POLSKI JUBILER » DZIAŁY » PROBLEM BRANŻY

Wakacje z biżuterią

Mimo szalejącej inflacji Polacy masowo planują wyjazdy na wakacje. Wybierają przede wszystkim kurorty nad Bałtykiem i odpoczynek nad mazurskimi jeziorami. Co cieszy tym bardziej że jest to niebywała okazja dla polskiej branży biżuteryjnej, aby zwiększyć sprzedaż biżuterii autorskiej, która w ostatnim czasie notowała spadek zainteresowania wśród klientów salonów jubilerskich i…

03/2022, PROBLEM BRANŻY

Artysta na globalnym rynku

Artyści na całym świecie stanęli wobec problemu dotarcia ze swoimi wyrobami złotniczymi do potencjalnych klientów. Pandemia, a teraz wojna w Ukrainie sprawiły, że klienci coraz rzadziej zaglądają do galerii z biżuterią autorską. Rosnąca inflacja oraz wzrost ceny metali i kamieni szlachetnych także nie przyczyniają się do wzrostu sprzedaży biżuterii. To…

03/2022, PROBLEM BRANŻY

Inwestowanie w złoto

Polacy od momentu wybuchu wojny na Ukrainie zaczęli dynamicznie inwestować w złoto. Z rynku niemal całkowicie zniknęły złote monety i sztabki, co spowodowało, że klienci pojawili się w salonach jubilerskich, kupując biżuterię, która staje się inwestycją na trudne czasy. Trend szturmowania salonów jubilerskich dostrzegalny jest w całej Europie. Sprzedaż złota…

02/2022, PROBLEM BRANŻY

Złoto rośnie w siłę

Światowa Rada Złota (WGC) opublikowała raport, z którego wynika, że cena złota pod koniec lutego nie tylko osiągała rekordową wartość niemal 2 tys. dolarów za uncję, ale w najbliższym czasie będzie stale rosła. Analitycy WGC uważają, że wojna na Ukrainie przyczyni się znacząco do wzrostu cen szlachetnych kruszców, a to…

02/2022, PROBLEM BRANŻY

Precjoza na topie

W ostatnim czasie wzrosła sprzedaż precjozów – Polacy chętnie kupują srebrne świeczniki, sztućce oraz cukiernice. Mimo pandemii, podczas której klienci salonów jubilerskich niechętnie kupowali wszelkiego rodzaju prezenty, sprzedaż wyrobów jubilerskich wzrasta. Sytuacja ta wynika przede wszystkim z faktu, że wielu Polaków zmieniało wystrój swoich wnętrz, przeprowadzali remonty i potrzebowali przedmiotów,…

01/2022, PROBLEM BRANŻY

Moda w czasie pandemii

Klienci polskich salonów jubilerskich stawiają na klasykę. Kupują głównie biżuterię znanych i uznanych marek jubilerskich wykonaną ze złota i srebra. Jak podkreślają właściciele sklepów z biżuterią, rzadko decydują się na eksperymenty modowe. Sprzedaż biżuterii fashion w czasie pandemii znacznie spadła. Polacy przestali masowo kupować modne ozdoby. Jak podkreślają specjaliści, wpływ…

01/2022, PROBLEM BRANŻY

Święta i tradycyjna biżuteria

Zbliżające się święta pokazują preferencje Polaków, po pierwsze decydują się na zakupy za pośrednictwem sieci, po drugie szukają biżuterii z jednej strony tradycyjnej z drugiej najnowocześniejszej. Okres świąt Bożego Narodzenia to najlepszy okres dla branży jubilerskiej. To wtedy klienci na całym świcie tłumnie odwiedzali salony jubilerskie a teraz chętnie odwiedzają…

06/2020, PROBLEM BRANŻY

Tarcza antykryzysowa dla złotnika

Rząd przygotował kilka kół ratunkowych, które w trudnym czasie pandemii mogą pomoc polskim przedsiębiorcom. Z pomocy korzystają także właściciele salonów jubilerskich, producenci, właściciele hurtowni czy artyści złotnicy, czyli wszyscy pracujący dla dobra polskiego rynku biżuteryjnego. Polscy przedsiębiorcy skorzystali z pomocy, jakiej udzielił rząd w pierwszych miesiącach lockdownu, ale należy pamiętać,…

03/2020, PROBLEM BRANŻY

Kłopoty z diamentami

Pod koniec 2019 r. sytuacja na światowym rynku diamentów wydawała się ustabilizowana. Jednak COVID-19 zachwiał całym systemem. Firmy zajmujące się na światową skalę polerowaniem i cięciem diamentów stanęły pod ścianą, gdyż wybuch epidemii w Chinach spowodował zastój na rynku. Rynkowy gigant De Beers ogłosił, że wybuch epidemii w Chinach spowodował…

02/2020, PROBLEM BRANŻY

Strategia SPRZEDAŻY

Przyszłość biżuterii jest tajemnicą, jednak niektórzy analitycy próbują ją zgłębić, przyglądając się wyborom konsumentów na całym świecie. Coraz częściej daje się usłyszeć głosy, że biżuteria stanie się nierozerwalnie związana z ciałem lub przemieni się w funkcjonalny przedmiot umożliwiający poruszanie się po świecie wirtualnym. Właściciele salonów jubilerskich nie powinni lekceważyć oczekiwań…

01/2020, PROBLEM BRANŻY

Przyszłość świata zaczyna się w biżuterii

Rosnąca świadomość ekologiczna klientów salonów jubilerskich sprawia, że branża jubilerska zmienia się. Konsumenci przywiązują coraz większą uwagę do sposobów pozyskiwania metali i kamieni szlachetnych wykorzystywanych w produkcji biżuterii, co z kolei skłania branżę do wprowadzenia zmian. Jak zauważył niedawno Nassir Abdulaziz Al-Nasser w przemówieniu wygłoszonym w imieniu ONZ na spotkaniu…

06/2019, POLSKI JUBILER, PROBLEM BRANŻY

Klasyczne obrączki

W modzie ślubnej niewiele się zmienia, cały czas modne są obrączki wykonane z białego złota wzbogacone o małe brylanty. Przyszłe małżeństwa w kwestii obrączek bardzo rzadko decydują się na eksperymentowanie z formą i kształtem biżuterii, zazwyczaj wybierają klasyczne wzory wykonane ze złota. A w wyborze kierują się przede wszystkim ceną…

06/2019, PROBLEM BRANŻY