Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Branża jubilerska po kryzysie | Polski Jubiler





Branża jubilerska po kryzysie

Kryzys finansowy, który prześladował branżę jubilerską, jest już za nami. Polacy znowu zaczynają kupować biżuterię i w związku z tym jej producenci, hurtownicy półfabrykatów i kamieni szlachetnych będą mieli pełne ręce roboty. Jednak nie można zapominać, że kryzys finansowy wywołał zmiany w mentalności klientów, które nie ominęły także branży jubilerskiej. Zakończone właśnie Międzynarodowe Targi Jubilerskie w Vincenzy ukazały, że branża jubilerska powoli wraca do równowagi i podnosi się z kryzysu. Oczywiście jedne targi, które zakończyły się sukcesem, nie muszą świadczyć o kondycji całej branży, ale wszystko wskazuje na to, że wraz z ustabilizowaniem się sytuacji ekonomicznej, ustabilizował się także światowy rynek biżuterii.


Prognozy ekonomistów

Polska gospodarka, podobnie jak gospodarki innych państw Unii Europejskiej, podnosi się z kryzysu i już na początku 2010 roku widać, że sytuacja na rynkach się ustabilizowała. Polska branża jubilerska po chwilach załamania rynku w pierwszym kwartale ubiegłego roku powoli się stabilizowała i teraz odzyskuje swoich klientów. Jednak zastanowienie budzą wyniki opublikowanego pod koniec grudnia raportu JCOC (Jewelry Consumer Opinion Center), amerykańskiej organizacji badającej rynek biżuterii. Badanie wykazało bowiem, że Amerykanie w najbliższej przyszłości nie zamierzają kupować luksusowej biżuterii u jubilerów, 10 proc. badanych stwierdziło, że może zdecydują się na jej zakup w ciągu następnych sześciu miesięcy. Tylko pięć procent zamożnych Amerykanów przyznało, że biżuteria będzie pierwszym dobrem, na jakie się zdecydują, w momencie ustabilizowania się gospodarki.


Rynek wtórny

Powszechnie uważa się, że w czasie zeszłorocznego kryzysu gospodarczego konsumenci przestali kupować biżuterię. Jednak z badań przeprowadzonych przez JCOC wynika, że wprost przeciwnie. Ludzie na całym świecie zaczęli kupować [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Karol Kulej