POLSKI JUBILER » NUMERY » 2015 » 03/2015

„Z Jedwabnego My…”

Wystawa, a wcześniej konkurs zorganizowany przez La Basilica Galeria z Barcelony, wywołuje dyskusje. Wszystko za sprawą kontrowersyjnego tematu, do którego musieli odnieść się uczestnicy. Inspiracją wystawy „Z Jedwabnego My…” były wydarzenia z 1941 r., kiedy to Polacy, mieszkańcy Jedwabnego, dopuścili się mordu na co najmniej 360 obywatelach polskich narodowości żydowskiej.…

03/2015, WYSTAWA

Koperta w kształcie czaszki

Projektanci nawet najbardziej luksusowych szwajcarskich marek zegarkowych prześcigają się w tworzeniu designerskich czasomierzy. Liczy się bowiem nie tylko doskonały mechanizm, ale przede wszystkim wzornictwo. Marki zegarmistrzowskie sprzedają swoje produk t y w wizualnie atrakcyjnych opakowaniach, które wpisują się w najnowsze trendy mody. Klienci bowiem poszukują zegarków, które nie tylko będą…

03/2015, ZEGARKI

Wielkie sprawy małych firm

Konto firmowe to rachunek bankowy przeznaczony dla osób, które prowadzą lub zamierzają w bliskiej przyszłości rozpocząć prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Wybór takiego rachunku bankowego na pewno nie jest najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie przedsięwzięcia, jednak mimo wszystko warto poświęcić trochę czasu, aby rozpoznać dostępne na rynku oferty i wybrać te…

03/2015, EKONOMIA

Podróż po polach Sri Lanki, część 3

Ratnapura, leżąca 101 km na południwy wschód od Kolombo, jest dużym miastem oraz stolicą prowincji Sabaragamuwa i obszaru Ratnapura. Powszechnie wiadomo, że Tajlandia przoduje w metodach traktowania kamieni jubilerskich, zwłaszcza szafirów i rubinów. Należy zauważyć, że Sri Lanka zalegalizowała obrót geudy z Tajlandią 1 sierpnia 1987 r., kiedy to tajscy…

03/2015, GEMMOLOGIA

Biżuteria uboga

Moda na tanią biżuterię spowodowała, że także coraz więcej artystów i projektantów biżuterii rezygnuje z wykorzystywania kamieni i metali szlachetnych, zastępując je materiałami niejubilerskimi. Twórcy eksperymentują, próbują tworzyć biżuterię niekonwencjonalną, niejednokrotnie przekraczają granice w sztuce złotniczej, aby zaskoczyć odbiorcę oraz wprowadzić na rynek oryginalną ozdobę. W swojej pracy wykorzystują już…

03/2015, WARSZTAT JUBILERSKI

Nie trzeba być krzykliwym, aby się wyróżniać

Rozmowa z Klaudią Ścigalską, projektantką biżuterii, studentką Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Laureatką nagrody Polskiego Jubilera w XXV Konkursie im. Władysława Strzemińskiego Projekt. Branosleta Polski Jubiler: Pani biżuteria została zaprezentowana na jednym z najbardziej liczących się konkursów artystycznych w Polsce – XXV Konkursie im. Władysława Strzemińskiego Projekt. Jak ocenia pani…

03/2015, DOBRE BO POLSKIE

Przekłuj uszy w salonie

Rozmowa z Mariuszem Białkiem, dyrektorem zarządzającym firmy Studex. Polski Jubiler: Czy samodzielne przekłuwanie uszu jest bezpieczne? Mariusz Białek: Przekłuwanie uszu od zawsze związane było z branżą kosmetyczną. Od niedawna jednak Polska zaczyna podążać za trendami, które od lat panują w Europie Zachodniej. Polegają one na tym, że część rynku przekłuwania…

03/2015, PRODUKT

Dziecko u jubilera

Zmiany na rynku gospodarczym, globalizacja, a także wszechobecny konsumpcjonizm wymusiły przeobrażenie się rynku dziecięcego. Podkreślenia wymaga fakt, że zgodnie z definicją sformułowanie „rynek dziecięcy” odnosi się do konsumentów w wieku od roku do 18 lat. Z badań wynika, że w Polsce 49 proc. dzieci otrzymuje kieszonkowe, a jego średnia wysokość…

03/2015, PRODUKT

Drukowanie pierścionka

Drukarki 3D sprzedają się w Polsce coraz lepiej. Kupowane są przede wszystkim przez branżę jubilerską oraz przez architektów. Na naszych oczach odbywa się prawdziwa rewolucja w złotnictwie. Dzięki nowoczesnym technologiom można już nie tylko zaprojektować biżuterię, ale po naciśnięciu przycisku drukuj założyć na siebie od razu po zdjęciu jej z…

03/2015, TEMAT MIESIĄCA

Wybierz najlepszą drukarkę

Prawdziwą sensacją na polskim rynku jubilerskim są drukarki 3D. Producenci biżuterii, złotnicy, a przede wszystkim projektanci są żywo zainteresowani kupnem nowoczesnych narzędzi, które usprawnią ich pracę oraz sprawią, że ich projekty będą nowocześniejsze. Na polskim rynku maszyn i narzędzi jubilerskich pojawia się coraz więcej urządzeń, które stworzone zostały z myślą…

03/2015, TEMAT MIESIĄCA

Promocja marki

Klienci salonów jubilerskich wybierają kosztowności modne, te najczęściej promowane w kolorowych czasopismach oraz w portalach społecznościowych i blogach. Modę na biżuterię kreują marki odzieżowe, dla których jest ona jedynie uzupełnieniem stroju. Najchętniej wybierają bransoletki z charmsami i beadsami. W tym sezonie najpopularniejszymi są te wykonane z ceramiki, szkła oraz plastiku…

03/2015, RAPORT

Polskie Targi Złotniczo-Jubilerskie

Polski Jubiler udostępnił swoje łamy, aby zaprezentować zdanie dwóch stron konfliktu – zarządu Międzynarodowego Centrum Targowego oraz Fundacji Rozwoju Polskiej Branży Jubilerskiej. Poprosiliśmy przeciwników pomysłu zmiany lokalizacji warszawskich targów Złoto Srebro Czas z ul. Prądzyńskiego na ul. Marsa o wyrażenie swojego zdania, poniżej publikujemy opinie ich przedstawicieli. Każdy ma prawo…

03/2015, PROBLEM BRANŻY
Strona 1 z 212