Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

04/2011 | Polski Jubiler


POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 » 04/2011

Reklama dźwignią handlu

Gdy sprzedaż biżuterii złotej i srebrnej w salonach jubilerskich spada, właściciele salonów jubilerów stają przed dylematem, w jaki sposób pozyskać nowych klientów i sprawić, aby stali się oni stałymi odbiorcami biżuterii wysokiej jakości. Obserwując rynek jubilerski można dojść do wniosku, że znaczna część klientów zainteresowana jest zakupem tanich „błyskotek” zamiast…

04/2011, PROBLEM BRANŻY

Złoto z okazji I Komunii

Najczęściej złotą biżuterię kupuje się jako prezent na jakąś wielką uroczystość rodzinną. Motywem do zakupów złotej biżuterii są także zaręczyny i ślub. Nie można jednak zapominać o ogromnym, jak na warunki międzynarodowe, rynku dewocjonaliów, które w dużej części wykonywane są ze złota. Dewocjonalia sprzedawane są w Polsce od wielu lat…

04/2011, TEMAT MIESIĄCA

Złoto w kolorze tęczy

Czerwone, różowe i zielone złoto, które znalazło swoich wiernych zwolenników w krajach Europy Zachodniej, w Polsce nie spotkało się z wielkim zainteresowaniem klientów salonów jubilerskich. Biżuteria z niego wykonana nie cieszy się dużą popularnością wśród klientów, nie wzbudziła także zainteresowania samych jubilerów oraz producentów biżuterii. Nie wiadomo, czy moda na…

04/2011, TEMAT MIESIĄCA

Złoto, srebro i platyna na zaręczyny

Właściciele salonów jubilerskich jak co roku przygotowują się na przyjęcie w swoich sklepach rzeszy narzeczonych, którzy zamierzają kupić nie tylko pierścionki zaręczynowe, ale także obrączki. W tym roku właściciele salonów jubilerskich obawiają się, że zainteresowaniem klientów cieszyć się będzie najtańsza biżuteria. Mimo że w salonach można znaleźć pierścionki i obrączki…

04/2011, TEMAT MIESIĄCA

04/2011

04/2011

Wzrost wartości rynku

Jedna uncja złota osiągnęła wartość ponad 1400 dolarów. Inwestorzy lokują swoje fundusze w złocie, aby zabezpieczyć swoje oszczędności. Analitycy podkreślają, że w najbliższym czasie możemy liczyć na ponowne wzrosty cen. Dla rynku jubilerskiego stale wzrastające ceny złota nie są dobrą wiadomością. W najbliższym czasie właściciele salonów jubilerskich muszą liczyć się…

04/2011, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria powinna mieć “metkę”

Rozmowa z Marcinem Tymińskim nowym prezesem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych Polski Jubiler: Zastał Pan wybrany nowym prezesem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych. Zajmie Pan miejsce, które przez niemal dwadzieścia lat piastowane było przez Andrzeja Bielaka. Co planuje Pan zmienić w STFZ, a jakie działania będzie Pan kontynuował? Marcin Tymiński, prezes Stowarzyszenia…

04/2011, LUDZIE BRANŻY

Krótkie serie

Nikogo nie dziwi, że projektanci biżuterii wykonują swoje wyroby w niewielkiej liczbie egzemplarzy. Jednak podobną metodę zaczynają stosować producenci biżuterii, którzy swój asortyment także zaczynają wytwarzać w niezwykle krótkich seriach. Biżuteria tworzona w małej liczbie egzemplarzy spotyka się z coraz większym zainteresowaniem właścicieli salonów jubilerskich, którzy starają się oferować swoim…

04/2011, SKLEP

Międzynarodowe spotkanie branży

31 marca w Bazylei zakończyły się największe na świecie Targi Zegarków i Biżuterii. Organizatorzy targów podkreślają, że na branżową imprezę przybyło więcej kupujących niż w roku ubiegłym. Ośmiodniowe spotkanie pokazało, że kryzys w branży jubilerskiej powoli przechodzi do przeszłości. 39. Targi Zegarków i Biżuterii odwiedziło, według oficjalnych statystyk, 103 200…

04/2011, PANORAMA

Złoty czas złota

Koniec pierwszego kwartału 2011 roku to dla złota „złoty” czas. Na giełdzie w Londynie cena tego szlachetnego kruszcu ustanowiła nowy, historyczny rekord − 24 marca jedna uncja złota kosztowała 1.447,40 dolarów, co w przeliczeniu na złotówki wyniosło 4.081,65 złotych. Oznacza to, że w ciągu tygodnia cena jednej uncji wzrosła o…

04/2011, EKONOMIA

Prezentacje 2011

Międzynarodowe Centrum Targowe, Pracownia Sztuk Plastycznych oraz Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych zaprasza wszystkich, którzy zajmują się złotnictwem i biżuterią, do wzięcia udziału w tegorocznej XI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Biżuterii Artystycznej „Prezentacje 2011”. Celem konkursu jest popularyzacja współczesnego złotnictwa w Polsce, poszukiwanie nowych trendów, form, materiałów, technik, rozwiązań formalnych, aktywizacja środowisk…

04/2011, PANORAMA

Szkło libijskie − klejnot Sahary

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Fig. Szkło jest twardym, kruchym i zwykle przezroczystym materiałem powstającym wskutek stopienia, a następnie dość szybkiego schłodzenia wytworzonego stopu, bez jego krystalizacji. Podstawowym surowcem do produkcji szkła jest piasek kwarcowy. Szkło wytwarzane jest już od tysięcy lat. Jednak pierwszym szkłem, z którym zetknął…

04/2011, GEMMOLOGIA
Strona 1 z 3123