POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 (Strona 4)
Na polskim rynku pojawiło się ostatnio wiele firm oferujących swoje usługi w zakresie aromamarkietingu. Ten mało znany w Polsce sposób sprzedaży produktów zyskał na świecie wielu swoich zwolenników. Dzięki jego zastosowaniu właściciele sklepów poszerzyli grono swoich stałych klientów. Wygląda na to, że w naszym kraju także coraz więcej podmiotów gospodarczych…
/
Czytaj artykuł...
Moda w opakowaniach jubilerskich zmienia się z sezonu na sezon. Jedno jednak pozostaje niezmienne – opakowania na biżuterię muszą być luksusowe. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w ich sklepach nie zabrakło odpowiednich opakowań, gdyż świadczą one nie tylko o marce danego salonu, ale także są niemal bezpłatną reklamą. Opakowania…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z profesorem Andrzejem Bossem, kierownikiem Katedry Biżuterii, prowadzącym Pracownię Form Złotniczych na Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi Polski Jubiler: Wielką popularność w polskiej branży złotniczej zyskał tzw. design, który dla wielu przedstawicieli branży przeczy idei indywidualizacji biżuterii. Z drugiej strony słychać głosy, że brakuje biżuterii przetwarzającej…
/
Czytaj artykuł...
Polacy zaczynają eksperymentować z biżuterią. Coraz częściej zależy im, aby biżuteria nie tylko świadczyła o statusie materialnym, ale także podkreślała ich osobowość. Wybierają odważne kosztowności, które pozwalają na manifestowanie swoich poglądów. Jednak najczęściej decydują się na zakup biżuterii okazjonalnej, która stała się najlepiej sprzedawanym produktem w salonach jubilerskich. Sądząc po…
/
Czytaj artykuł...
W październiku w Gdańsku miała miejsce pierwsza edycja projektu Collective Design. Jest to prezentacja projektantów, producentów oraz artystów związanych z szeroko pojętym designem. Na Collective Design swoje wyroby zaprezentowała przede wszystkim Katarzyna Kruczyńska. Projektantka ta stawia na kreatywność, bujną wyobraźnię i przekraczanie stereotypów. Podczas prezentacji ukazała swoje kolekcje biżuterii oraz…
/
Czytaj artykuł...
Prawie do końca XIX w. nie było możliwości nieniszczącego badania wnętrza materiałów nieprzezroczystych. Dopiero odkrycie w 1895 r. tzw. promieni X (promieni Roentgena) diametralnie zmieniło sytuację – zapoczątkowana została era nieinwazyjnego badania wnętrza różnych materiałów. Od tego momentu zaczęła rozwijać się tomografia – grupa nieustannie doskonalonych metod diagnostycznych mających za…
/
Czytaj artykuł...
Na polskim rynku jubilerskim miłośnicy biżuterii z metalu mogą odnaleźć coś dla siebie. Do sklepów trafiła nowa kolekcja I love By dziubeka Biżuterii Modowej By dziubeka. W kolekcji znalazły się bransoletki, kolczyki i naszyjniki z motywami ważek, motyli, ptaszków i serc. Wybierać możemy spośród złotych i srebrnych elementów łączonych z…
/
Czytaj artykuł...
Reguły rozliczania podatku VAT nakładają na przedsiębiorcy obowiązek uiszczenia podatku niezależnie od faktu otrzymania zapłaty za wykonaną usługę lub dostarczony towar. Konstrukcja ta jest szczególnie dotkliwa w okresie kryzysu gospodarczego dla drobnych przedsiębiorców, bowiem często dopiero faktyczne otrzymanie należności pozwala im na przekazanie środków z tytułu wymaganego podatku. Warto zatem…
/
Czytaj artykuł...
Mimo stale rosnących cen złota, biżuteria z niego wykonana chętnie kupowana jest przez klientów salonów jubilerskich. Cieszyć powinien także fakt, że coraz więcej klientów decyduje się na zakup złotej biżuterii autorskiej, która wykonywana jest w pojedynczych egzemplarzach. Klienci stawiają już nie tylko na jakość produktu, ale także na jego niepowtarzalność.…
/
Czytaj artykuł...
W ostatnim czasie do galerii z biżuterią autorską coraz częściej wprowadzana jest biżuteria wykonana ze złota czy platyny. Właściciele butików oraz twórcy biżuterii chcą bowiem pozyskać klientów, którzy zainteresowani są kupnem „małych arcydzieł sztuki złotniczej”. „Palma” pierścionekz białego złotaz 48 diamentami0,58 karatowymi,11 szafirami pomarańczowymii 96 szafirami żółtymi Galerie i butki…
/
Czytaj artykuł...
W asortymencie salonów jubilerskich znajduje się przede wszystkim tradycyjna, złota biżuteria. Właściciele salonów boją się zaryzykować i wprowadzić do swoich sklepów biżuterii nowatorskiej. Jednak mimo ostrożności we wprowadzaniu nowych produktów, sprzedaż złotej biżuterii powoli wzrasta. Warto zauważyć, że klienci decydują się także na zakup ozdób wykonanych ze złota i platyny…
/
Czytaj artykuł...