POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 (Strona 2)

12/2011

12/2011

Dorota Sokołowska

W tegorocznej edycji Konkursu im. W ł a d y s ł a w a Strzemieńskiego, podobnie jak w zeszłym roku, „Polski Jubiler” przyznawał nagrody za najlepszą pracę biżuteryjną. Pierwsze miejsce zajęła Dorota Tomaszewska, której praca została zamieszczona na okładce naszego pisma. Wyróżnienie przyznaliśmy Dorocie Sokołowskiej oraz Annie Kanickiej. Konkurs…

12/2011, WZORNICTWO

Kształcenie zawodowe w najwyższej jakości

Rozmowa z Marią Witomską-Rynkowską, dyrektorem Zespołu Szkół nr 31 im. Jana Klilińskiego w Warszawie na temat stworzonej przez nią placówki kształcącej złotników i jubilerów. Polski Jubiler: Zespół Szkół nr 31 im. Jana Klilińskiego jest jedyną placówką w Polsce, która kształci przyszłych złotników. Stworzyła Pani miejsce, gdzie mogą kształcić się przyszli…

12/2011, LUDZIE BRANŻY

Anna Kanicka

urodziła się w 1986 roku. Ukończyła Liceum Plastyczne im. Jacka Malczewskiego w Częstochowie z wyróżnieniem w dziedzinie biżuterii. Studiowała w Akademie der Bildenden Künste w Monachium. Obecnie jest studentką IV roku łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych na wydziale Tkaniny i Ubioru w katedrach Dywanu i Gobelinu oraz Biżuterii. Anna Kanicka jest…

12/2011, WZORNICTWO

Designed in Poland w Hiszpanii

Od 1 grudnia 2011 do 29 stycznia 2012 roku w Generalitat w Katalonii będzie miała miejsce wystawa „Designed in Poland”. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych jest od kilku lat organizatorem wystawy polskich produktów i wzornictwa przemysłowego – „Designed in Poland”. Pierwsza edycja miała miejsce jesienią 2005 roku w Berlinie,…

12/2011, PANORAMA

Pomoc w trudnych czasach

Firmy z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw mają ponad 50–procentowy udział w tworzeniu polskiego PKB i dają pracę prawie 60–procentom zatrudnionych. Najwięcej firm powstaje w sektorze handlu i szeroko pojętych usług. Obserwowany trend wzrostowy jest w dużej mierze stymulowany dopływem środków unijnych czy wsparciem finansowym z urzędów pracy. Rozwój małych…

12/2011, EKONOMIA

Walka o klienta

W centrach handlowych można znaleźć niemal wszystko. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej salonów jubilerskich otwiera swoje sklepy właśnie w galeriach handlowych. Właściciele salonów usytuowanych poza centrami handlowymi postawili na podniesienie jakości usług świadczonych w swoich sklepach oraz spersonalizowali ofertę kierowaną do klientów. WALKA Z DUŻYMI SKLEPAMI Właściciele salonów…

12/2011, RAPORT

Kolekcje dla „poszukujących”

Zmiany na rynku jubilerskim zmuszają artystów do podejmowania decyzji odnośnie znalezienia swojej niszy na rynku biżuteryjnym. Niemal wszyscy starają się oferować klientom niecodzienną biżuterię, niektórzy w galeriach z autorską biżuterią prezentują prace swoich kolegów. Wielu artystów decyduje się na połączenie galerii z biżuterią autorską z miejscem, gdzie klienci mogliby kontemplować…

12/2011, WZORNICTWO

Prezent w przystępnej cenie

Okres zakupów przedświątecznych jest dla właścicieli salonów jubilerskich okresem wzmożonej pracy. W tym roku, mimo zbliżającej się do Polski drugiej fali kryzysu finansowego, sytuacja nie powinna ulec zmianie. Należy pamiętać jednak, że większym zainteresowaniem klientów cieszyć będą się tańsze i „mniejsze” wyroby biżuteryjne. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Odpowiednie miejsce na biżuterię

Zwielokrotnienie sprzedaży biżuterii w okresie przedświątecznych zakupów łączy się nie tylko z zamówieniem asortymentu, ale przede wszystkim z odpowiednim wyeksponowaniem kosztowności. Należy pamiętać, że większość decyzji odnośnie zakupów prezentów podejmowana jest spontanicznie, dlatego też wiele zależy od ukazania towaru klientowi. Właściciele salonów jubilers k i c h powinni pamiętać, że…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Zapach biżuterii

Na polskim rynku pojawiło się ostatnio wiele firm oferujących swoje usługi w zakresie aromamarkietingu. Ten mało znany w Polsce sposób sprzedaży produktów zyskał na świecie wielu swoich zwolenników. Dzięki jego zastosowaniu właściciele sklepów poszerzyli grono swoich stałych klientów. Wygląda na to, że w naszym kraju także coraz więcej podmiotów gospodarczych…

11/2011, SKLEP

11/2011

11/2011