POLSKI JUBILER » NUMERY » 2023 » 02/2023

02/2023

02/2023

Trendy na rynku

Obserwując modę na rynku zegarków, można wskazać na dwa kierunki jej rozwoju. Pierwszy to taki, że zegarki zaczynają być traktowane jako fantazyjna i funkcjonalna biżuteria damska, która doskonale uzupełnia stylizację. Drugi – to dynamiczny rozkwit rynku zegarków inteligentnych. Należy zauważyć, że smartwatche stają się coraz popularniejsze, i to w każdym…

02/2023, ZEGARKI

Złotnictwo Info

Po II wojnie światowej odnotowaliśmy na ziemiach polskich wyjątkowy w skali Europy i świata rozwój wzornictwa związanego z biżuterią i sztuką złotniczą. Uwarunkowania historyczne, ekonomiczne i administracyjne spowodowały wzrost zainteresowania wykorzystaniem srebra w przestrzeni, która do tej pory była zarezerwowana głównie dla złota. Wśród historyków sztuki, złotników, jubilerów i projektantów…

02/2023, WYSTAWA

Biżuteria to moja pasja

Rozmowa z Olgą Zielińską, projektantką biżuterii Jak zaczęła się pani przygoda z biżuterią? Moja mama jeszcze w PRL-u sama dla siebie montowała naszyjniki z koralików, lepiła elementy z modeliny i robiła z nich biżuterię, jakiej nie było w sklepach. Taki niepokój twórczy. Ja tę biżuterię w jakimś momencie od niej…

02/2023, DOBRE BO POLSKIE

Maszyny w warsztacie jubilera

Najczęściej kupowanym narzędziem jubilerskim przez polskich producentów i twórców biżuterii są drukarki 3D. Oczywiście razem z nimi dobrze sprzedaje się oprogramowanie komputerowe, które znacznie ułatwia pracę nad projektowaniem biżuterii. Natomiast producenci biżuterii coraz rzadziej decydują się na zakup maszyn jubilerskich wykorzystywanych do masowej produkcji biżuterii. Producenci biżuterii w ostatnim czasie…

02/2023, TECHNOLOGIE

Biżuteria online

Świat popandemiczny przyniósł nam rozwój sprzedaży biżuterii przez internet. Aby funkcjonować na rynku jubilerskim, nie można nie posiadać sklepu w sieci, gdyż większość klientów zainteresowanych zakupem biżuterii rozpoczyna poszukiwania wymarzonego wyrobu właśnie za pośrednictwem internetu. Należy zauważyć, że coraz częściej twórcy biżuterii niemal całkowicie rezygnują z tradycyjnych punktów sprzedaży i…

02/2023, TEMAT MIESIĄCA

Opakuj swój skarb

W czasach, gdy większości zakupów dokonujemy za pośrednictwem sieci, na znaczeniu zyskuje opakowanie, w którym klienci otrzymują kosztowności. Jest to czasami jedyny kontakt klienta z naszą marką jubilerską. Opakowanie musi kryć w sobie aurę luksusu i zastąpić osobistą wizytę klienta w sklepie z biżuterią. Warto zastanowić się, jakie opakowania na…

02/2023, TEMAT MIESIĄCA

Zaręczyny na miarę naszych czasów

Młodzi konsumenci przyzwyczajeni są do tego, że mają wszystko, czego chcą, za pośrednictwem internetu. Ich naturalnym środowiskiem jest świat wirtualny, który nie stawia żadnych barier. Wkraczając w dorosłe życie, chcą w nim dokonywać takich samych wyborów, jakich dokonywali jako nastolatkowie, i nie wyobrażają sobie, że jakieś ich marzenie może nie…

02/2023, TEMAT MIESIĄCA

Obrączki na zamówienie

Młodzi Polacy, zaczynając przygotowania do ślubu, przemierzają internet w celu znalezienia odpowiedniej biżuterii. Przy wyborze obrączek i pierścionka zaręczynowego kierują się ceną wyrobu jubilerskiego oraz jego designem. Nie można zapominać, że nie bez znaczenia pozostaje dla nich głos zaprzyjaźnionych osób i moda panująca w mediach społecznościowych. Projektanci, którzy oferują swoje…

02/2023, TEMAT MIESIĄCA

Moda ślubna

Młodzi Polacy odwiedzający salony jubilerskie z okazji zawarcia związku małżeńskiego oczekują nowoczesnej i niekonwencjonalnej biżuterii. Chcą za pomocą pierścionka zaręczynowego i obrączek wyrazić nie tylko swoje uczucia, ale także zamanifestować światu swoje przekonania. Dlatego też szukają biżuterii, która w pełni odda ducha czasów, w jakich żyjemy. Narzeczeni wybierają biżuterię stworzoną…

02/2023, TEMAT MIESIĄCA

Kamienie i materiały jubilerskie

Klienci salonów jubilerskich oczekują wyrobów na miarę XXI wieku – doskonałej jakości, ciekawego wzornictwa i, co niezwykle istotne, wiedzy na temat pochodzenia danego materiału jubilerskiego. Przejrzystość dostaw to nie tylko jeden z kluczowych celów polityki zrównoważonego rozwoju, ale także ważny dla klientów polskich sklepów z biżuterią element, brany pod uwagę…

02/2023, PROBLEM BRANŻY

50. urodziny targów Inhorgenta

Rozmowa ze Stefanie Maendlein, dyrektor targów Inhorgenta w Monachium W marcu br., po kilkuletniej przerwie, wróciła pani do zarządzania targami Inhorgenta . W międzyczasie sporo się wydarzyło na świecie, w tym również w branży targowej. Z jakimi wyzwaniami musi mierzyć się obecnie Inhorgenta ? Czy możemy mówić o powrocie do…

02/2023, AKTUALNOŚCI
Strona 1 z 212