursowego, które w tym roku brzmiało „Kairos”. Artysta zaproponował obiekt biżuteryjny w formie przedmiotu do ust, zrywając z tradycyjną formą jubilerską. Drugą nagrodę otrzymał Martin Radt z Niemiec, któremu udało…

02/2019, W NUMERZE, WYSTAWA

Funkcjonalność i design

Producenci zegarków prześcigają się w proponowaniu klientom czasomierzy, które nie tylko będą odpowiadały ich potrzebom, ale także swoim designem podkreślą styl posiadacza. Klienci oczekują nowoczesnych technologii zamkniętych w zegarmistrzowskim dziele sztuki. Właściciele salonów zegarmistrzowskich, odpowiadając na oczekiwania klientów, coraz częściej wprowadzają do swojego asortymentu zegarki, które z całą pewnością można…

02/2019, W NUMERZE, ZEGARKI

Marka biżuteryjna z wizją

Rozmowa z Kasią Wójcik, projektantką biżuterii, artystką, właścicielką marki biżuteryjnej Kasia Wójcik Jest pani artystką, która tworzy w nurcie biżuterii minimalistycznej. Pani biżuteria wyróżnia się jednak na rynku niecodziennym wzornictwem. Z jednej strony – minimalistyczne wzory, z drugiej – geometryzm. W pani kolekcjach można odnaleźć także styl industrialny. Jak sklasyfikowałaby…

02/2019, ARTYKUŁ GŁÓWNY, DOBRE BO POLSKIE, W NUMERZE

Moda na perły

Perłowa biżuteria stała się w Polsce biżuterią modną. Klientki salonów jubilerskich chętnie kupują kolczyki, bransoletki czy naszyjniki z pereł. Trudno wyobrazić sobie sklep z biżuterią, w którym brakowałoby perłowych kosztowności. I mimo że gros biżuterii pochodzi z importu, to coraz częściej na polskim rynku jubilerskim można spotkać producentów wykonujących biżuterię…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, W NUMERZE

Modowa z potencjałem

Nie od dziś wiadomo, że upodobania klientów kształtują media. A te stawiają na biżuterię modową. Na łamach czasopism, w lifestyle’owych portalach internetowych czy w telewizji pojawia się biżuteria modowa. Biżuteria ukazywana w popularnych serialach, noszona przez celebrytki oddaje charakter zmieniającego się społeczeństwa polskiego. Z danych opublikowanych przez Global Industry Analysts…

02/2019, PROBLEM BRANŻY

Sztuka sakralna na targach

Polskie kościoły wyposażane są w dzieła sztuki złotniczej głównie podczas targów sztuki sakralnej. Część parafii decyduje się także na zakupy w sklepach internetowych, niezwykle rzadko zdarza się, że o wykonanie obiektu sakralnej sztuki złotniczej proszeni są polscy artyści złotnicy. Warto zauważyć, że moda na rynku dewocjonaliów i sakraliów zmienia się.…

02/2019, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Sezon na biżuterię religijną

Obserwując polski rynek jubilerski, można zauważyć, że w kwietniu i maju znacznie wzrasta sprzedaż dewocjonaliów. Oczywiście sytuacja ta ma swoje uzasadnienie w związku z przygotowaniami do Pierwszej Komunii Świętej. Nie można jednak zapominać, że w naszym kraju sezon na biżuterię religijną trwa przez cały rok i zawsze znajdują się klienci…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Profesjonalne zdjęcie biżuterii

Rozmowa z Wojciechem Piechowskim – mistrzem złotnictwa, menedżerem produktu w firmie Komet Jewellery, fotografem z zamiłowania – o fotografii jubilerskiej Czy twórcy biżuterii powinni inwestować pieniądze w specjalistyczne aparaty fotograficzne, czy może lepiej, by zlecali wykonanie zdjęć swojej biżuterii specjalistom? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Każde z rozwiązań…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Biżuteria przed obiektywem

Nie od dziś wiadomo, że zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów, a w wypadku biżuterii nawet więcej niż milion. Decyzję o zakupie biżuterii podejmujemy bowiem coraz częściej na podstawie zdjęcia umieszczonego w internecie, gazecie czy katalogu. Albo dany obiekt biżuteryjny przypadnie nam do gustu, albo nie. Nie można więc zdać…

02/2019, ARTYKUŁ GŁÓWNY, PROBLEM BRANŻY

Sklep zabezpieczony przed złodziejem

Właściciel sklepu jubilerskiego, aby w pełni zabezpieczyć swoją własność, musi nie tylko zainstalować odpowiedni system alarmowy, ale także zadbać o właściwe wyposażanie wnętrza. Nie może bowiem pozwolić sobie na to, by biżuteria stała się łatwym łupem dla włamywacza. W każdym sklepie jubilerskim muszą zatem znaleźć się gabloty wykończone antywłamaniowym szkłem…

02/2019, RAPORT, W NUMERZE

Targi w Hongkongu

Ogromny sukces 36. edycji targów HKTDC Hong Kong International Jewellery Show (28 lutego-4 marca), które do centrum wystawienniczego Hong Kong Convention and Exhibition Centre przyciągnęły 55 tys. odwiedzających (wyłącznie biznes) ze 141 krajów i regionów. Od 28 lutego do 4 marca równolegle do targów w centrum wystawienniczym Asia World-Expo odbyła…

02/2019, AKTUALNOŚCI
Strona 1 z 41234