POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 148)

Kamieni masa

Kamienie ozdobne kupują niemal wszyscy, którzy wytwarzają biżuterię. W Polsce największym zainteresowaniem twórców cieszą się cyrkonie, bursztyn, a ostatnio również koral i lawa wulkaniczna. Znacznie rzadziej, w porównaniu z kamieniami ozdobnymi, kupowane są kamienie szlachetne, które służą do wyrabiania najkosztowniejszej biżuterii. Na polskim rynku jubilerskim pojawiło się ostatnio wiele nowych…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Gijs Bakker

Ten holenderski artysta jest nie tylko znanym na całym świecie projektantem biżuterii, ale także wybitnym wykładowcą akademickim, który od ponad 40 lat uczy nowych adeptów sztuki Biżuteria Do ulubionej biżuterii należą prace Alexandra Caldera. Komunikuję się z publicznością poprzez biżuterię. Dla mnie każdy materiał, forma, znaczenie oraz jakakolwiek polityczna lub…

12/2009, WZORNICTWO

Sprzedaż kamieni szlifowanych

Dynamiczny rozwój rynku hurtowni jubilerskich spowodował, że podmioty te musiały nieco zmienić swój asortyment, aby znaleźć swoją niszę. I mimo że każda z nich oferuje swoim klientom kamienie zarówno szlachetne, jak i półszlachetne, to jakość sprzedawanych przez nie towarów znacznie różni się między sobą. Niektórzy właściciele hurtowni postanowili sprzedawać swoim…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Obiekt biżuteryjny w sklepie jubilerskim

Od wieków biżuteria traktowana była przede wszystkim jako ozdoba. Niektórzy decydowali się na jej zakup, licząc, że będzie ona stanowiła lokatę kapitału. Ostatnio coraz częściej można spotkać się z biżuterią, której celem jest szokowanie odbiorców i pokazanie, że biżuteria jest dziełem sztuki, które w zależności od miejsca, w którym się…

12/2009, SKLEP

Zaopatrzenie od A do Z

Właściciele hurtowni kamieni nie mogą narzekać na brak klientów. Niemal każdy jubiler zaopatruje się u nich w niezbędne do pracy kamienie. A hurtownicy starają się jeszcze bardziej przywiązać do siebie klientów i oferują im, poza kamieniami, różnego rodzaju półfabrykaty, aby w pełni zaspokoić wymagania rynku. Stałe poszerzanie asortymentu powoduje, że…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Kupowanie kamieni w sieci

Sprzedaż kamieni zarówno szlachetnych, jak i półszlachetnych w sieci staje się ostatnio coraz bardziej popularna wśród jubilerów i projektantów biżuterii. Sytuacja ta wynika przede wszystkim z faktu, że zakupy dokonywane za pośrednictwem internetu są mniej czasochłonne oraz często wiążą się z mniejszymi wydatkami. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Brylanty o barwie fantazyjnej

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Rynki jubilerskie zdominowane zostały przez brylanty od bezbarwnych do lekko żółtych. Pozostałe atrakcyjne barwne brylanty określane są mianem “fantazyjnych” (ang. fancy colored diamonds) i definiowane kombinacją odcienia, jasności i nasycenia ich barwy. Termin “barwa fantazyjna” jeszcze do niedawna stosowany był jedynie w odniesieniu…

12/2009, GEMMOLOGIA

Z miłości do biżuterii

“Polski Jubiler”: Skąd czerpie pan inspiracje przy tworzeniu swojej biżuterii? Czy proces tworzenia biżuterii jest u pana wywołany jakimś zjawiskiem, czy może od chwili obudzenia aż do zaśnięcia rozmyśla pan o biżuterii i w ten sposób codziennie dopracowuje pan swoje dzieła? Giedymin Jabłoński: Zapytała pani właśnie o całe moje życie.…

12/2009, DOBRE BO POLSKIE

Pod choinką zegarek lub biżuteria

Z badań opublikowanych przez Deloitte Polska wynika, że 28 proc. Polaków chciałoby otrzymać w prezencie gwiazdkowym zegarek lub biżuterię. Obdarowanych takim prezentem, według prowadzonych w tym roku badań, będzie co najmniej 20 proc. Polaków. W związku z tym właściciele salonów jubilerskich nie powinni obawiać się o swoje zyski – mimo…

12/2009, RYNEK

Prywatne rozmowy podczas pracy

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Nikt już nie wyobraża sobie prowadzenia działalności gospodarczej bez wykorzystywania usług telekomunikacyjnych. Ich dostępność oraz konkurencja na rynku operatorów powoduje, że niemal każda firma posiada telefony służbowe. Należy pamiętać jednak, że samo zawarcie umowy o świadczeniu usług telefonicznych dla potrzeb firmy obliguje do ponoszenia określonych…

11/2009, PRAWO

Galernicy z Legnicy podbijają świat

Pierwsza to świeżo przygotowana prezentacja z cyklu Biżart, którą przed legnicką publicznością oglądali warszawiacy, druga – debiut wystawienniczy w… Kazachstanie. Na początek stolica Podczas jubileuszowej X edycji targów Złoto Srebro Czas legniccy Galernicy zorganizowali premierowy pokaz drugiej wystawy spod znaku Biżartu – najnowszego cyklu złotniczego “Legnicy”. Jego dwie edycje nazwano…

11/2009, PANORAMA

Biżuteria do zwrotu

Zakupom biżuterii, zwłaszcza tej okolicznościowej, jak pierścionki czy obrączki, towarzyszą zwykle pozytywne emocje. Nabywcę cieszy fakt zdobycia pięknego przedmiotu. Zadowolenie sprzedającego wynika zarówno z możliwości zaoferowania kupującemu obiektu pożądania, jak również z prozaicznego faktu uzyskania przychodów ze sprzedaży. Czasami jednak bywa jak w przysłowiu: “Nie wszystko złoto, co się świeci”.…

11/2009, EKONOMIA