Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

PORTAL | Polski Jubiler


PORTAL

Ewolucja biżuterii z bursztynem od lat 70. XX w. do dnia dzisiejszego

Zorganizowana przeze mnie w zeszłym roku wystawa polskiej biżuterii z bursztynem „Piękno zatrzymane w czasie” w Muzeum Narodowym Oddział Prowincji Guizhou okazała się ogromnym sukcesem. Wydarzenie było szeroko relacjonowane w chińskich mediach oraz przez kilka miesięcy znajdowało się na liście najważniejszych imprez kulturalnych ChRL. Wystawa wzbudziła ponadto zainteresowanie innej placówki…

05/2019, ARTYKUŁ GŁÓWNY, W NUMERZE, WYSTAWA

Bezpieczeństwo jak złoto

Złoto dla jego nabywcy od lat kojarzy się z bezpieczeństwem, pewnością, spokojem i długoterminową lokatą na niepewne czasy. Czy bezpieczeństwo złota, kruszcu będącego przedmiotem obrotu handlowego, obróbki lub towarem na półce jubilerskiej, przez przedstawicieli branży jubilerskiej postrzegane powinno być podobnie? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie, ale po kolei. Każda…

05/2019, ARTYKUŁ GŁÓWNY, W NUMERZE, WARSZTAT JUBILERSKI

Biżuteria slow to najlepszy kierunek rozwoju biżuterii

Rozmowa z Aliną Filimoniuk-Pilecką, projektantką biżuterii, właścicielką marki Filimoniuk Design. Tworzy niestandardową biżuterię łączącą różne materiały takie jak srebro, bursztyn, mosiądz, żywice. Czym dla pani jest biżuteria? Czy traktuje ją pani jako formę wyrazu artystycznego, czy może jako przedmiot sztuki użytkowej? Projektowanie biżuterii to moja pasja. Jest to dla mnie…

05/2019, ARTYKUŁ GŁÓWNY, DOBRE BO POLSKIE, W NUMERZE

Opakowanie eco-friendly

Klientom salonów jubilerskich zależy na losie naszej planety. Mają coraz większą świadomość ekologiczną, dlatego też chcą posiadać opakowania, które wykonane zostały z materiałów pochodzących z recyklingu. Zwracają coraz większą uwagę nie tyle na jakość pudełka czy jego wzornictwo, ile na materiał, z którego opakowanie powstało. Nowy trend spowodował, że coraz…

05/2019, ARTYKUŁ GŁÓWNY, TEMAT MIESIĄCA, W NUMERZE

Kobieta + biżuteria musi stanowić całość

Rozmowa z Andrzejem Głodowskim, głównym projektantem biżuterii w firmie AG Design, której jest założycielem. Firma powstała w 1998 r. i od początku specjalizuje się w produkcji srebrnej biżuterii artystycznej. Artysta łączy srebro z tytanem, skórą oraz stalą i brązem. Jego inspiracja wypływa wprost z natury – w jego twórczości odnajdziemy…

04/2019, DOBRE BO POLSKIE, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Galerie internetowe

Na polskim rynku jubilerskim działa nieco ponad 4 tys. podmiotów gospodarczych zajmujących się produkcją i sprzedażą biżuterii. Co roku swoje podwoje zamyka kilkadziesiąt firm, gdyż ich oferta nie spotyka się z zainteresowaniem klientów. Część właścicieli salonów jubilerskich próbuje swoich sił w internecie, otwierając sklepy i galerie z biżuterią zarówno tradycyjną,…

04/2019, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Sezon na biżuterię religijną

Obserwując polski rynek jubilerski, można zauważyć, że w kwietniu i maju znacznie wzrasta sprzedaż dewocjonaliów. Oczywiście sytuacja ta ma swoje uzasadnienie w związku z przygotowaniami do Pierwszej Komunii Świętej. Nie można jednak zapominać, że w naszym kraju sezon na biżuterię religijną trwa przez cały rok i zawsze znajdują się klienci…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Profesjonalne zdjęcie biżuterii

Rozmowa z Wojciechem Piechowskim – mistrzem złotnictwa, menedżerem produktu w firmie Komet Jewellery, fotografem z zamiłowania – o fotografii jubilerskiej Czy twórcy biżuterii powinni inwestować pieniądze w specjalistyczne aparaty fotograficzne, czy może lepiej, by zlecali wykonanie zdjęć swojej biżuterii specjalistom? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Każde z rozwiązań…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Marka jubilerska mierzona jakością pudełka

Opakowania jubilerskie są jednym z podstawowych produktów marketingowych, jaki może wykorzystać salon jubilerski i producent biżuterii, aby wypromować swoją markę. To także ważne medium, za pomocą którego docieramy ze swoim przekazem do potencjalnego klienta, dlatego tak istotne jest, aby spełniało ono oczekiwania konsumentów. Popyt na spersonalizowane opakowania otwiera szansę na…

01/2019, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Obrączka wersja 2.0

Każdy salon jubilerski w Polsce ma w swojej ofercie szeroki wybór obrączek. Klienci mogą wybierać spośród kilkuset modeli, a mimo to sprzedaż tego rodzaju biżuterii z roku na rok spada. Osoby, które decydują się na zakup obrączek, zazwyczaj wybierają klasyczne modele wykonane z białego złota, ale także coraz chętniej sięgają…

01/2019, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Kamienie kolorowe

świaPowoli wraca moda na biżuterię z kamieniami kolorowymi. Klienci w salonach jubilerskich coraz chętniej wybierają pierścionki z szafirami, szmaragdami czy rubinami. Zainteresowanie klientów budzi też cytryn, opal i topaz. Na naszych oczach następuje stopniowe, acz widoczne przełamanie tendencji do kupowania jedynie diamentów. Właściciele salonów jubilerskich zauważają, że klienci chcą posiadać…

04/2018, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Spadek sprzedaży złotej biżuterii w Europie i USA

Światowa Rada Złota opublikowała raport, z którego wynika, że w drugim kwartale 2018 r. popyt na złoto spadł o 4 proc. Zapotrzebowanie na złoto wyniosło w tym czasie 964 tony. Popyt na biżuterię spadł o 2 proc. i wyniósł 510,3 tony. Nie zmienił się natomiast popyt na złoto inwestycyjne i…

04/2018, RAPORT, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT