POLSKI JUBILER » NUMERY » 2008 » 03/2008

03/2008

03/2008

Nowa Polpora

Pierwsze modele czasomierzy Zielonogórskiej Manufaktury Zegarkowej znalazły nowych właścicieli bardzo szybko. Od zaprezentowania pierwszej kolekcji – 1 grudnia 2007, dnia św. Eligiusza, patrona zegarmistrzów, złotników i numizmatyków – nie minął nawet miesiąc i wszystkie zegarki, poza numerem “Jeden” Gnesna G01/09, zostały sprzedane. Tymczasem producent przygotowuje nową “Kolekcję 2008” – liczba…

03/2008, PANORAMA

Umiar jest passe! Hiszpański Bisutex 2008

W dniach 17-21 stycznia w Madrycie odbyły się międzynarodowe targi biżuterii, zegarków, toreb i akcesoriów Bisutex 2008. Targi, zorganizowane przez hiszpańskie przedsiębiorstwo targowe IFEMA, są skierowane przede wszystkim do klienta detalicznego oraz właścicieli sklepów z upominkami. Polska biżuteria cieszyła się w Madrycie dużym zainteresowaniem Jeszcze w ubiegłym roku w Madrycie,…

03/2008, TARGI

Włoski wzrost First 2008 w Vicenzie

Pierwsze targi w roku, przed wszystkimi innymi. Prawie 1700 wystawców z całych Włoch i 30 innych krajów zaprezentowało się na pierwszej edycji First, na blisko siedemdziesięciu tys. metrów kwadratowych przestrzeni wystawowej W dniach 13-20 stycznia tego roku Targi Vicenza zorganizowały First – międzynarodową wystawę biżuterii i złota – wydarzenie rozpoczynające…

03/2008, TARGI

Kreatywny eksport. Polacy na targach inhorgenta 2008

Zakończone 18 lutego europejskie święto biżuterii, czyli monachijskie targi inhorgenta 2008 dowiodły, że mimo niepewnej koniunktury na rynkach światowych oraz silnego złotego, eksport polskiej biżuterii może być bardzo opłacalny. Sukces wymaga jednak dużego nakładu pracy i kreatywności. Polscy wystawcy w Monachium to przede wszystkim projektanci prezentujący swoje prace w prestiżowej…

03/2008, TARGI

Amberif na 5

Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich AMBERIF obchodzą 15 urodziny. Wiele wskazuje na to, że będzie to impreza na piątkę – w trwających 5 dni targach organizatorzy przewidują udział 500 firm wystawiających się na 5 tys. mkw. Poza wieloma imprezami towarzyszącymi, podczas targów zakończy się też pięć konkursów Coraz…

03/2008, TARGI

Nowości marki VERONA

CRYSTAL Kryształ – bezbarwny – jest teraz na czele rankingów popularności wśród “błyskotek” poszukiwanych przez Panie. Dlatego w naszej nowej kolekcji – jest bohaterem. Naszyjniki, kolczyki, zawieszki, bransoletki z kryształem fasetowanym, w różnych kształtach i wielkościach. Np. na srebrnych, zawsze rodowanych lub stalowych linkach. To biżuteria świeża, lekka i efektowna.…

03/2008, PANORAMA

Francja i tajemnicza Polska

Choć Polacy praktycznie nie mają kontaktu z francuskim rynkiem jubilerskim, jest on bardzo interesujący. W Paryżu obywają się dwie najistotniejsze imprezy biżuteryjne, każda ma zupełnie inny profil, innych wystawców i zwiedzających. Oba wydarzenia targowe oddają zasadniczy podział francuskiego rynku Moda przede wszystkim – Eclat de Mode Tegoroczne wydanie styczniowych targów…

03/2008, TARGI

Kruk się wznosi

W 2007 grupa W. KRUK otworzyła sześć nowych salonów jubilerskich (oraz siedem pozostałych swoich marek Deni Cler i jedna Cacharel). Na rok 2008 zaplanowano dalszy rozwój sieci detalicznej (m.in. otwarcie dziewięciu salonów KRUK, z czego większość powstanie pod koniec roku. Przewidywane nakłady inwestycyjne to 12 mln zł, z czego 9,7…

03/2008, PANORAMA

Święty biznes Biżuteria religijna w Polsce

Polska jako kraj ludzi przywiązanych do religijnych obrzędów jest potencjalnie świetnym rynkiem dla dewocjonaliów. Z drugiej jednak strony tradycja ogranicza popyt do konkretnych pór roku i zachowawczych form. Co ciekawe, osoby reprezentujące firmy działające na rynku biżuterii religijnej różnie oceniają sytuację i kierunek zmian Wśród osób z branży panuje zgoda…

03/2008, TEMAT MIESIĄCA

Rok możliwości Walny Zjazd Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych

W wykorzystaniu wszystkich możliwości stojących przed złotnikami przeszkadza im często natłok codziennych obowiązków i kłopotów – taki wniosek można wysnuć po ostatnim walnym zjeździe artystów – złotników. Dużą część spotkania zajęło omawianie problemów z uzyskiwaniem znaków probierczych. Przyczyny problemów w liście do uczestników starały się tłumaczyć panie Aleksandra Górkiewicz-Malina i…

03/2008, PANORAMA

Sonda

W jakim stopniu biżuteria religijna jest produktem sezonowym? Czy sprzedawca biżuterii powinien angażować środki w ofertę tego typu przez cały rok? Jerzy Macur, J-M Metaloplastyka Każdy właściciel sklepu jubilerskiego z ofertą ogólną, który nie specjalizuje się w dewocjonaliach, powinien mieć podstawowe wzory medalików, przede wszystkim z Matką Boską, klasyczne krzyżyki,…

03/2008, SONDA
Strona 1 z 3123