POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 143)

Sztuczna biżuteria przegrywa ze srebrem

Polski rynek jubilerski zdominowany jest przez hurtownie srebrnej biżuterii i półfabrykatów. Polacy chcą kupować biżuterię srebrną i mimo rosnącej popularności biżuterii sztucznej o swoją pozycję lidera srebrna biżuteria może być spokojna. Z całą pewnością wpływ na sposób postrzegania srebra przez Polaków ma fakt, że Polska jest największym producentem srebra w…

07-08/2010, TEMAT MIESIĄCA

Sztuczna biżuteria w salonie jubilerskim?

Sztuczna biżuteria zdobywa uznanie klientów, więc coraz więcej osób decyduje się na zamówienie jej do swoich sklepów z biżuterią. Właściciele salonów jubilerskich i jubilerzy sceptycznie odnoszą się do jej obecności w swoim asortymencie. W dużych sieciowych salonach jubilerskich coraz częściej można znaleźć biżuterię wykonaną z nieszlachetnych materiałów. Znajdują się tam…

07-08/2010, TEMAT MIESIĄCA

Przenośny salon jubilerski

Sezon wakacyjny sprzyja sprzedaży biżuterii bezpośrednio na ulicy. Część właścicieli salonów jubilerskich decyduje się na pokazanie swojej biżuterii większemu gronu potencjalnych odbiorców i ustawia stragany z biżuterią tuż przy swoim sklepie. Jednak zachowanie takie sprawia, że jubilerzy narażeni są na kradzieże części swojego asortymentu i nie decydują się na pokazanie…

07-08/2010, SKLEP

Historia czasu wpisana w zegar

Rozmowa z dr. hab. inż. Zdzisławem Mrugalskim, profesorem zwyczajnym Wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej i honorowym prezesem Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków. Jest pan autorem książek o zegarmistrzostwie, m.in. książki „Czas i urządzenia do jego pomiaru”. Niedługo na polskim rynku wydawniczym ukażą się kolejne pana dzieła – o czym traktują pana…

07-08/2010, LUDZIE BRANŻY

Kanadyjskie diamenty

Jacques Cartier, szesnastowieczny francuski korsarz, podróżnik i odkrywca, znany także z licznych odkryć na terenie dzisiejszej Kanady, był święcie przekonany, że odkrył złoto i diamenty w miejscu nazwanym z tego powodu Cap Diamant (obecnie znajduje się tam miasto Quebec). Pierwszy kanadyjski diament Ale trzy wieki później powtarzające się co pewien…

07-08/2010, GEMMOLOGIA

Zegarek nie tylko dla koszykarza

Na rynku zegarmistrzowskim pojawiła się limitowana edycja zegarka Tissot Couturier Marcin Gortat Limited Edition 2010, która zadedykowana została Marcinowi Gortatowi, gwieździe polskiej i międzynarodowej. Czasomierz został wykonany na miarę wielkiego sportowca ze wszystkimi charakterystycznymi detalami, które zadowolą licznych fanów koszykówki i miłośników zegarków. Dla uczczenia polskiego ambasadora Tissot, na deklu…

07-08/2010, PANORAMA

VAT, a wakacyjna sprzedaż wyrobów jubilerskich

Marek Piotrowskiprawnik, doradca podatkowy Sezon wakacyjny sprzyja podejmowaniu działalności gospodarczej wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom osób spędzających czas na wakacjach. Wysyp punktów sprzedaży detalicznej biżuterii i innych wyrobów jubilerskich rozsianych chociażby wzdłuż całego polskiego wybrzeża wiąże się, z obowiązkiem należnego rozliczenia się z urzędem skarbowym. Zwolnienie z podatku Obok niewątpliwego uroku prezentowanej,…

07-08/2010, PRAWO

Pokaz biżuterii w galerii Techne

Miłośnicy sztuki biżuteryjnej mieli okazję uczestniczyć w niezwykłym pokazie biżuterii stworzonej przez izraelską projektantkę Dori Csengeri. Biżuteria tej projektantki jest przez znawców określana jako „nowe zjawisko w modzie”, gdyż oczarowuje bogactwem materiałów, barw, faktur i deseni. Izraelska projektantka z doskonałym wyczuciem łączy materiały: jedwab, kamienie szlachetne ze szkiełkami, kawałkami muszli…

07-08/2010, PANORAMA

Punkt widzenia: Ana Albuquerque

Ana Albuquerque jest portugalską artystką, która po otrzymaniu dyplomu z rzeźby na School of Fine Arts w Lizbonie rozpoczęła swoją przygodę z biżuterią. Wraz z artystką Valentiną Garcia stworzyła swoją markę o nazwie „meetjewelry” (www.meetjewelry.com). W 2007 roku została mianowana wiceprezydentem Portuguese Association of Contemporary Jewellery. Od 2008 roku wykłada…

07-08/2010, WARSZTAT JUBILERSKI

06/2010

06/2010

Zysk z maszyn

Naprawa biżuterii, jej konserwacja, rozciągnięcie bądź zmniejszenie pierścionków czy obrączek to wymagania, jakie stawiają przed jubilerami klienci. Salony jubilerskie, które decydują się na kompleksową obsługę klientów, mogą liczyć na ich lojalność, która przełoży się na zwiększenie zysków. Konsumenci przyzwyczajeni są do kompleksowej obsługi w punktach usługowych. Branża jubilerska nie może…

06/2010, TEMAT MIESIĄCA

Narzędzia i maszyny jubilerskie chętnie odkupię

Powszechnie uważa się, że w Polsce niemal nie istnieje jubilerski rynek wtórny. Biżuteria raz kupiona rzadko trafia ponownie do sprzedaży, a jeśli nawet tak się zdarza, to po znacznie zaniżonych cenach. Mało kto decyduje się na odsprzedanie kupionej u jubilera kolekcji biżuterii, ponieważ musi liczyć się ze znaczną stratą zainwestowanych…

06/2010, TEMAT MIESIĄCA