POLSKI JUBILER » DZIAŁY » PROBLEM BRANŻY (Strona 2)

Strategia SPRZEDAŻY

Przyszłość biżuterii jest tajemnicą, jednak niektórzy analitycy próbują ją zgłębić, przyglądając się wyborom konsumentów na całym świecie. Coraz częściej daje się usłyszeć głosy, że biżuteria stanie się nierozerwalnie związana z ciałem lub przemieni się w funkcjonalny przedmiot umożliwiający poruszanie się po świecie wirtualnym. Właściciele salonów jubilerskich nie powinni lekceważyć oczekiwań…

01/2020, PROBLEM BRANŻY

Przyszłość świata zaczyna się w biżuterii

Rosnąca świadomość ekologiczna klientów salonów jubilerskich sprawia, że branża jubilerska zmienia się. Konsumenci przywiązują coraz większą uwagę do sposobów pozyskiwania metali i kamieni szlachetnych wykorzystywanych w produkcji biżuterii, co z kolei skłania branżę do wprowadzenia zmian. Jak zauważył niedawno Nassir Abdulaziz Al-Nasser w przemówieniu wygłoszonym w imieniu ONZ na spotkaniu…

06/2019, POLSKI JUBILER, PROBLEM BRANŻY

Klasyczne obrączki

W modzie ślubnej niewiele się zmienia, cały czas modne są obrączki wykonane z białego złota wzbogacone o małe brylanty. Przyszłe małżeństwa w kwestii obrączek bardzo rzadko decydują się na eksperymentowanie z formą i kształtem biżuterii, zazwyczaj wybierają klasyczne wzory wykonane ze złota. A w wyborze kierują się przede wszystkim ceną…

06/2019, PROBLEM BRANŻY

Wyższa wartość dla środowiska

Zjawisko recyklingu w świecie biżuterii znane jest już od dłuższego czasu. Twórcy biżuterii starają się wykorzystywać zużytą biżuterię i tworzyć z niej nowoczesne wyroby, które dzięki zabiegom zyskują drugie życie. Ostatnio na polski rynek jubilerski przywędrowało nowe zjawisko, a mianowicie – uncykling, czyli przetwarzanie odpadów w przedmioty unikatowe o wyższej…

04/2019, PROBLEM BRANŻY

Certyfikat etyczności

Konsumenci na całym świecie stają się coraz bardziej świadomi. Zależy im na posiadaniu przedmiotów, które zostały wyprodukowane z troską o środowisko naturalne. Trend ten nie ominął również rynku jubilerskiego. Klientom salonów z biżuterią zależy na posiadaniu wyrobów z certyfikatem Fairmined. Fairmined poświadcza, że złoto wykorzystane do produkcji biżuterii pochodzi od…

04/2019, PROBLEM BRANŻY

Moda na perły

Perłowa biżuteria stała się w Polsce biżuterią modną. Klientki salonów jubilerskich chętnie kupują kolczyki, bransoletki czy naszyjniki z pereł. Trudno wyobrazić sobie sklep z biżuterią, w którym brakowałoby perłowych kosztowności. I mimo że gros biżuterii pochodzi z importu, to coraz częściej na polskim rynku jubilerskim można spotkać producentów wykonujących biżuterię…

02/2019, PROBLEM BRANŻY

Modowa z potencjałem

Nie od dziś wiadomo, że upodobania klientów kształtują media. A te stawiają na biżuterię modową. Na łamach czasopism, w lifestyle’owych portalach internetowych czy w telewizji pojawia się biżuteria modowa. Biżuteria ukazywana w popularnych serialach, noszona przez celebrytki oddaje charakter zmieniającego się społeczeństwa polskiego. Z danych opublikowanych przez Global Industry Analysts…

02/2019, PROBLEM BRANŻY

Sezon na biżuterię religijną

Obserwując polski rynek jubilerski, można zauważyć, że w kwietniu i maju znacznie wzrasta sprzedaż dewocjonaliów. Oczywiście sytuacja ta ma swoje uzasadnienie w związku z przygotowaniami do Pierwszej Komunii Świętej. Nie można jednak zapominać, że w naszym kraju sezon na biżuterię religijną trwa przez cały rok i zawsze znajdują się klienci…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Profesjonalne zdjęcie biżuterii

Rozmowa z Wojciechem Piechowskim – mistrzem złotnictwa, menedżerem produktu w firmie Komet Jewellery, fotografem z zamiłowania – o fotografii jubilerskiej Czy twórcy biżuterii powinni inwestować pieniądze w specjalistyczne aparaty fotograficzne, czy może lepiej, by zlecali wykonanie zdjęć swojej biżuterii specjalistom? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Każde z rozwiązań…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Biżuteria przed obiektywem

Nie od dziś wiadomo, że zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów, a w wypadku biżuterii nawet więcej niż milion. Decyzję o zakupie biżuterii podejmujemy bowiem coraz częściej na podstawie zdjęcia umieszczonego w internecie, gazecie czy katalogu. Albo dany obiekt biżuteryjny przypadnie nam do gustu, albo nie. Nie można więc zdać…

02/2019, PROBLEM BRANŻY

Im lepsze zabezpieczenie, tym mniejsza składka

Dawna reklama znanej firmy brzmi: przezorny zawsze ubezpieczony. Każdy właściciel salonu jubilerskiego, galerii autorskiej, a także twórca biżuterii powinien mieć ubezpieczenie, które zapewni mu poczucie bezpieczeństwa, a w razie jakichkolwiek kłopotów pozwoli na kontynuowanie działalności. Decydując się na ubezpieczenie salonu jubilerskiego, należy liczyć się z dużymi wydatkami. Firmy ubezpieczeniowe niechętnie…

01/2019, PROBLEM BRANŻY

Za dotknięciem myszy

W ostatnim czasie polskiej branży jubilerskiej wyrosła konkurencja. Polacy coraz chętniej kupują biżuterię za pośrednictwem sieci, zamawiając bezpośrednio od chińskich dostawców. Popularność platform sprzedażowych typu AliExpress sprawia, że polscy importerzy biżuterii, ale także twórcy odnotowują spadek sprzedaży biżuterii modowej. Tania, modna biżuteria, w której zakochali się Polacy, jest teraz jeszcze…

06/2018, PROBLEM BRANŻY