POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 (Strona 2)

Pomoc w trudnych czasach

Firmy z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw mają ponad 50–procentowy udział w tworzeniu polskiego PKB i dają pracę prawie 60–procentom zatrudnionych. Najwięcej firm powstaje w sektorze handlu i szeroko pojętych usług. Obserwowany trend wzrostowy jest w dużej mierze stymulowany dopływem środków unijnych czy wsparciem finansowym z urzędów pracy. Rozwój małych…

12/2011, EKONOMIA

Walka o klienta

W centrach handlowych można znaleźć niemal wszystko. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej salonów jubilerskich otwiera swoje sklepy właśnie w galeriach handlowych. Właściciele salonów usytuowanych poza centrami handlowymi postawili na podniesienie jakości usług świadczonych w swoich sklepach oraz spersonalizowali ofertę kierowaną do klientów. WALKA Z DUŻYMI SKLEPAMI Właściciele salonów…

12/2011, RAPORT

Kolekcje dla „poszukujących”

Zmiany na rynku jubilerskim zmuszają artystów do podejmowania decyzji odnośnie znalezienia swojej niszy na rynku biżuteryjnym. Niemal wszyscy starają się oferować klientom niecodzienną biżuterię, niektórzy w galeriach z autorską biżuterią prezentują prace swoich kolegów. Wielu artystów decyduje się na połączenie galerii z biżuterią autorską z miejscem, gdzie klienci mogliby kontemplować…

12/2011, WZORNICTWO

Sprzedaż wyrobów jubilerskich

Jeszcze do niedawna wielu klientów salonów jubilerskich decydowało się na zakup wyrobów jubilerskich. Decydowali się na srebrne świeczniki, cukiernice, grzechotki, łyżeczki, platery czy mleczniki. Ostatnio jednak można zaobserwować zmniejszone zainteresowanie tego typu przedmiotami. Właściciele salonów jubilerskich starają się jednak zaoferować klientom najmodniejsze srebrne i pozłacane przedmioty, które ponownie stałyby się…

12/2011, RAPORT

Cyrkonie znowu na topie

W hurtowniach kamieni jubilerskich dużym powodzeniem cieszą się cyrkonie. Jeszcze do niedawna cyrkonie nie znajdowały się w sferze zainteresowania ani klientów ani właścicieli salonów jubilerskich. Jednak wraz z pojawieniem się stagnacji na rynku jubilerskim te kamienie jubilerskie znowu wracają do oferty salonów jubilerskich. Klienci salonów jubilerskich decydują się na zakup…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria z niebieskim kamieniem jubilerskim

Polacy nie przestali dokonywać zakupów w salonach jubilerskich, jednak przeznaczają na nie znacznie mniej środków finansowych. Dlatego też coraz większa liczba salonów jubilerskich wprowadza do swoich sklepów ofertę dla mniej zamożnych klientów. Jubilerzy dostosowując się do zmian na rynku jubilerskim zmieniają asortyment w salonach. W sklepach z biżuterią coraz częściej…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Srebro w hurcie

Rynek hurtowni srebrnej biżuterii wydaje się być rynkiem ustabilizowanym. Nie obserwuje się ostatnio na nim pojawienia się nowych podmiotów gospodarczych, ale nie słyszy się także, aby istniejące hurtownie narzekały na brak klientów. Wydaje się, że sytuacja na rynku hurtowni srebrnej biżuterii nie zmieni się w najbliższym czasie. Klienci bowiem nadal…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteryjne puzzle

Hurtownie półfabrykatów cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem wśród swoich klientów. Moda na tworzenie własnoręcznie biżuterii sprawiła, że hurtownie półfabrykatów nie mogą narzekać – wręcz przeciwnie, niemal każdy produkt przez nie oferowany natychmiast zostaje kupiony przez klientów. Hurtownie półfabrykatów kierują swoją ofertę nie tylko do salonów jubilerskich czy sklepów z biżuterią, ale…

12/2011, TEMAT MIESIĄCA

Design i projekty w Gdańsku

W październiku w Gdańsku miała miejsce pierwsza edycja projektu Collective Design. Jest to prezentacja projektantów, producentów oraz artystów związanych z szeroko pojętym designem. Na Collective Design swoje wyroby zaprezentowała przede wszystkim Katarzyna Kruczyńska. Projektantka ta stawia na kreatywność, bujną wyobraźnię i przekraczanie stereotypów. Podczas prezentacji ukazała swoje kolekcje biżuterii oraz…

11/2011, PANORAMA

Tomografia w gemmologii

Prawie do końca XIX w. nie było możliwości nieniszczącego badania wnętrza materiałów nieprzezroczystych. Dopiero odkrycie w 1895 r. tzw. promieni X (promieni Roentgena) diametralnie zmieniło sytuację – zapoczątkowana została era nieinwazyjnego badania wnętrza różnych materiałów. Od tego momentu zaczęła rozwijać się tomografia – grupa nieustannie doskonalonych metod diagnostycznych mających za…

11/2011, GEMMOLOGIA

Modowe motywy By dziubeka

Na polskim rynku jubilerskim miłośnicy biżuterii z metalu mogą odnaleźć coś dla siebie. Do sklepów trafiła nowa kolekcja I love By dziubeka Biżuterii Modowej By dziubeka. W kolekcji znalazły się bransoletki, kolczyki i naszyjniki z motywami ważek, motyli, ptaszków i serc. Wybierać możemy spośród złotych i srebrnych elementów łączonych z…

11/2011, PANORAMA

VAT trzeba płacić niezależnie od wszystkiego

Reguły rozliczania podatku VAT nakładają na przedsiębiorcy obowiązek uiszczenia podatku niezależnie od faktu otrzymania zapłaty za wykonaną usługę lub dostarczony towar. Konstrukcja ta jest szczególnie dotkliwa w okresie kryzysu gospodarczego dla drobnych przedsiębiorców, bowiem często dopiero faktyczne otrzymanie należności pozwala im na przekazanie środków z tytułu wymaganego podatku. Warto zatem…

11/2011, PRAWO