POLSKI JUBILER » NUMERY » 2018 (Strona 5)

Miniaturyzacja narzędzi i maszyn jubilerskich

Narzędzia i maszyny jubilerskie są stale udoskonalane, aby mogły spełniać oczekiwania producentów biżuterii. Z roku na rok stają szybsze i wydajniejsze. Teraz przyszedł czas na ich miniaturyzację. Niemal wszyscy producenci sprzętu jubilerskiego dostrzegli potrzebę dostosowania maszyn jubilerskich do nowych wymagań klientów, którzy poza jakością i funkcjonalnością kupowanego sprzętu, oczekują także…

04/2018, TECHNOLOGIE

Emalia to podstawowy środek wyrazu

Rozmowa z Anną Betley, projektantką, artystką, właścicielką marki Samaia Jewellery o biżuterii i miłości do emalii Skąd wzięło się u pani zamiłowanie do emalii? Biżuterię z emalią zobaczyłam po raz pierwszy w Gruzji. Był to rok 1999. Obok tej biżuterii nie można było przejść obojętnie. Były to miniaturowe obrazy zamknięte…

04/2018, DOBRE BO POLSKIE

Kamienie kolorowe

świaPowoli wraca moda na biżuterię z kamieniami kolorowymi. Klienci w salonach jubilerskich coraz chętniej wybierają pierścionki z szafirami, szmaragdami czy rubinami. Zainteresowanie klientów budzi też cytryn, opal i topaz. Na naszych oczach następuje stopniowe, acz widoczne przełamanie tendencji do kupowania jedynie diamentów. Właściciele salonów jubilerskich zauważają, że klienci chcą posiadać…

04/2018, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Hurt i detal

Hurtownie biżuterii starają się dostosować swoją ofertę do oczekiwań klientów. Zależy im także na przyciągnięciu nowych klientów, oferują więc promocje, bonusy czy znaczne upusty cenowe. W ostatnim czasie jednak hurtownie biżuterii idą krok naprzód i zaczynają funkcjonować na rynku jak sklepy jubilerskie. Dzięki znacznym ułatwieniom hurtownie jubilerskie oferują swoim klientom…

04/2018, PRODUKT

Wzornictwo na topie

Kilka ostatnich sezonów pokazało, jak bardzo zmienia się wzornictwo polskiej biżuterii. Producenci starają się zadowolić swoich potencjalnych klientów, eksperymentują z formą i kształtem biżuterii, a także wykorzystują do jej produkcji coraz bardziej nietypowe materiały jubilerskie. Duże znaczenie w pojawianiu się nowych wzorów ma wykorzystywanie w pracy drukarek 3D, które pozwalają…

04/2018, TEMAT MIESIĄCA

Pamiątka z wakacji

Polskie kurorty przyzwyczaiły nas do straganów z tradycyjnymi „chińskimi” pamiątkami z wakacji. Wszędzie, od morza po Tatry, możemy znaleźć niemal te same przedmioty, które klienci kupują niezwykle chętnie. Głównie z powodu braku alternatywy. Tanie, kolorowe, kiczowate rzeczy zdominowały polski rynek pamiątkarski. Znudzeni turyści, przemierzający podczas wakacyjnych spacerów deptaki obstawione przez…

04/2018, TEMAT MIESIĄCA

Srebro w salonach jubilerskich

W salonach jubilerskich i w galeriach z biżuterią autorską zauważamy wzrost sprzedaży biżuterii srebrnej. Kupowane są zarówno pierścionki, kolczyki, jak i bransoletki, brosze. Polacy stawiają na wzornictwo. Wybierają produkty oryginalne, które pozwolą na wyróżnienie się z tłumu. Biżuteria srebrna sprzedaje się także bardzo dobrze za pośrednictwem stron internetowych. Klienci chętnie…

04/2018, TEMAT MIESIĄCA

Modowe biżu

Polacy pokochali biżuterię modową. Kupują ją bardzo chętnie i bardzo często, zarówno w butikach z biżuterią, jak i w sklepach odzieżowych, na straganach, a nawet w sklepach spożywczych. Przed biżuterią fashion Polacy stawiają tylko jeden warunek, zanim zdecydują się na jej zakup: musi być ona na czasie. Drugorzędną sprawą w…

04/2018, TEMAT MIESIĄCA

Prawo własności intelektualnej

Tajemnicą poliszynela w Polsce objęte są wszelkie naruszenia prawa autorskiego. Kradzież wzorów, daleko idąca inspiracja cudzym dziełem sprawia, że artyści coraz częściej rejestrują swoje wzory w Urzędzie Patentowym. Jednak nie muszą tego robić. Są bowiem objęci prawem autorskim, które chroni ich własność. Za naruszenie praw autorskich twórcy mają prawo domagać…

04/2018, PROBLEM BRANŻY

Prawa autorskie obronione

Rozmowa z Martą Siemionko, marketing & sales manager NAC Amber o wieloletniej batalii sądowej o naruszenie praw autorskich zakończonej sukcesem Jak to się stało, że ktoś produkuje wasze wzory i sprzedaje jako własne? Na targach Amberif 2013 nasze stoisko odwiedziła zainteresowana ofertą NAC Amber klientka. W trakcie rozmowy i oglądania…

04/2018, PROBLEM BRANŻY

Sprzedaż złotej biżuterii na światowych rynkach

Rozmowa o rynku złota i preferencjach klientów na świecie z Alistairem Hewittem, head of market intelligence ze Światowej Rady Złota Jaka biżuteria cieszy się największą popularnością? Popularność złotej biżuterii zależy od rynku. Preferencje klientów są bardzo różne. Trudno odpowiedzieć na pytanie, jaki rodzaj złotej biżuterii cieszy się największą popularnością wśród…

04/2018, RAPORT

Chińczycy kupują złotą biżuterię

Sprzedaż biżuterii wykonanej ze złota w ostatnim czasie stale rośnie. Kupują ją głównie Chińczycy. Chiny urosły do rangi największego odbiorcy złotej biżuterii. Oczywiście biżuteria wykonana ze złota bardzo dobrze sprzedaje się w Indiach i na Bliskim Wschodzie. Ceny złota sprzyjają zakupom. Klienci inwestują swoje środki w biżuterię wykonaną z tego…

04/2018, RAPORT