Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Profesjonalny biznesplan | Polski Jubiler





Profesjonalny biznesplan

Jest to dokument, który pomoże przemyśleć decyzję o podjęciu działalności gospodarczej, wyznaczyć cele, do których będziemy dążyć, i określi sposób ich realizacji.





Funkcje dokumentu




Biznesplan spełnia dwie zasadnicze funkcje - powinien pomóc w zdobyciu kapitału na rozpoczęcie działalności, a pracownikom odpowiedzialnym za realizację projektu dostarczyć dokładny plan operacji. Nie ma jednego obowiązującego układu, w jakim powinien być zrobiony biznesplan. Zależy to od charakteru przedsięwzięcia i adresata dokumentu, ale w każdym powinny znaleźć się typowe elementy. Podstawowe części biznesplanu to: streszczenie, opis produktu lub usługi, cel firmy, opis zespołu zarządzającego, analiza rynku i konkurencji, plan marketingowy, system biznesowy i organizacja firmy, harmonogram realizacji przedsięwzięcia, szanse i zagrożenia oraz plany finansowe i źródła finansowania.





Odpowiednio przygotowany plan to połowa sukcesu




Bardzo istotną rolę spełnia pierwsza część biznesplanu, czyli streszczenie. Powinno być ono miniaturką przygotowanego przez nas dokumentu. Jego zadaniem jest bowiem przykucie uwagi inwestora i zachęcenie go do dalszego czytania, a w efekcie zdecydowania się na wzięcie udziału w naszym projekcie. Dlatego też powinien on w sposób zwięzły przedstawiać zarys przedsięwzięcia oraz informacje o pomysłodawcy. Ważne jest także podkreślenie szansy rynkowej naszego przedsięwzięcia, koncepcji rozwoju firmy oraz określenie przewidywanych zysków. Kolejne części składowe biznesplanu stanowią uszczegółowienie informacji zawartych we wstępie. Opis produktu lub usługi powinien skupić się na próbie znalezienia odpowiedzi m.in. na następujące pytania: kto będzie odbiorcą naszej oferty, jaką wartość oferuje klientowi nasz produkt lub usługa, na czym polega jej innowacyjność w porównaniu do innych oferowanych przez konkurentów.



[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Marta Andrzejczak