POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 (Strona 2)

Perła zawsze modna

Biżuteria z perłami niezmiennie od wielu już lat jest jednym z najczęściej kupowanych rodzajów kosztowności. Klienci salonów jubilerskich stawiają na klasykę – wybierają sznury pereł i perłowe kolczyki. Warto również zauważyć, że rośnie popularność srebrnych pierścionków rodowanych z perłami. Najpopularniejsze są perły białe i różowawe. Jednak z roku na rok…

12/2011, SKLEP

Cyrkonia znana i nieznana

dr Włodzimierz Łapotlaboratorium Gemmologiczne uniwersytet śląski Cyrkonia to bardzo pospolity syntetyczny materiał krystaliczny znany powszechnie jako doskonałe naśladownictwo diamentu (fig.1). Pierwszy raz wyprodukowano ją w połowie lat 60. minionego wieku w ówczesnym ZSRR. Cyrkonię na początku znano pod nazwą „fianit”, będącą skrótem nazwy Instytutu Fizycznego Rosyjskiej Akademii Nauk, w którym…

12/2011, GEMMOLOGIA

Opodatkowane prezenty

Zbliżający się okres świąteczny sprzyja przekazywaniu zatrudnionym w przedsiębiorstwie pracownikom prezentów, bonów lub innych upominków o charakterze okolicznościowym. Tego typu prezenty dla pracowników muszą zostać sfinansowane przez pracodawcę, co z kolei nastręcza kłopotów związanych z opodatkowaniem „dodatkowego wynagrodzenia”. Jednym ze źródeł finansowania tego typu podarunków jest Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych…

12/2011, PRAWO

Ornella Iannuzzi

Ornella Iannuzzi to artystka młodego pokolenia, pochodząca z Francji. Teraz mieszka i tworzy w Londynie, który stał się jej drugim domem. Techniki jubilerskiej nauczyła się w Lycée Jean Guéhenno w St Amand-Montrond we Francji. Pracowała jako projektantka dla prestiżowego studia jubilerskiego „Van Cleef & Arpels”, gdzie poznała absolwenta z Royal…

12/2011, WZORNICTWO

Art Clay Silver

Zaskakująco szybki rozwój techniki, nowe technologie a z nimi także nowe materiały ,,dotknęły” także złotnictwo jako sztukę i jako zawód. Bez wątpienia dzięki temu mamy doskonałe urządzenia i możliwości, jakich dwadzieścia lat temu nie mieliśmy. Jedną z ostatnich nowinek w branży jest produkt nazwany przez wynalazców i producentów Art Clay…

12/2011, WARSZTAT JUBILERSKI

Szczęściem jest kontakt z pięknymi rzeczami

Rozmowa z Dorotą Tomaszewską, laureatką konkursu Polskiego Jubilera za najlepszy projekt biżuteryjny zaprezentowany na XXII Konkursie im. Władysława Strzemińskiego „Projekt”. Polski Jubiler: Pani biżuteria została zaprezentowana na jednym z najbardziej konkursów – XXII Konkursie im. Władysława Strzemińskiego „Projekt”. Jak ocenia Pani swój debiut przed szeroką publicznością na polskim rynku biżuteryjnym?…

12/2011, WZORNICTWO

12/2011

12/2011

Dorota Sokołowska

W tegorocznej edycji Konkursu im. W ł a d y s ł a w a Strzemieńskiego, podobnie jak w zeszłym roku, „Polski Jubiler” przyznawał nagrody za najlepszą pracę biżuteryjną. Pierwsze miejsce zajęła Dorota Tomaszewska, której praca została zamieszczona na okładce naszego pisma. Wyróżnienie przyznaliśmy Dorocie Sokołowskiej oraz Annie Kanickiej. Konkurs…

12/2011, WZORNICTWO

Finansowanie transakcji handlowych

Nieodłączną częścią działalności przedsiębiorstw są zakupy surowców, materiałów i towarów a następnie sprzedaż produktów w kraju lub ich eksport za granicę. Istotną rolę w procesie wymiany handlowej z zagranicznym kontrahentem odgrywa zapewnienie odpowiednich źródeł finansowania oraz przeprowadzenie transakcji zakupu i sprzedaży w bezpieczny sposób. Wraz z rosnącą liczbą transakcji handlowych…

11/2011, RAPORT

Kolię wypożyczę

Kryzys finansowy odcisnął swoje piętno na polskim rynku jubilerskim. Jednak wraz z kryzysem pojawiły się nowe podmioty gospodarcze, które zaczęły ubiegać się o klientów salonów jubilerskich. Dynamicznie rozwinął się rynek biżuterii sztucznej, ale także zaczęły pojawiać się wypożyczalnie biżuterii, które do tej pory nie funkcjonowały w naszym kraju. W wypożyczalniach…

11/2011, PROBLEM BRANŻY

Świąteczny wystrój

Niezależnie od asortymentu sklepy przed świętami Bożego Narodzenia upodabniają się do siebie. Niemal w każdy z nich daje się usłyszeć świąteczne piosenki i zobaczyć ubrane choinki. Właściciele salonów jubilerskich powinni jednak uważać z ozdabianiem swojego salonu w okresie przedświątecznym. W marketingu sprzedażowym sprawdza się bowiem czasami zasada, że mniej znaczy…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Prezent w przystępnej cenie

Okres zakupów przedświątecznych jest dla właścicieli salonów jubilerskich okresem wzmożonej pracy. W tym roku, mimo zbliżającej się do Polski drugiej fali kryzysu finansowego, sytuacja nie powinna ulec zmianie. Należy pamiętać jednak, że większym zainteresowaniem klientów cieszyć będą się tańsze i „mniejsze” wyroby biżuteryjne. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA