POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 149)

Promocja polskich specjalności eksportowych

Polska biżuteria może stać się polskim towarem eksportowym numer jeden. Aby się jednak tak stało, zarówno producenci, jak i jubilerzy muszą zrobić wszystko, co w ich mocy, by wypromować polskie drogocenności na zagranicznych rynkach. Nie można bowiem pozwolić, aby nasze klejnoty były noszone i podziwiane tylko przez naszych rodaków. Dzięki…

01-02/2010, EKONOMIA

17. Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich

W sobotę, 13 marca, zakończyły się jedne z najważniejszych w Polsce,  targi jubilerskie Amberif.  Podczas 17.  Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif swój asortyment proponowało ponad  450 wystawców, którzy zostali odwiedzeni przez ponad sześć tysięcy gości przybyłych na targi z 40 krajów całego świata. Wystawcy, jak co roku…

01-02/2010, ZEGARKI

Nowatorski wernisaż

18 stycznia w warszawskim Teatrze Współczesnym nastąpiło uroczyste otwarcie wystawy Współ, na której zaprezentowane są prace Oliwii Kuczyńskiej oraz Małgosi Kalińskiej. Biżuterię absolwentek Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi będzie można zobaczyć do 7 marca. Oliwia Kuczyńska i Małgosia Kalińska są laureatkami wielu konkursów oraz uczestniczkami licznych wystaw krajowych i zagranicznych.…

01-02/2010, PANORAMA

Biżuteria w równoległej rzeczywistości

Rozmowa z dr. hab. Sławomirem Fijałkowskim “Polski Jubiler”: W polskim środowisku artystycznym coraz częściej słychać dyskusje nad ustaleniem definicji “biżuterii artystycznej”. Czy według pana, jako wieloletniego nauczyciela akademickiego, można jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie: czym jest biżuteria artystyczna i stworzyć jej definicję, która pogodziłaby wszystkich zainteresowanych? Dr hab. SŁawomir Fijałkowski, projektant…

12/2009, LUDZIE BRANŻY

Zaopatrzenie od A do Z

Właściciele hurtowni kamieni nie mogą narzekać na brak klientów. Niemal każdy jubiler zaopatruje się u nich w niezbędne do pracy kamienie. A hurtownicy starają się jeszcze bardziej przywiązać do siebie klientów i oferują im, poza kamieniami, różnego rodzaju półfabrykaty, aby w pełni zaspokoić wymagania rynku. Stałe poszerzanie asortymentu powoduje, że…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Wieszak z biżuterią

W niemal każdym sklepie odzieżowym można znaleźć bardzo tanią biżuterię, która cieszy się zainteresowaniem klientek. Tania, plastikowa biżuteria, pasująca do ubrań, znajduje coraz większy krąg odbiorców. Sprzedawanie tanich ozdób przez sieciowe sklepy odzieżowe powoduje, że salony jubilerskie z roku na rok tracą swoich klientów, którzy przy okazji zakupów odzieżowych zaopatrują…

12/2009, RYNEK

Kupowanie kamieni w sieci

Sprzedaż kamieni zarówno szlachetnych, jak i półszlachetnych w sieci staje się ostatnio coraz bardziej popularna wśród jubilerów i projektantów biżuterii. Sytuacja ta wynika przede wszystkim z faktu, że zakupy dokonywane za pośrednictwem internetu są mniej czasochłonne oraz często wiążą się z mniejszymi wydatkami. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Brylanty o barwie fantazyjnej

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Rynki jubilerskie zdominowane zostały przez brylanty od bezbarwnych do lekko żółtych. Pozostałe atrakcyjne barwne brylanty określane są mianem “fantazyjnych” (ang. fancy colored diamonds) i definiowane kombinacją odcienia, jasności i nasycenia ich barwy. Termin “barwa fantazyjna” jeszcze do niedawna stosowany był jedynie w odniesieniu…

12/2009, GEMMOLOGIA

Obiekt biżuteryjny w sklepie jubilerskim

Od wieków biżuteria traktowana była przede wszystkim jako ozdoba. Niektórzy decydowali się na jej zakup, licząc, że będzie ona stanowiła lokatę kapitału. Ostatnio coraz częściej można spotkać się z biżuterią, której celem jest szokowanie odbiorców i pokazanie, że biżuteria jest dziełem sztuki, które w zależności od miejsca, w którym się…

12/2009, SKLEP

Opodatkowane prezenty świąteczne dla pracowników

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Czas świąteczny związany jest z wigilijnymi spotkaniami firmowymi. Niektórzy pracodawcy decydują się na obdarowanie swoich pracowników bonami towarowymi. Nie należy jednak zapominać, że “świąteczne” prezenty pracodawców wywołują szereg następstw i obowiązków zarówno na gruncie regulacji prawa podatkowego, jak i w zakresie składek ZUS, o których…

12/2009, PRAWO

Z miłości do biżuterii

“Polski Jubiler”: Skąd czerpie pan inspiracje przy tworzeniu swojej biżuterii? Czy proces tworzenia biżuterii jest u pana wywołany jakimś zjawiskiem, czy może od chwili obudzenia aż do zaśnięcia rozmyśla pan o biżuterii i w ten sposób codziennie dopracowuje pan swoje dzieła? Giedymin Jabłoński: Zapytała pani właśnie o całe moje życie.…

12/2009, DOBRE BO POLSKIE

Punkt Widzenia… Katja Prins

Katja Prins jest młodą i niezwykle utalentowaną artystką. Pochodzi z Holandii. Jej biżuteria artystyczna znana jest powszechnie całemu środowisku. Uczestniczy w licznych projektach artystycznych i wystawach. Kształciła się w M.T.S Vakschool w Schoonven oraz w słynnym Gerrit Rietveld Academie w Amsterdamie. Katja Prins nagradzana była wielokrotnie, ostatnio otrzymała niezwykle prestiżową…

12/2009, PRAWO