Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

PORTAL | Polski Jubiler





PORTAL

Reforma edukacji a kształcenie jubilerów i złotników

Reforma szkolnictwa zawodowego, na którą z taką nadzieją czekało środowisko złotników polskich, niestety na razie przyniosła sporo rozczarowań. Jej celem jest kształcenie młodych adeptów jubilerstwa i złotnictwa do zawodu oraz angażowanie w to przedsięwzięcie przyszłych pracodawców. Jednak jak pokazuje praktyka, pracodawcy, którzy w myśl reformy, mieli współfinansować kształcenie młodzieży, nie…

03/2019, ARTYKUŁ GŁÓWNY, EDUKACJA, W NUMERZE

Hurt, detal z dowozem do pracowni Przyszłość branży jubilerskiej

Zainteresowanie biżuterią stale rośnie. Na polskim rynku jubilerskim pojawia się coraz więcej firm oraz samodzielnych twórców, którzy rozpoczęli swoją przygodę z biżuterią. Stąd też wzrost sprzedaży akcesoriów i kamieni jubilerskich. Zarówno początkujący twórcy, jak i producenci biżuterii mają możliwość kupna doskonałej jakości kamieni jubilerskich oraz prefabrykatów oferowanych na polskim rynku…

03/2019, ARTYKUŁ GŁÓWNY, PRODUKT, W NUMERZE

Ukłon w stronę klasycznych wartości sztuki złotniczej

Rozmawiamy z Pawłem Kaczyńskim, artystą złotnikiem, który projektowaniem biżuterii zajmuje się od 1990 r. Od 1992 r. jest członkiem Związku Polskich Artystów Rzeźbiarzy, a od 1995 r. Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych. Jest jednym z autorów Grupy Sześć, wspierającej ideę tworzenia biżuterii unikatowej. Jego prace prezentowane były na ponad stu wystawach…

03/2019, ARTYKUŁ GŁÓWNY, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Przeszłość i przyszłość Srebra

Rozmowa z Justyną Teodorczyk, dyrektorką Galerii Sztuki w Legnicy o 40. rocznicy Festiwalu Srebro oraz o planach na przyszłość To już 40 lat minęło, odkąd w Legnicy po raz pierwszy zagościło Srebro. Okrągłe rocznice zawsze skłaniają nas do refleksji i stąd moje pytanie: co Srebro dało Legnicy? I jaki wpływ…

03/2019, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Konkurs, który zmienił oblicze polskiej sztuki złotniczej

Rozmowa z Markiem Nowaczykiem, artystą, historykiem sztuki, kuratorem, współzałożycielem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych, ale przede wszystkim inicjatorem pierwszego w Polsce konkursu złotniczego Konkurs, który zmienił oblicze Rok 1979 był przełomowy dla biżuterii artystycznej w Polsce. W tym bowiem roku zainicjował pan jedno z najbardziej znaczących wydarzeń artystycznych – Przegląd Form…

03/2019, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

12. Międzynarodowe Letnie Targi Biżuterii i Zegarków

Jubinale to najważniejsze wydarzenie branży jubilerskiej w Europie Centralnej. Targi oferują gościom niepowtarzalny wgląd w letnie trendy, które w nadchodzącym sezonie będą napędzały polski i europejski rynek jubilerski. 12. edycja targów odbędzie się 13-15 czerwca 2019 r. w nowoczesnej hali Międzynarodowego Centrum Targowo-Kongresowego EXPO Kraków przy ul. Galicyjskiej 9 w…

03/2019, AKTUALNOŚCI, W NUMERZE

Sezon na biżuterię religijną

Obserwując polski rynek jubilerski, można zauważyć, że w kwietniu i maju znacznie wzrasta sprzedaż dewocjonaliów. Oczywiście sytuacja ta ma swoje uzasadnienie w związku z przygotowaniami do Pierwszej Komunii Świętej. Nie można jednak zapominać, że w naszym kraju sezon na biżuterię religijną trwa przez cały rok i zawsze znajdują się klienci…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Profesjonalne zdjęcie biżuterii

Rozmowa z Wojciechem Piechowskim – mistrzem złotnictwa, menedżerem produktu w firmie Komet Jewellery, fotografem z zamiłowania – o fotografii jubilerskiej Czy twórcy biżuterii powinni inwestować pieniądze w specjalistyczne aparaty fotograficzne, czy może lepiej, by zlecali wykonanie zdjęć swojej biżuterii specjalistom? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Każde z rozwiązań…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Marka jubilerska mierzona jakością pudełka

Opakowania jubilerskie są jednym z podstawowych produktów marketingowych, jaki może wykorzystać salon jubilerski i producent biżuterii, aby wypromować swoją markę. To także ważne medium, za pomocą którego docieramy ze swoim przekazem do potencjalnego klienta, dlatego tak istotne jest, aby spełniało ono oczekiwania konsumentów. Popyt na spersonalizowane opakowania otwiera szansę na…

01/2019, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Obrączka wersja 2.0

Każdy salon jubilerski w Polsce ma w swojej ofercie szeroki wybór obrączek. Klienci mogą wybierać spośród kilkuset modeli, a mimo to sprzedaż tego rodzaju biżuterii z roku na rok spada. Osoby, które decydują się na zakup obrączek, zazwyczaj wybierają klasyczne modele wykonane z białego złota, ale także coraz chętniej sięgają…

01/2019, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Kamienie kolorowe

świaPowoli wraca moda na biżuterię z kamieniami kolorowymi. Klienci w salonach jubilerskich coraz chętniej wybierają pierścionki z szafirami, szmaragdami czy rubinami. Zainteresowanie klientów budzi też cytryn, opal i topaz. Na naszych oczach następuje stopniowe, acz widoczne przełamanie tendencji do kupowania jedynie diamentów. Właściciele salonów jubilerskich zauważają, że klienci chcą posiadać…

04/2018, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Spadek sprzedaży złotej biżuterii w Europie i USA

Światowa Rada Złota opublikowała raport, z którego wynika, że w drugim kwartale 2018 r. popyt na złoto spadł o 4 proc. Zapotrzebowanie na złoto wyniosło w tym czasie 964 tony. Popyt na biżuterię spadł o 2 proc. i wyniósł 510,3 tony. Nie zmienił się natomiast popyt na złoto inwestycyjne i…

04/2018, RAPORT, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT