POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 151)

Opakowanie sposobem na oryginalność

W polskich salonach jubilerskich dominuje przekonanie, że niezależnie od rodzaju biżuterii klient otrzymuje niemal identyczne opakowanie. Niestety, takie podejście należy zmienić, ponieważ odbiorcom zaczęło zależeć, aby inaczej opakowana była biżuteria złota, a inaczej srebrna. Zależy im, aby pierścionek został zupełnie inaczej dostarczony niż choćby kolczyki. Właściciele salonów jubilerskich zazwyczaj nie…

10/2009, TEMAT MIESIĄCA

Pudełko nie dla każdego

Piękne przedmioty powinny być zamknięte w pięknych opakowaniach. To powszechnie znana prawda. Nie można umieścić kosztownej biżuterii w papierowej torebce i w takim opakowaniu przekazać ją klientowi, ponieważ można mieć pewność, że tak potraktowany klient ponownie do naszego salonu nie przyjdzie. Renomowane salony jubilerskie, szczególnie te funkcjonujące na zachodnich rynkach,…

10/2009, TEMAT MIESIĄCA

Technologie w salonie jubilerskim

23 października w Gdańsku odbędzie się konferencja “Jubiler i technologie XXI wieku”. Organizatorem konferencji jest firma ODL Sp. z o.o., która razem z firmą P. A. T Bugała sp. j. oraz Axis Sp. z o.o. podczas branżowego spotkania zaprezentuje systemy informatyczne, które mogą znacznie usprawnić pracę warsztatu jubilerskiego. Konferencja poświęcona…

10/2009, PANORAMA

Złoty interes

W Polsce, niezależnie od trendów panujących na światowych rynkach i mody obowiązującej na rynku biżuterii, klienci niezmiennie, od lat, kupują złote wyroby. Dla Polaków nie ma znaczenia, czy złoto jest modne. Ważne, że jest, i zazwyczaj wybierają biżuterię wykonaną ze złota. Parę lat temu na polskim rynku jubilerskim mieliśmy do…

10/2009, RYNEK

Polski koszykarz ambasadorem marki Tissot

Marcin Gortat dołączył do grona ambasadorów Tissot, wśród których są tacy sportowcy, jak Michael Owen, Nicky Hayden czy Danica Patric. 18 września podczas specjalnie z tej okazji zorganizowanej konferencji Gortat otrzymał zegarek ze szkłem dotykowym Tissot T-Touch Expert. Na deklu zegarka został wygrawerowany podpis polskiego koszykarza oraz numer 13, z…

10/2009, PANORAMA

Kamień dla koneserów

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Wyjątkowość i wysoka wartość aleksandrytu jest bardzo dyskretna, tylko prawdziwi znawcy potrafią go docenić. Należy do najcenniejszych, ale także coraz bardziej pożądanych kamieni jubilerskich. Najwyższej klasy egzemplarze osiągają ceny wielokrotnie przewyższające cenę wysokiej jakości brylantów. Charakterystyczna zmiana barwy wraz ze zmianą oświetlenia, znana…

10/2009, GEMMOLOGIA

Luksusowe marki nad Wisłą

Na polskim rynku jubilerskim od dłuższego czasu można kupować biżuterię znanych, luksusowych marek. Luksusowa biżuteria pożądana jest przez wielu konsumentów. Jednak specjaliści twierdzą, że to nie sam produkt jest obiektem zainteresowania odbiorców, ale właśnie marka, która dany produkt stworzyła. Marka bowiem stanowi kluczowy element sprzedaży produktu i ma wielki wpływ…

10/2009, RYNEK

Stwórzmy dekadenta

W Galerii f150 na początku września odbył się wernisaż wystawy legnickiej “Dekadencji” i malarstwa Aleksandra Myjaka. Podczas wernisażu goście poproszeni zostali o narysowanie współczesnego dekadenta: na płótnie widniał tylko kontur postaci męskiej, a każdy za pomocą kredek i flamastrów mógł mu dorysować, co chciał. Współczesnego dekadenta można “tworzyć” aż do…

10/2009, PANORAMA

Polacy bardziej otwarci na sztukę i wzornictwo

Polski Jubiler: Skończył pan Akademię Sztuk Pięknych a na niej Wydział Tkaniny i Ubioru. W którym momencie poczuł pan, że będzie realizował się w tworzeniu biżuterii? Czy wiedział pan to od razu, czy musiał pan dojrzeć do decyzji, że pana życie podporządkowane będzie tworzeniu kosztowności? Paweł Kaczyński: Pracę przy biżuterii…

10/2009, DOBRE BO POLSKIE

Biżu na słonecznych targach

Po raz ósmy w brazylijskim mieście Limeira odbyły się targi jubilerskie ALJOIAS Show. Impreza poświęcona była głównie pozłacanej, posrebrzanej i sztucznej biżuterii, która w naszym kraju określana jest mianem “biżu”. Od 25 do 28 sierpnia odwiedzający mieli szansę kupić gotową biżuterię, półfabrykaty, naturalne kamienie, maszyny oraz urządzenia jubilerskie od ponad…

10/2009, TARGI

Legnica kiedyś i dziś

Mija 30 lat od chwili, gdy w plecaku Marka Nowaczyka pierwsze złotnicze prace przekroczyły próg ówczesnej Czarnej Galerii w Legnicy. Wystawy, zapoczątkowane w roku 1979, przez niemal 20 kolejnych lat były niejako “adrenaliną” polskiego złotnictwa artystycznego. Legnicki wirus” był zaraźliwy, dotarł do Krakowa (wystawy cyklu TOP 20, Camelot w latach…

10/2009, RYNEK

Biżuteria na Mariackiej

Za nami już dziesiąta edycja bursztynowych targów Ambermart, na które przybyło ponad 130 wystawców oraz prawie 3700 odwiedzających z 28 krajów. Zdaniem organizatorów oraz odwiedzających, gdańskie targi zakończyły się sukcesem. Między 10 a 12 września targi Ambermart odwiedziła rekordowa liczba gości, zaskakująco dużo odwiedzających pochodziło z USA i Europy Zachodniej.…

10/2009, TARGI